Gå til innhold

Har du fått strømregningen for desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker utrolig lite strøm ja, varmtvann og fyring inkludert i husleia så det hjelper veldig. Har varmekabler på badet som står på, men bortsett fra det så går det ikke så mye. 

Anonymkode: 60353...4f8

Ble faktisk nysgjerrig på hvor mye jeg bruker, så gikk inn å sjekket gjennomsnittet pr mnd ifjor:
 

Gjennomsnitt per mnd. 210,28 kWh

Anonymkode: 60353...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk utbetalt 2000 kroner. Aldri fått penger for at jeg bruker strøm.

Har fastpris på 44 øre kwh.

Anonymkode: 6a6d6...32f

Sånn går det når idioter på Stortinget skal sy sammen noe :)  At det er mulig!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Antiviruset said:

Sånn går det når idioter på Stortinget skal sy sammen noe :)  At det er mulig!

Tror ikke Stortinget forstår hvordan det er å få såpass forhøyet strømutgifter og hvordan det er å fryse i boligene sine 😇. De viser ingen tegn til forståelse.

De virker heller ikke noe opptatt av klima selv om de sier at de er og jobber for det. 😇 For nå velger en del å bruke dieselbiler istedet for elektriske miljøvennlige biler pga prisene osv osv.

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kom på 6100 inkl. nettleie.

Vi har stor enebolig med utleieenhet, så det var ikke så ille som forventet.

Vi dusjer raskere, men ellers lever vi som normalt.

Anonymkode: f71d1...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

I så fall håper jeg for dyr strøm for sør norge og at dere ikke for binde prisen neste vinter

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Det der synes jeg var heftig frekt. Hvorfor skal det gå ut over noen av oss andre bare fordi du siterer en idiot? 

Anonymkode: ea70d...d67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble faktisk nysgjerrig på hvor mye jeg bruker, så gikk inn å sjekket gjennomsnittet pr mnd ifjor:
 

Gjennomsnitt per mnd. 210,28 kWh

Anonymkode: 60353...4f8

7 kwh om dagen? Hvordan klarer du det, har du ikke vaskemaskin, oppvaskmaskin, dusj osv hjemme? Eller bor du en annen plass, og bare har adresse der? 

Mtp at en vaskemaskin alene på en runde bruker 0,83 kwh, en dusj bruker ca 3 kWh for 10 minutter osv, så er det jo i så fall helt utrolig å bruke så lite pr døgn. 

Anonymkode: f768c...857

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra 26.11 til 26.12 var regningen på  ca 1200kr . Har en liten leilighet i ganske nytt bygg. Normalt ligger det på 500kr ca.

Anonymkode: 27902...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp. Litt over 7000kr utenom nettleie. Er vist på nettleieregningen rabatten kommer.

Anonymkode: f7f91...c03

De pleier å trekke ifra nettleien på min faktura fra fjordkraft. Deler de av disse regningene nå? Eller vil alt komme på samme regning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7 kwh om dagen? Hvordan klarer du det, har du ikke vaskemaskin, oppvaskmaskin, dusj osv hjemme? Eller bor du en annen plass, og bare har adresse der? 

Mtp at en vaskemaskin alene på en runde bruker 0,83 kwh, en dusj bruker ca 3 kWh for 10 minutter osv, så er det jo i så fall helt utrolig å bruke så lite pr døgn. 

Anonymkode: f768c...857

Vet ikke 😂 oppvaskmaskinen kjøres en gang i uka, 2-3 runder med klær/håndklær/sengetøy i uka, varmtvann er inkl i husleia så dusjen teller ikke. Lager jeg middag har jeg for 2/3 dager som bare varmes i mikroen de neste dagene. 

Anonymkode: 60353...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Strømmen kom på 10500 uten nettleie.. Helt sykt.. Har 2 elbiler men har hatt hjemmekontor så prøvd å lade minst mulig.. Også hatt mye besøk med overnatting.. Sover ikke godt om natten for å si det sånn.. 

Anonymkode: 00e1e...a31

Vi bor på 220kvm. Før så betalte foreldrene mine 12000 i måneden på strøm om vinteren (varme over hele huset). Nå var siste regning på 2500, men vi har nå varmepumpe og fyrer med ved. Med noen få andre unntak (separat toalett, bad og en ovn på kjøkkenet) så varmes det ikke opp i rommene. Det er 18 grader i stue nå og noen andre steder innendørs er det horribelt kaldt (5-10grader). 

 

Anonymkode: ea70d...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må helt ærlig si at jeg beskytter meg med munnbind for korona. Men koronasituasjonen har havnet langt i bakhodet. Det å ikke fryse er viktigere for min del. 🥶🥵 Så jeg har mer fokus på strømmen og prisene enn hva jeg har for koronasituasjonen.  Dumt å si. Men sånn er det blitt.... Desverre 🥵

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

så fall håper jeg for dyr strøm for sør norge og at dere ikke for binde prisen neste vinter

De planlegger jo å bygge kabler nordover også. Så den strømregninga vår kan du ende opp med å dele med oss. 

"Statnett planlegger å bygge ut flere viktige strekninger på strømnettet for å forhindre strømpriser slik vi har hatt denne vinteren. Men utbyggingen vil gi høyere priser i nord. Det er det ikke alle som liker."

https://www.nrk.no/nordland/bygger-ut-stromnettet-i-norge.-forer-til-hoyere-strompriser-i-nord-norge-1.15774762

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

7 kwh om dagen? Hvordan klarer du det, har du ikke vaskemaskin, oppvaskmaskin, dusj osv hjemme? Eller bor du en annen plass, og bare har adresse der? 

Mtp at en vaskemaskin alene på en runde bruker 0,83 kwh, en dusj bruker ca 3 kWh for 10 minutter osv, så er det jo i så fall helt utrolig å bruke så lite pr døgn. 

Anonymkode: f768c...857

Syns ikke det høres usannsynlig ut når varmtvann og oppvarming er inkl. i husleia. Jeg brukte i snitt 16 kWh i desember og det inkluderer oppvarming og varmtvann. 

Anonymkode: 86dd3...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk i små leiligheter med f eks inkludert varmtvann engang svarer i en slik tråd. Da er jo ikke økte strømpriser en problemstilling som angår dere overhodet 🙄

Anonymkode: f9baf...a89

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Druid said:

Jeg sjekka nettop. De har faktisk drete seg ut på den måten.

Det er godt vanskelig å forstå hvor tanketomme fagfolk de faktisk har hatt med seg i denne saken. En gang i tiden var Ap sine økonomer dyktige; nå roter de tydeligvis i tilbudskassen.

De glemte også de som betaler for strøm via felleskostnadene i borettslag og sameier. Var ikke mye kvalitetssikring på denne ordningen nei...

Anonymkode: 6f64f...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har  ikke fått regningen enda, men har regnet ut at strømregningen blir 1740 eks. nettleie,. Får kompensasjon på ca 1700. Så reellt kommer jeg bare til å betale nettleien, som blir ca 1000 kr. 

Har fastpris og er fornøyd med det.  Har også varmepumpe og to vedovner. 

Kun 4% har valgt å binde strømmen, så skjønner at det hadde blitt komplisert å ha eget system for så få.  Prisene begynte å stige i fjor vinter,  så vi var forutseende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ser det skrives at man kan søke opp på sin profil, men jeg fant nada hos min leverandør. Er noen ukentlig betaling, men samtidig skulle jeg likt å se, så jeg vet om det går til helvete eller er levelig.

Anonymkode: 5ae43...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

629 kr for strøm. Har ikke fått regning for nettleie ennå. Sikkert mellom 700 og 1000 kr. 

Bor i trøndelag så får vel ikke dekket noe fra staten denne omgangen. 

Anonymkode: 15f3b...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...