Gå til innhold

NÅ er det slutt på sukker for min del....blir du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så stappa på sukker og annet usunt - har ikke hatt kontroll i hele desember, bare stappet innpå med salt mat, kaker, smågodt og potetgull. Gått opp 5 kg på en mnd. NÅ er det nok...bestemt meg for å kutte sukker HELT. Føler meg blubbete og pløsete, grå hud og gusten. Noen flere som blir med? Vil bli freshere og føle meg bedre i 2022! Skal på butikken og handle etterpå - gleder meg til å handle inn sunn og god mat. Føler meg motivert, heldigvis. Hilsen dame 40+

Anonymkode: cbef1...66d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Så bra du vil gjøre noe med det. :)

Jeg skal ikke kutte ut alt av sukker, men vil holde meg unna godteri, potetgull, kaker etc. 

Ønsker ikke å pakke det i kroppen. Jo mer jeg spiser det jo mer vil jeg jo ha det også. 

I går var første dagen jeg endelig klarte det etter jula. Det gikk helt fint. :)

Jeg har gått opp kanskje sånn 1,2 kg på litt over to uker, så skal ta tak nå før klærne begynner å stramme og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli med. Har vært flink mye av  2021, gått ned 25 kg, men som deg ble det frislipp i desember og har gått opp 6 kg 🙈 spist mye både søtt og salt, litt er nok vann, men langt fra alt. Målet mitt nå er å gå ned de kiloene og litt til, ca 10kg, for å få BMI under 25. Føler meg klar og motivert.

Min strategi er å spise tre måltider om dagen, ikke spise utenom måltidene og planlegge måltidene på forhånd. Det har funger fint for meg tidligere og gjør at jeg tenker mindre på mat. Må vel bare innse at jeg ikke klarer å spise bare litt søtt.

Anonymkode: ad44a...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil bli med. Har vært flink mye av  2021, gått ned 25 kg, men som deg ble det frislipp i desember og har gått opp 6 kg 🙈 spist mye både søtt og salt, litt er nok vann, men langt fra alt. Målet mitt nå er å gå ned de kiloene og litt til, ca 10kg, for å få BMI under 25. Føler meg klar og motivert.

Min strategi er å spise tre måltider om dagen, ikke spise utenom måltidene og planlegge måltidene på forhånd. Det har funger fint for meg tidligere og gjør at jeg tenker mindre på mat. Må vel bare innse at jeg ikke klarer å spise bare litt søtt.

Anonymkode: ad44a...1a2

Så bra. Jeg gikk ned 20 kg for 9 år siden, har gått opp igjen 10...klarer heller ikke spise bare litt. Skal også spise 3 måltider om dagen og INGENTING i mellom, for det trigger meg til å småspise. Må lære meg å kose meg uten mat hele tiden. ts

Anonymkode: cbef1...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å kutte ut sukker helt, men skal tilbake til moderate og fornuftige mengder snop/snacks/alkohol etter en juleferie fylt med litt vel mye av akkurat de tingene. 

Anonymkode: 2f75c...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!  Skal kutte godis, er en sukkerjunkie. Ikke så mye for kiloenes del, men for velvære og psyken. Har i det siste merket at hjertet banker så raskt etter bare litt sukker, skikkelig ubehagelig.  

Nå skal jeg kun unne meg bittelitt en lørdags kveld og heller nyte det. Mat ellers smaker så mye bedre når sukkerhungeren er ute av kroppen. 

De 2 første ukene er verst, men har trua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg holder meg borte fra kunstige søtstoffer. 

Anonymkode: 8ba99...047

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 

I går gikk jeg her og gnafset av siste rest av konfekt etter pakkeleken. Jeg er så klar (og litt redd) for å kutte ut sukkeret. Det er akkurat som suget kommer hver eneste kveld. Spiser ikke så usunt ellers, men i litt store mengder gjerne, men kveldene og snacks.. Det er et problem.

Jeg vil ta av meg ca 10 kilo fram til sommeren, og vurderer å ta en liten lavkarbo. Men for nå skal jeg starte med å spise sunnere. Jeg synes lavkarbo er fint på den måten at man slipper søtsuget, mens jeg føler det er ekstremt fordi det er så mye man må passe på. Samtidig så greier jeg liksom ikke en mellomting. Bare spise sunt, og kutte mengder.

Men jeg kan begynne med sukkeret., 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Har ikke drukket brus på 1 år før jeg sprakk i desember. Ble en del mer godteri enn vanlig og ja. Vil ha en "hvit" måned nå. 😊 er motivert for jwg merker at sukker ikke er bra for kroppen. Våkner hver morgen med ben tunge som trestokker og det er pga sukkeret! Leste om det i en eller annen kosthold bok og det stemmer her. Våkner mye lettere om jeg ikke har drukket masse brus eller spist dritt. 

Har dere noen tips til hva man kan gjøre på kvelden for å unngå kosespising/kjedespising av godt? 

Andre tips for å klare dette? Noe som hjalp sist var at jeg kuttet ikke ut all brus med en gang, men trappet ned med å bytte ut cola med vann ett glass om gangen. Tilslutt så smakte ikke cola så godt lengre. Deilig å slippe hodeverk og cravings 

Anonymkode: fd689...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

Min strategi er å spise tre måltider om dagen, ikke spise utenom måltidene og planlegge måltidene på forhånd.

Anonymkode: ad44a...1a2

For dere som spør om tips: å planlegging er essensielt. Lag handleliste, tilberedt måltider på forhånd om mulig. Har du en klar og tydelig plan er det enklere å følge den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Ble mye her i julen også. Jeg fungerer best uten sukker så langt det lar seg gjøre. Det vil si ingen tilsatt sukker. Drikker litt melk og mat med noe sukker i, men ikke verstingene om en kan si det slikt. Er med i tråden om ned i vekt. Men fint å være med i tråd for å holde motivasjonen til hverandre om å holde seg unna sukker. 

Anonymkode: b0e2a...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Innlegget til TS kunne like gjerne vært skrevet av meg. Har (trøste?) spist masse sukker de siste ukene. Virker som det ikke er noen stopp for hvor mye jeg kan trykke i meg. Den siste uka har jeg droppet middag og spist godteri i stedet. Dette kan ikke fortsette!

Anonymkode: 980f7...1f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir med! 

Hele desember var jo preget av lørdag hver dag, så dette har jeg godt av😅

Anonymkode: 7bde6...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å snu for noen år siden. Er nå "sukkerfri", godt trent, og lykkelig i egen kropp, og mentalt. Uten tilbakefall. 

Det var to ting som gjorde at jeg lyktes;

1. Innse at Januar var en håpløs måned å starte i. Det er mørkt, lite å se frem til. Man (kan) gå i store klær som skjuler kroppen. Det er ofte rester og snop igjen fra jula. Og i år på toppen av alt: hjemmekontor, man møter få mennesker, og det er lite å gjøre. 

2. Innse at man bare har viljestyrke til å endre en vane om gangen. Da jeg fjernet sjokolade fra mitt liv var det eneste livsstilsendringen jeg gjorde på 5-6 uker, det var fortsatt taco, pizza og annen snack. Da jeg innførte et løpeprogram var det sommer, og den eneste endringen jeg gjorde på to måneder. Og slik fortsatte jeg, og holder fortsatt på. 

Anonymkode: 8554f...2a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 100 blank i midten av november og var fornøyd med det. I desember har trening og godt kosthold sklidd ut. Falt ned på 94 kg nå 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har klart å holde vekta nede med inntak av godis nesten hver dag i hele desember (prøver å slanke meg, mangler 5 av 15 kilo nå). Jeg vil heller lære meg å ha et kosthold hvor jeg kan ta en sjokolade på en tirsdag, enn å kutte ut noe. Men jeg skal absolutt holde meg unna sukker så mye som mulig, det er jeg med på. 

Men lykke til alle sammen! Det er bare positivt hvis dere klarer det :) 

Anonymkode: 3ae49...fb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 

Har klart meg siden 1 januar uten noe sjokolade, godteri osv., så biter tenna sammen og håper at det går greit i fortsettningen. Spiser krom, og innbiller meg at det har effekt. 

I dag har det vært sjokoladekake og sjokolade servert på jobb, men har ikke kjent suget 🙌 (og det er temmelig bra for meg å være som er en skikkelig godtegris) 

Anonymkode: 883db...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke gjøre det helt uoverkommelig skal jeg kutte ned på sjokoladen. Isteden for å spise sjokolade fredag, lørdag og søndag skal jeg kun spise lørdag. Det beste ville jo vært om jeg lot være lørdager og, men usikker på om det går. Kanskje forsøke å holde til kun mørk sjokolade da 🤞

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 uten sukker er heldigvis ferdig. Vet de første ukene er værst, så hjelper å lese hva dere har å si om samme situasjon. Hvordan har deres dag vært? Jeg avsluttet kvelden med tre tyggiser på rad. 

Anonymkode: b0e2a...666

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...