Gå til innhold

Tråden for hva som irriterer oss ved andre hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg feira nyttårsaften i 2020 med sin reaktive hund bak et gitter i stua, og et vennepar på besøk med sin hund. Og hunden hennes hadde masse problemer og ble avlivd til slutt! Tenk å ikke sette hunden sin først da. Herregud.

En annen venninne av meg plukker aldri opp etter hunden sin og sier at det gjødsler naturen. Ja gjødsler fortauet bra liksom....Jeg har plukka opp etter henne.

Fyr løs!

Anonymkode: 10170...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir irritert når andre hundeiere ikke har tilrettelagt for at deres hund takler fyrverkeri. Dårlig hundeeiere kalles det.

Anonymkode: e16aa...2ae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går med løse hunder. Min hund er ikke glad i løse bikkjer, og jeg enda mindre glad. Ille med de som ikke plukker opp også. Og alle idiotene som har mister hundene sine,særlig nå på grunn av fyrverkeri.

Anonymkode: 3987e...7fe

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den klassiske, naboen kjøpte hund i koronatiden, nå ble hunden vanskelig som tenåring, og er lagt ut på Finn.no

Anonymkode: 10170...fad

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundebæsj overalt nå og løse hunder 😕 

Anonymkode: 5f5d3...90c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir irritert når jeg går tur med egen hund og omtrent alle andre hundeeiere vi møter på vil at hundene skal hilse. Jeg vil ikke at min hund hilser på fremmede hunder på tur, jeg vil ikke ha en hund som drar i båndet hver gang den ser en annen hund fordi den er vant med å få hilse. Men likevel synes de fleste jeg sier nei til at det er slemt ovenfor hunden, at de må sosialiseres.. ehh.. til og med møtt på hundeeiere som ikke tar nei for et nei og fortsetter å gå mot oss så jeg omtrent må løpe unna. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir irritert over at andre hundeeiere tror alle hunder er like og responderer likt på ulike ting og trening, eks "hundeeiere har skylden for at hunden ikke liker nyttårsraketer, alltid!

Hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden

Hundeeiere som bare er på tur med seg selv og gir f i hunden. Altså der hundeeiere er mer opptatt av å sykle fortest, løpe raskest og sleper med seg hunden uten at den får sniffe, pisse og drite. 

Anonymkode: 33542...30a

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt irriterer jeg meg over de som ikke plukker opp, løs hund på tur og naboen som lar bikkja så ute å bjeffe ustanselig til alle døgnets tider!

Har også en venninne med hund som må rote i bæsjen med pinne hele tiden for å se om det er tegn til gud vet ikke hva… Blir gal av det.

Anonymkode: 9d256...34a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil at hundene skal hilse, og når deres hund kommer med ufint kroppspråk og flekker tenner, hvorpå min gir beskjed, ikke visste at -MIN- hund var aggressiv. Snakk om komplett manglende selvinnsikt. 

Anonymkode: 3987e...7fe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Generelt irriterer jeg meg over de som ikke plukker opp, løs hund på tur og naboen som lar bikkja så ute å bjeffe ustanselig til alle døgnets tider!

Har også en venninne med hund som må rote i bæsjen med pinne hele tiden for å se om det er tegn til gud vet ikke hva… Blir gal av det.

Anonymkode: 9d256...34a

Min eldre hund er blitt syk, avslørt av blod i avføringen, så til din venninnes forsvar så er det litt greit å holde oversikt. 

Anonymkode: 3987e...7fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere som tror hunden har det bra med 3 turer til dagen. Så må de ligge på gangen når de er hjemme.

 

Hundeeiere som ikke plukker opp bæsj.

 

Hindeeiere som binder hunden utfor inngangen til butikken.

Anonymkode: 4b050...95d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere irritert over løse hunder? Det er ikke båndtvang og så lenge man har stødig innkalling (som man bør ha for å ha den løs) så ser jeg ikke problemet?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er dere irritert over løse hunder? Det er ikke båndtvang og så lenge man har stødig innkalling (som man bør ha for å ha den løs) så ser jeg ikke problemet?

Fordi de aller, aller færreste har stødig innkalling. Folk kan bruke en langline slik at andre, også de som er redd for hunder, kan få lov til å føle seg trygge. 

Anonymkode: 3987e...7fe

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de aller, aller færreste har stødig innkalling. Folk kan bruke en langline slik at andre, også de som er redd for hunder, kan få lov til å føle seg trygge. 

Anonymkode: 3987e...7fe

Jeg har hunden min løs hver eneste dag, ung brukshund som trenger å få løpt. Det er ikke båndtvang så det kommer jeg til å fortsette med. Innkallingen vår funker 10/10 ganger, trodde det var vanlig å ha trent inn det🤦‍♀️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er dere irritert over løse hunder? Det er ikke båndtvang og så lenge man har stødig innkalling (som man bør ha for å ha den løs) så ser jeg ikke problemet?

Veldig enig..

De hundeeierene som sier "få kontroll på hunden din", når min hund går helt rolig med øyekontakt med meg ved siden av, jo nettopp meg uten bånd, og deres hund i bånd (selvsagt) kommer kvelende omtrent med kols imot oss med utagerende oppførsel blir jeg litt lattermild.. Om du har kontroll på din hund i bånd og jeg på min hund uten bånd er det overhode ikke noe problem. Men "kontroll" på hunden har tydeligvis veldig forskjellige definisjonen, jeg er glad jeg har og følger min definisjon.

Der og når det ikke er båndtvang har jeg ikke noe imot å ha hunden min løs.. Bånd kan være like mye en falsk trussel, da bånd både kan ryke og annet så det er jo uansett greit å lære en hund i lydighet.

Dyrevelferdsloven sier tydelig at det er hundeeiers ansvar å sørge for at hunden skal kunne utøve naturlig atferd, men samfunnet må gjøre det mulig for eieren å gjøre dette. Hvis det alltid er båndtvang vil aldri hunden kunne utfolde seg naturlig, noe som igjen kan bety dårlig dyrevelferd.

Anonymkode: 33542...30a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skrev (15 minutter siden):

Blir irritert når jeg går tur med egen hund og omtrent alle andre hundeeiere vi møter på vil at hundene skal hilse. Jeg vil ikke at min hund hilser på fremmede hunder på tur, jeg vil ikke ha en hund som drar i båndet hver gang den ser en annen hund fordi den er vant med å få hilse. Men likevel synes de fleste jeg sier nei til at det er slemt ovenfor hunden, at de må sosialiseres.. ehh.. til og med møtt på hundeeiere som ikke tar nei for et nei og fortsetter å gå mot oss så jeg omtrent må løpe unna. 

Sliter litt med det samme, min bryr seg ikke særlig om andre, men andre er ekstremt gira på han. Å ikke alle er like greie når de hilser dessverre, og vil ikke at min skal ha dårlige opplevelser. 

Nå løste det seg fint for meg, med en i nabolaget som alltid lar sin komme bort til min, og jeg har sagt at det ikke er ønskelig da hans ikke er noe grei. Sa også denne gangen at han måtte dra til seg hunden sin, og han hørte ikke. Det er viktig at hunder får hilse var svare hans. Ja, men litt dumt å hilse på en hund med Kennelhoste svarte jeg😂 

Min har nemlig fått kraftig Kennelhoste, så lar han ikke hilse på noen overhode nå.

Ellers så har jeg ingen ting i mot løse hunder, så lenge de er under kontroll. Flott at hunden kan gå løs. 

Folk som ikke plukker opp etter hunden er fryktelig irriterende. 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

St dere lar hunden løpe bort til folk, ikke alle liker hunder! Hold det jævla dyret stramt i båndet når du går forbi

Anonymkode: e2f40...f8f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiere som pakker bikkjedriten pent inn i plastpose som de deretter pynter opp med absolutt HVOR SOM HELST til glede for oss andre.

Anonymkode: e1344...2ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hundeeiere som pakker bikkjedriten pent inn i plastpose som de deretter pynter opp med absolutt HVOR SOM HELST til glede for oss andre.

Anonymkode: e1344...2ea

Sjekk Otto har fått nok om dette, Emilie kjører etter hundeeier og levere det på døra😂

Anonymkode: e2f40...f8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

St dere lar hunden løpe bort til folk, ikke alle liker hunder! Hold det jævla dyret stramt i båndet når du går forbi

Anonymkode: e2f40...f8f

?

Hvem her har sagt noe som helst at hunden får helse på alle? Og løpe bort til alle? Sjerpings. Les igjen..

Og så er det ikke så veldig vanskelig å oppdage at du ikke er en hundeeier selv så tror ikke tråden er for de som hater dyr, sa får du gå en annen plass å sutre. 

Men nei, mitt dyr kommer aldri til å "bli holdt stramt i båndet" når det går på tur. En hund skal lukte på alle luktene, de skal pisse over en flekk fra Tassen som hadde pisset der før de. De leser sin lokalavis mens de er på tur, jeg vil aldri ta fra min hund den gleden og den naturlige delen ved å være hund ved å holde den stramt. At den ikke skal gå bort til ukjente folk å hilse er en selvfølge.

Anonymkode: 33542...30a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...