Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, spørsmålet mitt er hva skulle jeg (mann) ha gjort?

Vi var nettopp på ferie helt sør i Europa og skulle ta fly tilbake til Norge. Rett før vi skal sjekke inn så oppdager hun at telefonen hennes er borte. Hun har enten mistet den eller så har noen stjålet den. Fyren som sitter i skranken og skal sjekke oss inn forteller at vi må vise enten koronasertifikat eller negativ test ellers så kommer vi ikke på flyet. Ettersom hun har mistet mobilen sin så har hun ikke tilgang til koronasertifikatet. Hun har verken skrevet den ut på papir og har heller ikke tatt med seg sin kodebrikke. Det eneste alternativet er å ta Covid-19 test på flyplassen og håpe på at vi rekker flyet som går om én time. Hun tar Covid-19 test og vi venter på resultatet. I det vi venter så er vi ikke sikre på om hun kommer på flyet så jeg gir fra meg to av mine kredittkort som har en kredittgrense på kr 50.000 hver. Jeg forteller pinkoden til disse og hva hun må gjøre. Altså ta taxi til den nærmeste butikk, kjøpe en mobiltelefon og dra til hotellet hvor hun kan overnatte til neste flyet går. I og med at hun gråter og er delvis i panikktilstand så er jeg usikker på om jeg skal ta flyet eller bli igjen med henne. Problemet med å bli igjen er at vi har to katter hjemme som må bli matet, jeg er usikker på om hun som passet på kattene mens vi var på ferie har mulighet til det. I tillegg til alt det andre med at jeg også må bruke massevis av penger på mitt eget opphold og flybillett. Heldigvis så kom resultatet på Covid-19 test før flyet tok av. Det ble faktisk forsinket pga av oss.

Men, hva skulle jeg ha gjort? Hvis jeg (mann) var i hennes situasjon ville jeg bare sagt at du må dra alene og la meg bli igjen så kommer jeg tilbake til Norge med neste flyet. Du tar vare på kattene så finner jeg en løsning her selv. Men hun mener at jeg skulle blitt igjen.

Hva tenker folk her? Jeg er 32 og hun 26. Hvordan skulle vi løst det? Tenker jeg feil? Er jeg egoist?

Anonymkode: 52fd8...32a

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt det var helt greit at mannen min reiste og så kom jeg etter. Han hadde nok likevel valgt å bli igjen, men så sant vi ikke var i ett land som var farlig for meg som kvinne alene (ala Dubai eller Marokko) hadde jeg kost meg ett døgn alene. Det verste hadde vel vært om koronatesten var positiv og dere havnet i karantene i hvert deres land?

Endret av Alvario
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville såklart blitt igjen. Uansett om jeg var kvinne eller mann. Særlig siden hun hadde panikk. Det er i mine øyne det mest sympatiske. Ville vært meget spesielt om ingen i Norge kunne kommer og bistått kattene om noe uforutsett skjedde.

Anonymkode: c9bcd...5e0

• Liker 29
Skrevet

Mannen hadde reist, jeg hadde kommet etter. Og det ikke avhengig av katter, men rent økonomisk. 

• Liker 28
Gjest laPistola
Skrevet

Hadde jeg vært i hennes situasjon hadde jeg bedt deg dra og forholdt meg rolig. 
det finnes allikevel ikke noe fasitsvar her. Noen vil få panikk i en sånn situasjon. Er hun selvstendig eller? Har hun vært alene i utlandet før? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville såklart blitt igjen. Uansett om jeg var kvinne eller mann. Særlig siden hun hadde panikk. Det er i mine øyne det mest sympatiske. Ville vært meget spesielt om ingen i Norge kunne kommer og bistått kattene om noe uforutsett skjedde.

Anonymkode: c9bcd...5e0

Hvorfor ville du ansett det som nødvendig? Ts skriver at de er på feire et sted i Europa. Dette er altså ikke mer dramatisk enn å etterlate noen uten mobil men med masse penger i Oslo. 

Jeg er også usikker på hvorfor hun fikk panikk? Intet ved situasjonen er noe annet enn upraktisk.

Anonymkode: dd31c...e42

• Liker 12
Skrevet

Dersom den som må bli igjen ønsker at jeg skal bli igjen med de, og det er økonomisk og praktisk mulig, så blir jeg naturligvis igjen.

Hadde jeg måttet bli igjen så hadde jeg sendt han/hun hjem og så hadde jeg ordnet meg selv. Jeg er i stand til å klare meg selv. Men ikke alle er det.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke lett å svare på, siden alle får ulike følelser i ulike situasjoner. Noen hadde taklet helt fint å bli igjen alene, andre hadde blitt veldig redde i en slik situasjon. Så man må rett og slett bare snakke om det hvis situasjonen skulle oppstå, og anerkjenne følelsen personen har. 

Anonymkode: edc7c...c17

• Liker 8
Skrevet

Ja, i mitt hode er du ikke bare egoist. For å si det forsiktig.

Hadde jeg vært dama di, så hadde jeg dumpa deg så fort vi landet i Norge. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde rett og slett ikke giddet å bruke 10 000 ekstra på at jeg eller henne skulle være  igjen en natt. Det hadde begge vært enig i.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sjokkert, sint og redd hvis mannen min dro fra meg på en flyplass i utlandet. 

Du skulle ha blitt igjen, og heller sørget for at noen matet kattene. 

Anonymkode: 2fb18...183

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kunne ikke hun bruke din telefon?

Anonymkode: a00ab...93b

Mulig dette er bare en tenkt situasjon. Etter en diskusjon eller noe..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig deres egne skyld at dere har havnet opp i dette nå.  Jeg reiste nå nylig på grunn av dødsfall og sjekket alle regler og passet på jeg hadde alt dager og timer før jeg skulle reise. ..og det er typisk sjåvanisisk norsk at du vurderer å dra fra henne. 

Anonymkode: f6783...3ac

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde rett og slett ikke giddet å bruke 10 000 ekstra på at jeg eller henne skulle være  igjen en natt. Det hadde begge vært enig i.

Hvorfor 10 000? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kunne ikke hun bruke din telefon?

Anonymkode: a00ab...93b

Det hjelper ikke å bruke hans telefon når hun trenger sin egen bankid eller sms tilsendt på hennes mobilnummer. 

Anonymkode: b7e4a...0dc

• Liker 30
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (23 timer siden):

Hvorfor 10 000? 

Et tenkt beløp. Kanskje litt mye. Men i alle fall mange tusen.

SoWhat? skrev (23 timer siden):

Ja, i mitt hode er du ikke bare egoist. For å si det forsiktig.

Hadde jeg vært dama di, så hadde jeg dumpa deg så fort vi landet i Norge. 

Har ikke noe med egoisme å gjøre. Her må man være praktiske for å spare familien for en stor merkostnad. Det er mer egoistisk å kreve at partneren blir igjen.

Endret av Brunello
  • Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...