Gå til innhold

NÅ er det slutt på sukker for min del....blir du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei igjen. TS her. Hvordan gikk det med dere? Jeg sprakk i går...fant noen konfektrester som jeg først kasta i søpla, for så å ta de opp igjen på kvelden. Spiste alle ( 12 biter) ...KAN ikke ha noe i hus. Prøver igjen fra idag...:) 

Anonymkode: cbef1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei igjen. TS her. Hvordan gikk det med dere? Jeg sprakk i går...fant noen konfektrester som jeg først kasta i søpla, for så å ta de opp igjen på kvelden. Spiste alle ( 12 biter) ...KAN ikke ha noe i hus. Prøver igjen fra idag...:) 

Anonymkode: cbef1...66d

Jeg hadde mensen forrige uke så jeg tok en pause for det føltes riktig. Jeg begynte 27. desember og holdt første uka, og nå starter jeg igjen. Har heldigvis gått ned 1 kg siden 27. desember så tror ikke denne uka ødela så mye. Nå blander ikke jeg mat og samvittighet så jeg tar ikke slike ting så tungt, i livet må man ha enkelte unntak. 

Anonymkode: 3fd14...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bettsa skrev (3 timer siden):

Dag 10 i 2022 og har enda ikke syndet. ☺ har vært veldig fristet.

Det er kjempebra :) jeg skal prøve alt jeg kan. Liker godt skyr, så det tar jeg til ettermiddagskaffen :) med kaffe eller karamellsmak. ts

Anonymkode: cbef1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sjokolade, kaker osv. gjennom desember på meg også. Jeg kutter ned på sukker, og har "godtestopp" i ukene. Jeg tillater meg en liten sjokolade på lørdager, men så langt har jeg bare laget meg Sukrin Chocolate Mousse som dessert. Jeg merker at det er enklere allerede, etter en uke uten godteri. Jeg er også litt nøye på å få i meg frukt og  grønnsaker. Logger det jeg spiser i Vektklubb en tid framover, bare for å få meg en god oversikt på hva jeg kan spise og ikke innenfor gitte kalorier. 

Jeg veide meg søndag etter nyttår, da viste vekta 95,2 kg. Så veide jeg meg igjen i går etter ei uke uten mye usunt, og da viste vekta 93,4 kg. Jeg veide meg til omtrent samme tid på dagen, før jeg hadde spist og etter dobesøk begge gangene.

Anonymkode: 409e2...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist altfor mye sjokolade, kaker, chips og kjeks det siste halve året i tillegg til at jeg har vært minimalt fysisk aktiv. For ett år siden var jeg svært aktiv og hadde ingen problemer med å gå langt eller sykle i høyt tempo. Har trøstespist og prøvd å holde depresjonen unna og vekten har gått opp, men har ikke kommet helt ut av kontroll heldigvis.

Må bare kutte ut all søppelmaten og bli litt aktiv igjen.

 

Anonymkode: 57f9d...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med på å kutte ut sukker.😀

Vel, kun det sukkeret som er i snacks og søtt pålegg. Jeg gidder ikke se på innhold i f.eks posesauser eller tacokrydder. Men jeg er selverklært sjokoman, og spiser gjerne dette istedet for mat. I jula har det nesten vært unntakstilstander her. Jeg har levd på småkaker og julemarsipan. 🥰 Men nå er det nok!!

Jeg er nesten skremt over hvor stor makt dette har over meg. 😡

Så jeg bestemte meg at dette var mitt nyttårsforsett. Som flere ganger før... 😏 Men jeg er optimistisk, og tenker at jeg skal klare det denne gangen. Samboer hørte om forsettet mitt, og minte meg på at nyttårsaften var en fredag, så da ble starten mandag 3. januar. 😅 Jeg hadde 3 dager med konstant tung hodepine, men den har gitt seg nå. Jeg spiste 2 bittesmå biter med mørk Freia premium i helgen, og fikk dårlig samvittighet etter det. 🤣 Men ellers har jeg vært flink.

Gleder meg til å finne inspirasjon her. We can do it!! 💪💪

Hilsen en sukkeravhengig svak sjel. 🙊

Anonymkode: 55881...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11 og ikke syndet enda! 🥳

Har gått ned 3,5 kg (sikkert mye vann) men føler meg litt lettere. Lever dog på litt lavt kalori inntak, og tenkte jeg skulle gå en uke til før jeg øker med et par hundre kalorier per dag. Har iallefall fått kickstarten jeg var ute etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kuttet ut sukker! Jeg har holdt det gående i 3 uker i morgen, men jeg har ved 2 anledninger spist ett lite stykke kake. Og jeg spiser karbohydrater (bortsett fra hvitt brød) og kunstig søtning. Til nå har det egentlig gått bra, men jeg får gjerne lyst på noe godt til kvelds. I går spiste jeg grønnsaker og hummus + en kopp te isteden. 

Hva er målet deres? På sikt vil jeg leve sunnere i hverdagen men vil så klart nå og da unne meg noe godt. Før jeg begynte med sukkerstopp spiste jeg ofte søte frokostblandinger og musli, søt fruktyoghurt og lagde vafler eller bakte. Det vil jeg stoppe med. Og syns det er unødvendig og spise godteri og lignende midt i uken.  

Til dere som har kuttet kunstig søtning- hvorfor? Jeg har alltid brukt suketter i te og kaffe, og nå bruker jeg litt i havregrøten.  Men tenker at det må være innafor? 

Anonymkode: 6369b...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Til dere som har kuttet kunstig søtning- hvorfor? Jeg har alltid brukt suketter i te og kaffe, og nå bruker jeg litt i havregrøten.  Men tenker at det må være innafor? 

Anonymkode: 6369b...f94

Det gjorde at jeg aldri ble kvitt søtsuget. Når jeg til slutt kuttet søtning, lyst brød og frukt, forsvant søtsuget helt. 

Nå har jeg ikke lyst på sjokolade eller kake selv om det står rett foran meg. En fantastisk befriende følelse. 

Anonymkode: 8554f...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder ut ennå, og er ganske stolt av meg selv. Ned 1,5 kilo på en uke. Spiser mindre enn før også, og målet er å gå ned 8 kilo til sammen før sommeren. 🤞 Det verste er når kvelden kommer, og man setter seg ned for å se på TV. det er da det har sjokoladen og snopet har vært ekstra deilig. ☺️ 

Jeg kommer ikke til å kutte sukker for resten av livet, men jeg vil veldig gjerne prøve å begrense det til lørdager etter jeg er i mål med vektnedgangen. ☺️

Hilsen en sukkeravhengig. 🍬🍭🍫

Anonymkode: 55881...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg sprakk idag igjen...fann kanelboller i frysen, tre spist. TS

Anonymkode: cbef1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går holdt jeg neeesten på å spise en skive med nugatti.. Hadde plass til det i kaloribudsjettet mitt. Men jeg klarte å la være, for jeg vet at om jeg gjør det så gir det mersmak , så jeg tør rett og slett ikke enda. Jeg har endel usunt liggende, sjokolade i skapet, is i fryseren, nugatti, nutella... Vil ikke kaste det, fordi barna får lov å spise det på lørdager. Men unntatt nugattiboksen i går, så har det gått overraskende greit, fordi jeg vet jeg kommer til å bli så skuffa over meg selv om jeg sprekker.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enn så lenge fornøyd med min innsats selv om jeg holder på å sprekke. Skulle gjerne ha spist yoghurt for å dempe søtsuget men jeg reagerer på melkeprodukter.

Før kunne jeg ransake skapet på kjøkkenet men det behovet har jeg ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 10.16):

Er så stappa på sukker og annet usunt - har ikke hatt kontroll i hele desember, bare stappet innpå med salt mat, kaker, smågodt og potetgull. Gått opp 5 kg på en mnd. NÅ er det nok...bestemt meg for å kutte sukker HELT. Føler meg blubbete og pløsete, grå hud og gusten. Noen flere som blir med? Vil bli freshere og føle meg bedre i 2022! Skal på butikken og handle etterpå - gleder meg til å handle inn sunn og god mat. Føler meg motivert, heldigvis. Hilsen dame 40+

Anonymkode: cbef1...66d

Samme her, er på dag 3 og har seriøst abstinenser. Kutt av sukker, søtsaker, kaker og chips og lignende. Prøver å ikke spise etter kl 20, og før kl halv 11 om morraen. Har gått opp 3 kg i julen, og de skal av....helst pluss litt til. 

Utfordringen min blir nok til helgen, jeg vet med meg selv at nå i begynnelsen kan ikke jeg skeie ut i helgene heller. 

Anonymkode: d1bc6...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager uten sprekk🥳 Syns det har gått overraskende bra. Angrer på at jeg ikke fikk veid meg før jeg startet, men føles ut som jeg har gått ned litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått ned 2 kg etter nyttår. Deilig å kjenne hvor sunn kroppen føles igjen uten sukker i systemet. 

Anonymkode: b0e2a...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går overraskende fint her også. Første 4-5 dagene var verst.

Jeg ser noen sprekker her, men bare fortsett med sukkerfri dagen etter. Ikke gi opp fordi du har gått på en smell. Du klarer det hvis du absolutt vil. ☺️

Anonymkode: 55881...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å kutte ut sukker helt. Du bør heller ha som mål å redusere inntaket, nyttårsforsetter pleier å ryke fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samme her, er på dag 3 og har seriøst abstinenser. Kutt av sukker, søtsaker, kaker og chips og lignende. Prøver å ikke spise etter kl 20, og før kl halv 11 om morraen. Har gått opp 3 kg i julen, og de skal av....helst pluss litt til. 

Utfordringen min blir nok til helgen, jeg vet med meg selv at nå i begynnelsen kan ikke jeg skeie ut i helgene heller. 

Anonymkode: d1bc6...535

Måltidet klokken  10:30 er det frokost eller lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...