Gå til innhold

Dere som holder 70ish når dere kjører ut på motorvei med 100-grense

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan dere forklare tankegangen? Er det fordi dere er engstelige for å kjøre fort? Det er jo mye farligere å lunke utpå i 70 når bilene rundt holder 100 eller mer😨 Fatter ikke at dere tør, jeg blir redd og forbanna hver gang jeg havner bak dere på påkjøringsrampen, for jeg kan jo ikke kjøre noe fortere.

Anonymkode: 7b762...24f

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oppfordrer folk som kjører i 60 inn på motorvei med 80-grense til å svare også. 100-soner er ikke så vanlige overalt i landet. 

Anonymkode: 9553d...244

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååååå det er så godt å ha god tid 🥰🥰

Anonymkode: 33b6e...f0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elbililst med lite strøm og rekkeviddeangst 😆

Anonymkode: 3066f...12b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig lite nervøs i trafikken, men hvis det er mye kø på motorveien som jeg skal kjøre inn på og det ligger noen foran i 50-80 km/h så blir jeg svett. Har skjedd at jeg måtte brøyte meg inn i køen fordi bilen i akse-feltet kjørte så sakte at det ville bli problemer med å komme ut på i tide. Spesielt når det ligger semi-trailere i den banen man skal inn på.

Personlig mener jeg slik kjøring burde kvalifisere for bøter og inndragning av førerkort.

Anonymkode: b42ae...9c6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror dette er vanlig blant usikre eller uerfarne sjåfører. De tenker at de har mere kontroll ved lavere fart pluss bedre tid til å finne en luke på motorveien. Istedenfor skaper de dårlig flyt og usikkerhet blant dem man skal flette sammen med fordi hastigheten ikke er den som forventes

Anonymkode: 2375a...780

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bra å kjøre for fort, men heller ikke for sakte. Det kan skape kø og framprovosere farlige forbikjøringer hos andre bilister. En bør holde seg på fartsgrensa eller bittelitt over. Er det glatt, dårlig sikt osv må en selvfølgelig tilpasse farten deretter og senke den noe om nødvendig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører for min del sjeldent på slike veier, noe som innebærer at jeg har litt ekstra respekt for farten bilister som allerede er på veien holder. Det blir bedre etterhvert, men så går det 6-7 måneder til neste gang igjen, og da starter jeg på null igjen. Mange ganger jeg holder tillatt hastighet i akselerasjonsfeltet(når man begynner å bli varm i trøya) vil ikke bilisten i bilen på siden hjelpe til.

Endret av PetterKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fnatt av sånne bilister :bond: Et akselerasjonsfelt er til for å akselerere opp til hastigheten til motorveien :regler:

Dere HAR  ikke all verdens tid til å sneglekjøre og det VIL komme andre bak dere som trenger å bruke feltet! Kan da umulig bare være meg som hadde kjørelærere som var nøye på å lære oss dette? De som tror de er forsiktige, men som skaper så mange farlige situasjoner burde faktisk ta kjøreskolen på nytt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blant mye annet rart, har vi også 70 år gamle damer på veiene. Tror det er mye av årsaken til problemstillingen ovenfor.

Hvis man kan utstyre alle gamlinger med Tesla eller Porsche, så blir de fartsblinde og kjører dermed litt fortere. Problem solved.

Anonymkode: 5bb49...99c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøkensina skrev (2 minutter siden):

Får fnatt av sånne bilister :bond: Et akselerasjonsfelt er til for å akselerere opp til hastigheten til motorveien :regler:

Dere HAR  ikke all verdens tid til å sneglekjøre og det VIL komme andre bak dere som trenger å bruke feltet! Kan da umulig bare være meg som hadde kjørelærere som var nøye på å lære oss dette? De som tror de er forsiktige, men som skaper så mange farlige situasjoner burde faktisk ta kjøreskolen på nytt. 

Så enig!! 

Anonymkode: bc73e...85e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blant mye annet rart, har vi også 70 år gamle damer på veiene. Tror det er mye av årsaken til problemstillingen ovenfor.

Hvis man kan utstyre alle gamlinger med Tesla eller Porsche, så blir de fartsblinde og kjører dermed litt fortere. Problem solved.

Anonymkode: 5bb49...99c

Tviler på at det er 70-åringene, mange gubber som kjører der ute også.

Teslaer kjører jo ALLTID under fartgrensene, så jeg vet ikke helt hvor du har det inntrykket fra.

Utrolig irriterende med folk som ikke setter opp farten; en fare i trafikken. Ta dere sammen og legg vekk den jævla mobilen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Frøkensina skrev (4 minutter siden):

Er så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppfordrer folk som kjører i 60 inn på motorvei med 80-grense til å svare også. 100-soner er ikke så vanlige overalt i landet. 

Ja absolutt en case ved lavere hastigheter også, var bare på rampen til 100-sonen jeg fikk dødsangst nå nylig. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (1 time siden):

Jeg kjører for min del sjeldent på slike veier, noe som innebærer at jeg har litt ekstra respekt for farten bilister som allerede er på veien holder. Det blir bedre etterhvert, men så går det 6-7 måneder til neste gang igjen, og da starter jeg på null igjen. Mange ganger jeg holder tillatt hastighet i akselerasjonsfeltet(når man begynner å bli varm i trøya) vil ikke bilisten i bilen på siden hjelpe til.

Forstår at det ikke akkurat hjelper på om man kjører der sjeldent. Og har selv opplevd at bilisten på siden ikke er særlig hjelpsom. Huff😕 Men som oftest synes jeg folk er greie og mange legger seg ut i venstre fil når de ser at det er tett med biler på påkjøringsrampen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror dette er vanlig blant usikre eller uerfarne sjåfører. De tenker at de har mere kontroll ved lavere fart pluss bedre tid til å finne en luke på motorveien. Istedenfor skaper de dårlig flyt og usikkerhet blant dem man skal flette sammen med fordi hastigheten ikke er den som forventes

Anonymkode: 2375a...780

Godt mulig det er tanken å være forsiktig og ta seg god tid ja. Det er bare det at det funker så dårlig når vi er en hel rekke som skal utpå rett etter hverandre 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner faktisk ikke hva dere snakker om😂 Så kanskje er de nordlendinger som har forvillet seg sørover i egen bil for første gang. Hadde nok blitt en smule usikker på hvordan systemet dere beskriver skal fungere og jeg ville nok ikke kastet meg ut i 100 km/t. 

Anonymkode: 335d5...80b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg regner med du ser bort fra de her:

Kjøring med tilhenger med brems – 80 km/time

Kjøring med tilhenger uten brems, men med vekt under 300 kg – 80 km/time

Kjøring med tilhenger uten brems, men med vekt over 300 kg – 60 km/time.

Anonymkode: 15caf...bf4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var en sånn sjåfør da jeg var ung, for bilen min klarte ikke å komme raskt nok opp i fart. Det var dødsflaut. Jeg prøvde som regel å unngå motorveier. Kunne til og mer få tilløp til samme problem bare jeg skulle ut av en rundkjøring … :flau:

Anonymkode: db88c...b87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva gjør man hvis man ikke finner ledig luke å kjøre inn i? 

Anonymkode: fd499...00c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hva gjør man hvis man ikke finner ledig luke å kjøre inn i? 

Ja, er det noen som klarer å gi en logisk forklaring på dette? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...