AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #81 Del Skrevet 5. januar 2022 ABM skrev (1 time siden): Hvorfor skulle batteriet være tomt? Får håpe dieselen ikke er tom for drivstoff da...i tillegg til å være syykt treig.. Er jo klart en årsak til at en del elbiler kjører syyyykt sakte på motorvei, i sommertemperatur! Anonymkode: 2e084...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #82 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Elbiler med nesten tomt batteri trenger bare finne seg en lastebil de kan ligge bak. Da seiler de på turbulens og luftdrag og bruker nesten ingenting. Anonymkode: 3ee6e...913 Så fort kjører de ikke da! Har selv sett elbil bli forbikjørt, i motbakke av 18meters vogntog🤣🤣😂😂 Anonymkode: 2e084...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #83 Del Skrevet 5. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så fort kjører de ikke da! Har selv sett elbil bli forbikjørt, i motbakke av 18meters vogntog🤣🤣😂😂 Anonymkode: 2e084...9ea Nå er det jo forskjell på elbiler på akkurat samme måte som det er forskjell på fossil drevne biler Anonymkode: 58115...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #84 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men hvorfor ligger du i innerste felt (påkjøringsfeltet) når du ser at det nærmer seg påkjøring? I gamle dager lærte jeg at det var vanlig å gjøre plass til de som skal kjøre inn på motorveien, så sant det er mulig. Altså du flytter deg over i midtfeltet når du ser det nærmer seg påkjøring. Anonymkode: b719f...d94 Om jeg er på motorveien fra før legger jeg meg alltid ut i venstre om jeg har mulighet, ja. Jeg snakker om når jeg er på påkjøringsrampen selv og selv skal ut i tett trafikk som holder høy fart. Anonymkode: 7b762...24f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #85 Del Skrevet 6. januar 2022 Katten.2.0 skrev (21 timer siden): Det er da flust av tunge kjøretøy/biler med henger som må ligge i 80-100km/t uten at dette gjør motorveien farlig. Kjører du på tofelts motorvei, som jeg går ut fra når det er 100-sone, har man gjensidig vikeplikt for de som skal kjøre på. Selvfølgelig er det ugunstig at noen legger seg ut i 70, men det er ditt ansvar som fører og se framover og forvente at dette kan skje. Når jeg kjører i fartsgrensen i 110, så forventer ikke jeg at folk som legger seg ut skal ha oppnådd 110 på den korte strekka. Det ville vært trafikkfarlig i tilfelle det var trafikk som gjorde det vanskelig for dem å legge seg inn. Derfor legger nesten alle i høyrefeltet seg ut til venstrefeltet når noen skal kjøre på, eller sakker opp. Lastebiler sakker ned om de ikke kan legge seg ut, evt ser de at de kommer seg forbi bilen før den skal inn. Kjører noen mil hver dag i 110-sonen og det er tydelig hvem som ikke er vant med å lese trafikken (slike som deg, TS) og som skaper farlige situasjoner. Hvorfor mener du at jeg kjører uaktsomt? Jeg kjører ikke aggressivt. Ts Anonymkode: 7b762...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #86 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/3/2022 den 23.52): Jeg var en sånn sjåfør da jeg var ung, for bilen min klarte ikke å komme raskt nok opp i fart. Det var dødsflaut. Jeg prøvde som regel å unngå motorveier. Kunne til og mer få tilløp til samme problem bare jeg skulle ut av en rundkjøring … Anonymkode: db88c...b87 Jepp. Sånne biler har jeg også hatt 🙈 Anonymkode: 906bf...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #87 Del Skrevet 6. januar 2022 Man klarer ofte å forutse hvordan trafikken vil bevege seg forover, også biler på rampa som akselererer irriterende lite. Det jeg da har problemer med er biler i venstre fil som kommer bakfra i 130 km/t og SKAL suse forbi akkurat før og ved rampa. Da kan man ikke skifte fil, og er tvunget til å ta brems/aks-dansen med opptil flere biler på rampa.. Anonymkode: 3b5a8...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6. januar 2022 #88 Del Skrevet 6. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor mener du at jeg kjører uaktsomt? Jeg kjører ikke aggressivt. Ts Anonymkode: 7b762...24f On 1/3/2022 at 9:49 PM, AnonymBruker said: Kan dere forklare tankegangen? Er det fordi dere er engstelige for å kjøre fort? Det er jo mye farligere å lunke utpå i 70 når bilene rundt holder 100 eller mer😨 Fatter ikke at dere tør, jeg blir redd og forbanna hver gang jeg havner bak dere på påkjøringsrampen, for jeg kan jo ikke kjøre noe fortere. Anonymkode: 7b762...24f Du er lite observant og lite tilpasningsdyktig. Derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 6. januar 2022 #89 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg har en liten, 13 år gammel dieselbil, og klarer fint å komme opp i 100 i akselerasjonsfeltet. Jeg har heller aldri opplevd å ikke få plass på motorveien. Det gjelder å begynne å se tidlig, ofte kan man få oversikt allerede i svingen før akselerasjonsfeltet og begynne å planlegge. Signaliserer tydelig at jeg skal inn i denne lommen, og hvis det er trangt mellom bilene legger jeg meg heller litt tettere opp mot bilen foran for så å gi plass. Opplevde en gang at bilen foran meg kjørte i 60 km/t ut mot motorvei med 110-sone. Utrolig ekkelt siden det kom flere lastebiler bak som måtte bremse eller legge seg i venstrefila. Er man så usikker burde man kanskje ha meldt seg opp til et par kjøretimer, og øvd seg på akkurat dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #90 Del Skrevet 6. januar 2022 Her jeg bor, så er ene utkjøringsfeltet en veldig krapp sving, så må vi legge oss rett ut. Er jo ikke mulig å komme opp i 100, før vi må legge oss ut. Anonymkode: e4ffb...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #91 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 21.49): Kan dere forklare tankegangen? Er det fordi dere er engstelige for å kjøre fort? Det er jo mye farligere å lunke utpå i 70 når bilene rundt holder 100 eller mer😨 Fatter ikke at dere tør, jeg blir redd og forbanna hver gang jeg havner bak dere på påkjøringsrampen, for jeg kan jo ikke kjøre noe fortere. Anonymkode: 7b762...24f Jeg er fleksibel. Jeg takler flere kjørestiler. Faktisk føler jeg at jeg må kjøre rolig osv, fordi ingen av de andre tar ansvaret for å være den kjedelige. De fleste tar bare ansvaret for å være den raske, den somlete, den klønete, trygghetsgalingen, den selvrettferdige, den psykotiske som skriker i bilen, etc, folk som plutselig klikker fordi de er krenket bak rattet. Så må jeg ha det driiitkjedelig pga de som skal respondere på førstelinje-repertoaret sitt. Anonymkode: a9e64...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #92 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg er fleksibel. Jeg takler flere kjørestiler. Faktisk føler jeg at jeg må kjøre rolig osv, fordi ingen av de andre tar ansvaret for å være den kjedelige. De fleste tar bare ansvaret for å være den raske, den somlete, den klønete, trygghetsgalingen, den selvrettferdige, den psykotiske som skriker i bilen, etc, folk som plutselig klikker fordi de er krenket bak rattet. Så må jeg ha det driiitkjedelig pga de som skal respondere på førstelinje-repertoaret sitt. Anonymkode: a9e64...98d Ditto. Trafikken har et underskudd på anonyme og forutseende sjåfører. Kanskje dette gjenspeiler samfunnet ellers. Hvor folk flest ikke tenker over tilværelsen, men bare reagerer på stimuli eller etterligner andre folk. Anonymkode: 5bb49...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #93 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor folk irriterer seg og generaliserer. Man må jo hele tida være klar til å tilpasse seg den trafikken som er. Man vet aldri hva man møter eller historien til de andre som er ute på vegen. Anonymkode: e9d0c...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #94 Del Skrevet 6. januar 2022 Katten.2.0 skrev (7 timer siden): Du er lite observant og lite tilpasningsdyktig. Derfor. Jaja, det må du bare mene🤷♀️ Synes ikke det selv. Jeg blir redd og forbanna fordi jeg synes det er stressende at folk lager en unødvendig farlig situasjon og jeg ikke har lyst til å bli vitne til en stygg ulykke. Det betyr ikke at jeg ikke håndterer situasjonen fornuftig. Men men, jeg får også hjertet i halsen av å møte på nødetater under utrykning og likevel er jeg ofte eneste bilist rundt meg som agerer riktig. Anonymkode: 7b762...24f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6. januar 2022 #95 Del Skrevet 6. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jaja, det må du bare mene🤷♀️ Synes ikke det selv. Jeg blir redd og forbanna fordi jeg synes det er stressende at folk lager en unødvendig farlig situasjon og jeg ikke har lyst til å bli vitne til en stygg ulykke. Det betyr ikke at jeg ikke håndterer situasjonen fornuftig. Men men, jeg får også hjertet i halsen av å møte på nødetater under utrykning og likevel er jeg ofte eneste bilist rundt meg som agerer riktig. Anonymkode: 7b762...24f Om du blir redd og forbanna fordi de kommer fra påkjøringsrampen i en annen hastighet enn deg "for jeg kan jo ikke kjøre noe fortere", da vil jeg argumentere for at du er en dårlig sjåfør. Selv om du tar den riktige avgjørelsen. Dette er noe de fleste av oss, som kjører motorvei, opplever minst en håndfull ganger hver dag, og man bør være såpass tilpasningsdyktig at man lærer seg å se dette og agere deretter - uten stress. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #96 Del Skrevet 7. januar 2022 Gleder meg til den dagen det bare er selvkjørende biler på veien Anonymkode: 58115...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #97 Del Skrevet 8. januar 2022 Kjører etter forholdene. Hvis jeg kjører 70 km/t på en 100 vei så er det en god grunn til det. Det er da bare å ta en forbikjøring Anonymkode: d3d9c...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #98 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 21.49): Kan dere forklare tankegangen? Er det fordi dere er engstelige for å kjøre fort? Det er jo mye farligere å lunke utpå i 70 når bilene rundt holder 100 eller mer😨 Fatter ikke at dere tør, jeg blir redd og forbanna hver gang jeg havner bak dere på påkjøringsrampen, for jeg kan jo ikke kjøre noe fortere. Anonymkode: 7b762...24f Fordi serie bilen min har en 2,25l diesel som trives best i 60 (max 70) Anonymkode: 461ae...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #99 Del Skrevet 9. januar 2022 Nå har politiet vært i avisa for å forklare hvorfor brøytebilene ikke kan kjøre i 110 på motorveien. Folk ringer visst inn og klager på at trafikken går for sakte. Så politiet poengterte at alle må kjøre etter forholdene, og at det ikke er forsvarlig å kjøre i maksfart på dårlig føre. Det er visst mange som ikke forstår at det er viktigere å kjøre forsvarlig enn å kjøre fortest mulig. Anonymkode: b5b05...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #100 Del Skrevet 26. juli AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 16.03): Da blir det stopp. Skjedd en gang hos meg, for han foran bråbremset etter å ha slengt seg inn foran en stor varebil, så varebilen bråbremset og bilen bak bremset. Jeg hadde null rom å komme meg innpå, så det ble bråstopp på rampen. Var nær å bli påkjørt av han bak meg som også måtte stoppe helt Men hva gjorde du og den som måtte stoppe da? Ventet til det ble roligere på høyrefelt og dere fikk en luke så dere kunne gasse opp og kjøre inn i eller? Anonymkode: 978bc...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå