Gå til innhold

Har du fått strømregningen for desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strømmen kom på 10500 uten nettleie.. Helt sykt.. Har 2 elbiler men har hatt hjemmekontor så prøvd å lade minst mulig.. Også hatt mye besøk med overnatting.. Sover ikke godt om natten for å si det sånn.. 

Anonymkode: 00e1e...a31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da synes jeg alle bør få sosialhjelp også, selv om vi tjener godt og har mye penger på bok. Ikke vår feil at vi har vært flinke med økonomien. 

Anonymkode: 5c806...0aa

Det du beskriver kalles borgerlønn. Ikke verdens verste idé.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Garantert_grunninntekt

Anonymkode: c962d...3e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.546 kr.. Også kommer nettleien i tillegg. 

Fikk ikke sjokk. Har regnet meg frem til ca sum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk utbetalt 2000 kroner. Aldri fått penger for at jeg bruker strøm.

Har fastpris på 44 øre kwh.

Anonymkode: 6a6d6...32f

Jeg har fastpris på 38,9 øre, spent på hvordan den slår ut her. 

Men tror aldri i verden jeg får igjen så mye. 

Anonymkode: f768c...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikker på det?

Anonymkode: 6f64f...9c4

Jeg sjekka nettop. De har faktisk drete seg ut på den måten.

Det er godt vanskelig å forstå hvor tanketomme fagfolk de faktisk har hatt med seg i denne saken. En gang i tiden var Ap sine økonomer dyktige; nå roter de tydeligvis i tilbudskassen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Strømmen kom på 10500 uten nettleie.. Helt sykt.. Har 2 elbiler men har hatt hjemmekontor så prøvd å lade minst mulig.. Også hatt mye besøk med overnatting.. Sover ikke godt om natten for å si det sånn.. 

Anonymkode: 00e1e...a31

Hvor mye lå strømmen deres på i november? 10.500 er jo helt vilt, dere må ha en elendig strømavtale eller noe som tar ekstremt mye strøm?

Anonymkode: 41230...b36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis betaler jeg ca 1000 i mnd i strøm. 
November betalte jeg ca 1200, desember ca 1600

Foreløpig anslag fra strømselskapet er på 3089

Budsjettet mitt er på 3000/mnd så jeg klarer meg fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom på litt over en fjerdedel av disponibel inntekt. Rett under en fjerdedel etter at støtten er trukket fra. Tre ganger høyere enn normalt. Så det blir skikkelig morsomt fremover...

Anonymkode: 0efa8...d1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått den enda, men blir nok på rundt 5-6000. Fantastisk!

Anonymkode: 61231...5d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi for 2-3 måneder om gangen og tappevann, fjernvarme og strøm er bakt inn i en regning. Regner med at jeg ikke vil gå over 8000 for november og desember. Blir spennende å se for forbruket vårt har vært mindre dette året på alt av fjernvarme, tappevann og strøm hver måned men regningene er dyrere. 

Anonymkode: d75d9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun strøm er 3.027. Faktura på nettleie har jeg ikke fått ennå. Tipper et sted rett under 2.000 kr. Synes det er horribelt. Har 81 kvm og bor alene. Jeg sparer på strøm det jeg kan, men kan ikke fryse hjemme da. Har 21 grader inne. 

Samtidig så er jeg heldig fordi jeg klarer å få betalt regningen. 

Anonymkode: c88d7...e95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 + nettleie som ikke er kommet enda. Syns ikke det var så verst faktisk, er enslig og bor alene i en treroms på 75kvm. Sparer på måte mange latterliggjør her inne, som f.eks klutvask fremfor dusj.

Anonymkode: a5050...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått min men regner den blir på det samme som forrige ~1500kr mer eller mindre. Har høy fastpris. 

Anonymkode: 86364...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2500kr for 50kvm....Det er sjukt, ass

Anonymkode: 3f074...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som får nettleia på samme faktura som strømmen? Siden så mange sier at de ikke har fått regningen for nettleien ennå? Min for november inkl. Nettleie var på under 600 kr, regner med at den som kommer iløpet av en uke er på ca det samme, kanskje litt lavere med rabatten. Pleier å ligge på rundt 400 så ikke den største økningen for meg heldigvis, men misunner ikke de som får skyhøye regninger nå… 

Anonymkode: 60353...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2950 inkl nettleie etter at rabatten er trukket fra.

For et 120kv enebolig fra 90-tallet hvor vi bor to voksne og to barn. Vi har brukt ca 1500 kWh. 
 

Vi har vært strømbevisste og spart litt, men ikke vært ekstreme. Til sammenligning hadde vi strømregning på 3787 for januar 2021 (inkl nettleie). Da med et forbruk på 3300 kWh. Skjønner ikke helt hvordan vi klarte å bruke så mye strøm da! Tipper vi hadde varmekabler på litt over 20 grader og supplere med ved mest for kos. Vi kommer nok aldri til å gå tilbake til et sånt forbruk når vi klarer oss helt fint på halvparten. 

Anonymkode: ea543...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jeg den eneste som får nettleia på samme faktura som strømmen? Siden så mange sier at de ikke har fått regningen for nettleien ennå? Min for november inkl. Nettleie var på under 600 kr, regner med at den som kommer iløpet av en uke er på ca det samme, kanskje litt lavere med rabatten. Pleier å ligge på rundt 400 så ikke den største økningen for meg heldigvis, men misunner ikke de som får skyhøye regninger nå… 

Anonymkode: 60353...4f8

400 kr med nettleie? 

Dersom du har gratis strøm og bare betaler for nettleia, så bruker du i så fall under 45 kwt pr døgn... 

Gratis strøm har du vel ikke, så det høres fryktelig usannsynlig ut at du får så lave regninger ink nettleie til vanlig. 

Anonymkode: f768c...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hadde pristak i desember på 63øre kwt, og støtten er vel på 73øre kwt i øst, så blir ikke veldig dyrt her😂

Anonymkode: b258f...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

400 kr med nettleie? 

Dersom du har gratis strøm og bare betaler for nettleia, så bruker du i så fall under 45 kwt pr døgn... 

Gratis strøm har du vel ikke, så det høres fryktelig usannsynlig ut at du får så lave regninger ink nettleie til vanlig. 

Anonymkode: f768c...857

Jeg bruker utrolig lite strøm ja, varmtvann og fyring inkludert i husleia så det hjelper veldig. Har varmekabler på badet som står på, men bortsett fra det så går det ikke så mye. 

Anonymkode: 60353...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Helt idiotisk at de betaler til de som har fastpris.

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Merkelig at de betaler til de som har fastpris. 😡

Vi har brukt ca 1000 kWh. Er veldig frustrert over at myndighetene lar oss betale ekstremt mye for at de skal selge strøm til utlandet. 😡

Hva vil 1000 kWh med spotpris komme på i pris inkludert nettleie,  moms og alt de plusser på? 🥵

Leste på Internett at energiminister sier at prisen på strøm vil dobles. 

Vi bør nok se etter en ny strømavtale istedet for spotpris. Dersom noen vet om noen gode avtaler så er jeg glad for å få vite om dem. ❤

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...