AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 En forlovelsesring? Til henne..? Anonymkode: 66da0...397
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Ulikt, etter økonomi. Anonymkode: 82e0c...329 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Etter din økonomi 😊 Anonymkode: 9858c...aba 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Tre månedslønner er tradisjonen men det kommer litt an på. Jeg hadde sett meg fornøyd med en ring til 15-20.000 om mannen hadde dårlig råd, men om han pleide å bruke mye penger på andre ting f eks ny mobil til 12.000, ny tv til 20.000, gamingutstyr til 20.000 osv da hadde jeg forventet ring til minst 40-50.000. Anonymkode: 57852...e99 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 For meg kan ringen fint koste 1000 kr. Jeg bryr meg mer om tanken bak. Har jeg fått noen ringer løpet av årene og setter veldig pris på de fordi min samboer har kjøpt noe han veit jeg liker. Han kjenner stilen min 🙂 Anonymkode: 421c4...aa5 22
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Etter din økonomi, men kanskje også like mye etter hvor mye hun kan komme til å bry seg om størrelsen på steinen.. Noen liker ikke gå rundt med mange tusen på fingeren og synes det er sløseri, andre poster frieriet og ringen på Insta og er opptatt av hvordan den ser ut. Jeg bryr meg lite og hadde blitt glad for (for ikke å si foretrukket) den rimeligste ringen, eller om du fridde med en pakning til kjøkkenvasken. Andre kan forvente mer. Tips: Spør bestevenninnen hennes om hjelp, om du ikke føler du kjenner henne godt nok på dette feltet selv. Anonymkode: 92d20...07f 9
Doktor Dyregod Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Kommer jo ann på økonomien det. Men hvis hu blir skuffa over prisen, så er pengene viktigere enn kjærligheten. Og det er i mine øyne en grunn til å gå videre. 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Jeg hadde ikke likt å få en ring til mange tusen med stor stein på. Forlovelsesringen er noe jeg vil ha på hver eneste dag uansett hva jeg skal gjøre, så jeg hadde likt at den var helt glatt og passer like godt til hverdags som fest😁 Men det er bare meg. Godt tips fra AB over om å spørre venninnen👍🏻 Anonymkode: 3b550...74a 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Jeg hadde ikke ønsket at du brukte så mye, for jeg ville heller at du brukte penger på ting jeg hadde fått noe mer ut av, så det kommer an på både dame og økonomi. (Min mann fridde uten ring, men vi kjøpte gifteringer som forlovelsesringer da vi fortalte det til andre. Siden graverte vi ny dato da vi giftet oss. Fint å ha både forlovelsesdato og bryllupsdato i gifteringen. Anonymkode: caa0a...de8 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 Oj, ser noen sier mellom 15 og 50 tusen! 😬 Min ring kostet ca 2-3 tusen, det et en helt vanlig gullring med mønster, uten sten. Syns den er veldig pen og sanselig, ringer til en så stiv pris over tenker jeg heller hører hjemme på feiring av bryllupsdag. Vet mannen min tenker kjøpe en dyrere ring til 10 års dagen vår (gift i 6 år nå) Kan legge til at jeg er kvinne på 27 Anonymkode: b02bd...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tre månedslønner er tradisjonen Anonymkode: 57852...e99 Ikke i Norge vel? Her har vel tradisjonen vært at paret kjøpte "glatte" ringer sammen, og at de samme ringene ble brukt som gifteringer med ny gravering, akkurat som AB...de8 beskriver. Jeg vet at mye har endret seg de siste årene, at den amerikanske tradisjonen med 3 månedslønner har fått større innpass her også, men det har vel ennå ikke blitt den tradisjonelle måten å gjøre det på? Anonymkode: ee4d5...0f0 19
Leitz Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Jeg betalte ca 6500.. Samboer synes dette egentlig var altfor mye.. Ringens kjøpesum har nok mindre å si i dagens samfunn.
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tre månedslønner er tradisjonen men det kommer litt an på. Jeg hadde sett meg fornøyd med en ring til 15-20.000 om mannen hadde dårlig råd, men om han pleide å bruke mye penger på andre ting f eks ny mobil til 12.000, ny tv til 20.000, gamingutstyr til 20.000 osv da hadde jeg forventet ring til minst 40-50.000. Anonymkode: 57852...e99 Hvorfor det egentlig?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Tre månedslønner har i USA opphav i at mannen tilbyr seg å være hennes forsørger, og med ringen viser han hvor han står materielt. Da er jo kona påtenkt å være hjemmeværende hustru og mor. I Norge hvor begge deler ansvaret med å forsørge familien, er det vel ikke like relevant å flagge lønnen sin via ringen. Så det beste tipset er å finne ut hva hun liker og foretrekker. Mitt beste tips er en ring som er lav. Min er høy, så hekter seg fast i alt mulig, upraktisk i hverdagen. Anonymkode: f09f7...a30 8
Gjest Elder Millennial Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Tre månedslønner 😳 synes en månedslønn er i overkant😅 Ringen skal nå først og fremst være personlig mener jeg da, prisen må selvsagt reflektere hva man har råd til. Selv om jeg tjener 50k i måneden så hadde jeg aaaaldri brukt det, langt mindre 150k på en ring, da måtte jeg ha vasset i penger og muligens hatt ett lite slag 😅 Kanskje det er best å snakke med partneren om hvor forventningene ligger?
Cottontail Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 Det kommer an på økonomien hans/ deres. En «regel» om et visst antall månedslønner synes jeg både blir rart og litt som i amerikansk film. Men er enig ned den som skriver at det partner spanderer på seg selv og dere av andre «unødvendige» ting, godt kan påvirke hva en bruker på en slik symbolsk gave som en ring er. Kjøper man elektronikk, sportsutstyr osv i øvre prissjikt og skifter ut dette ofte, så kan man også legge mer i ringen som hun (kanskje) skal ha på fingeren resten av livet. Nettopp fordi det er noe man skal bruke ofte, vil god form og design (for meg) være viktigere enn bare antall karat og gram gull. Og da koster ofte smykkene litt mer. Men fine smykker og andre symbolske gaver kan gis ved senere anledninger også, hvis man synes dette er viktig men ikke har råd når man forlover/ gifter seg. Etablerer man seg tidlig har man kanskje en begrenset student-økonomi. Da kan man jo heller gi en finere ring til ti års bryllupsdag, eller ved barnefødsel eller 40-årsdag. Jeg ville ikke satt pris på en ring/ gave som var alt for dyr, slik at man brukte penger man absolutt burde brukt på noe viktigere på dette tidspunktet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #17 Skrevet 3. januar 2022 Selv om jeg har godt råd til å kjøpe en 100.000+++ ring uten å merke det på økonomien, kunne jeg aldri gjort det, hun ville aldri godt rundt med en stor diamantring som koster så mye hver dag. Det er viktigere for meg at forlovelsesringen faktisk brukes enn at den imponerer prismessig, de som kjenner oss vet jeg er rik så trenger ikke en ring for å vise det. Da vil jeg heller kjøpe en rolex eller lignende til henne som faktisk kan brukes hver dag om jeg skal bruke hundrevis av tusen på smykker. Anonymkode: d2f1f...151
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Selv om jeg har godt råd til å kjøpe en 100.000+++ ring uten å merke det på økonomien, kunne jeg aldri gjort det, hun ville aldri godt rundt med en stor diamantring som koster så mye hver dag. Det er viktigere for meg at forlovelsesringen faktisk brukes enn at den imponerer prismessig, de som kjenner oss vet jeg er rik så trenger ikke en ring for å vise det. Da vil jeg heller kjøpe en rolex eller lignende til henne som faktisk kan brukes hver dag om jeg skal bruke hundrevis av tusen på smykker. Anonymkode: d2f1f...151 Hvorfor ville hun aldri brukt en dyr ring hvis hun hadde brukt en dyr klokke?! 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #19 Skrevet 3. januar 2022 Vi tjener veldig godt, begge to. Jeg insisterte allikevel på en billig ring, for jeg skjønner ikke vitsen med forlovelsesringer. Jeg er en slik som legger fra seg ringer overalt, så ønsker ikke å måtte passe ekstra godt på hele tiden. Og om det er et statussymbol man er ute etter, så ser ikke folk flest hva du har på fingeren, samt heller ikke forskjellen på dyrt eller billig. Fant en til 3000,- som var på salg til 50%, og den er jeg så fornøyd med! Jeg er heller ikke redd for å miste den av økonomiske grunner, men den har jo en viss affeksjonsverdi. Anonymkode: 2517f...451 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tre månedslønner er tradisjonen men det kommer litt an på. Jeg hadde sett meg fornøyd med en ring til 15-20.000 om mannen hadde dårlig råd, men om han pleide å bruke mye penger på andre ting f eks ny mobil til 12.000, ny tv til 20.000, gamingutstyr til 20.000 osv da hadde jeg forventet ring til minst 40-50.000. Anonymkode: 57852...e99 Hvorfor vetyr det så mye? Du høres ekstremt storforlangende ut. Selv ville jeg satt pris på alt. Anonymkode: 361c6...8e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå