Gå til innhold

NÅ er det slutt på sukker for min del....blir du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er med. Skal ikke kutte sukker helt ut, lørdagskosen skal jeg unne meg, men nå har inntaket økt til de grader at jeg til og med erstatter hele måltider med snacks og godis. Første målet nå er å ikke spise noe dritt før til helga og da bare unne meg det jeg har aller mest lyst på. 

Anonymkode: ba4f5...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dag 3 uten sukker er heldigvis ferdig. Vet de første ukene er værst, så hjelper å lese hva dere har å si om samme situasjon. Hvordan har deres dag vært? Jeg avsluttet kvelden med tre tyggiser på rad. 

Anonymkode: b0e2a...666

Dagen i går gikk veldig bra. Klarte å holde meg unna pepperkaker som ble servert og avsluttet dagen med to knekkebrød og en skyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/3/2022 at 10:16 AM, AnonymBruker said:

Er så stappa på sukker og annet usunt - har ikke hatt kontroll i hele desember, bare stappet innpå med salt mat, kaker, smågodt og potetgull. Gått opp 5 kg på en mnd. NÅ er det nok...bestemt meg for å kutte sukker HELT. Føler meg blubbete og pløsete, grå hud og gusten. Noen flere som blir med? Vil bli freshere og føle meg bedre i 2022! Skal på butikken og handle etterpå - gleder meg til å handle inn sunn og god mat. Føler meg motivert, heldigvis. Hilsen dame 40+

Anonymkode: cbef1...66d

Jeg gikk opp fra 64 til 65,2 kg i desember. Er 1,66 høy.  Var frustrerende men vet at jeg drikker for mye sukkerholdig drikke.  Har gått opp fra 59 kg til 65,2 kg de siste to årene. Skal forsøke å slutte å drikke mye sukkerholdig drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint uten sukker...alle rester av konfekt, småkaker o.l fekk barna med seg, jeg var på butikken og handlet mye sunn og god mat, og har planlagt middager for denne uka. Føler meg bedre allerede. ts

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter dere alt av sukker? syltetøy f.eks? Tenker man må det for å bli kvitt sukkeravhengigheten?

Anonymkode: cbef1...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Skal kutte ut sjokolade,  potetgull,  godteri og kake. Skal unne meg popcorn i helgene. Jeg startet 01. Januar og det går hittil bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kutter dere alt av sukker? syltetøy f.eks? Tenker man må det for å bli kvitt sukkeravhengigheten?

Anonymkode: cbef1...66d

Jeg kutter bare tilsatt sukker og det er nok for min egen del mtp sug etter sukker. Kan fint spise frukt eller syltetøy uten tilsatt sukker. Men må holde meg unna nugatti zero da. 😅 

Det ble dessverre pepperkaker på meg i går da det stod foran meg i mange timer. I morgen kommer jeg hjem og da blir det mye lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reduserer  sukker. Jeg spiser ikke brunost, nugatti zero, lager vaffler  uten sukker, ikke sukker i  tee. Blir litt vanskelig å  kutte det helt ut for der er tilsatt i mange matvarer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter foreløpig sukker i godteri og brus. Skal klare å leve med dette og. 😉 tar et steg om gangen nå. Har spist en sjokoladebit men ikke drukket brus de siste dagene.

Drikker masse vann. Syns det verste er potetgullen! Får skikkelig cravings. 

Anonymkode: fd689...6b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 unnagjort uten noe godteri, chips, brus av noe slag. Har til nå ikke vært så kjempe vanskelig. Har ingenting i hus, og eneste plass jeg blir fristet er på jobb. :P 

Spiser krom hver eneste dag, sies jo å hjelpe mot søtsuget, og jeg føler det har virkning altså - placebo eller ei :) 

Anonymkode: 883db...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kutter dere alt av sukker? syltetøy f.eks? Tenker man må det for å bli kvitt sukkeravhengigheten?

Anonymkode: cbef1...66d

Da jeg vente meg helt av for noen år siden kuttet jeg alt. Også syltetøy og frukt. Søtningsstoffer. Samt mye med raske karbohydrater, som pasta. Kuttet også ethvert substitutt, det vil si all spising mellom faste måltider. 

Jeg tror dette var det som gjorde at jeg ble kvitt suget relativt raskt, for aldri å få det samme sukkersuget igjen. Selv nå når jeg innimellom tar en frukt, eller til og med en bit kake. Det er greit der og da, men jeg føler ikke for mer, og jeg tenker ikke på sukker dagen etter. 

Anonymkode: 8554f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Spiste alt for mye i hele desember. Kastet alt som var igjen av Is, julekaker, snop. Nå er det sunnere desserter som er uten sukker :) Har klart det før, og klarer det igjen. Skal ned 6 kilo 

Trening - Begynner med 4 ganger i uka. Oppstart i dag.

Har bestilt den her- se bilde. Noen som har erfaring med denne?

hopp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk, høres kjedelig og kjipt ut. Men lykke til. Tviler på dere klarer å leve slik... 

Anonymkode: 26d65...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei takk, høres kjedelig og kjipt ut. Men lykke til. Tviler på dere klarer å leve slik... 

Anonymkode: 26d65...082

Jeg har levd slik i 10 år. Jeg var riktignok kun veldig restiriktiv det første året. Nå kan jeg fint ta en bit sjokolade, eller dessert om det blir servert. 

Men kjedelig og kjipt? På ingen måte. Det er akkurat som en alkoholiker som sier det er "kjedelig og kjipt" å ha et liv uten alkohol. 

Det man lærer kroppen at det ikke er en vane, at det ikke er en belønning. Man bryter et bånd. Og med det føles det bare rart at sjokolade tidligere handlet om "sukkersug", og "kos". For alle de følelsene er borte.

Det sagt. Sukkerstopp, dietter, trening og alt i det der, med start i januar. Det er dømt til å mislykkes, der er jeg enig med deg. Det var sentralt for meg da jeg først "knakk koden". Finne datoen der det var best for meg å sette strek. Og da kun fokusere på å sette strek for sukker en del uker, for å ikke bruke opp viljestyrken og gå på en smell. 

Anonymkode: 8554f...2a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter godteri og snacks i år hvis det teller, men kutter ikke sunne karbohydrater. Kaker spiser jeg ikke så det går automatisk. Blir spennende å se hvordan det går, erfaringsmessig pleier det å gå veldig bra, men disse to årene med pandemi har tullet med kroppen. 

Jeg startet i desember forresten. 

Endret av *blueberry*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips for hva å spise i bursdsg? Eller hva man skal gjøre? I enkelte bursdager  blir det bare servert kaker, snacks, sjokolade og litt frukt. For min del så ødelegger det mye med en slik kveld. Jeg må holde meg unna kaker og godter. Hva gjør dere?

Anonymkode: b0e2a...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen tips for hva å spise i bursdsg? Eller hva man skal gjøre? I enkelte bursdager  blir det bare servert kaker, snacks, sjokolade og litt frukt. For min del så ødelegger det mye med en slik kveld. Jeg må holde meg unna kaker og godter. Hva gjør dere?

Anonymkode: b0e2a...666

I perioden der jeg kjørte full-stopp spiste jeg ingenting. Om du ikke gjør noen sak ut av det, er det faktisk ingen som merker det. Om noen stilte spørsmålet sa jeg bare at jeg spiste rett før jeg kom, jeg forsyner meg om litt. Og så var det glemt. Eller at magen var litt trøblete. 

Etter at jeg var kvitt suget og "avhengigheten" har jeg faktisk ikke lyst på. Nå tar jeg enten en syltynn skive av en kake. Eller står enda stødigere i mitt "nei-takk". kan til og med være så frekk at jeg sier rett ut at det er synd at barnebursdager må bestå i søtt og usunt. 

Anonymkode: 8554f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med fra mandag! Da har vi en avtale i hjemmet om å kaste eventuelt julesnop som fremdeles er å finne i skapene. Hadde en sukkerfri måned i fjor og det var veldig deilig!

Anonymkode: 700b7...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I perioden der jeg kjørte full-stopp spiste jeg ingenting. Om du ikke gjør noen sak ut av det, er det faktisk ingen som merker det. Om noen stilte spørsmålet sa jeg bare at jeg spiste rett før jeg kom, jeg forsyner meg om litt. Og så var det glemt. Eller at magen var litt trøblete. 

Etter at jeg var kvitt suget og "avhengigheten" har jeg faktisk ikke lyst på. Nå tar jeg enten en syltynn skive av en kake. Eller står enda stødigere i mitt "nei-takk". kan til og med være så frekk at jeg sier rett ut at det er synd at barnebursdager må bestå i søtt og usunt. 

Anonymkode: 8554f...2a1

Nytter ikke at du skjønner det er frekt når du soer det allikevel… Blir du invitert i mange bursdager etter du forteller dette, eller? 
 

Du får ta med noe "etandes" selv neste gang da, istedenfor å klage på vert/vertinne i deres eget hus.  

Anonymkode: 5c53b...2e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nytter ikke at du skjønner det er frekt når du soer det allikevel… Blir du invitert i mange bursdager etter du forteller dette, eller? 
Du får ta med noe "etandes" selv neste gang da, istedenfor å klage på vert/vertinne i deres eget hus.  

Anonymkode: 5c53b...2e3

Såpass 🤣 Traff det et sårt punkt? 

Jeg kommer ikke inn døra og sier det. Som jeg skriver takker jeg bare nei-takk. Så en kommentar om dårlig mage om det likevel insisteres. 

Om verten/vertinnen likevel begynner med "du som er så tynn.... vil ikke kose seg.... bare litt...." Da sier jeg fra om at kos ikke nødvendigvis betyr sukker 👍

Kommer aldri til å bli så frekk at jeg tar med egen mat. Det topper det å si fra om at spise-press er unødvendig. 

Anonymkode: 8554f...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...