Gå til innhold

Når tar dere ned julepynt, aventsstjerner, juletre osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok det ned den 28. Desember. Tar det vekk når jeg er lei av det. 

Anonymkode: 287ea...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 13.dag jul, men det litt ann hvert år, så må bli en dag det passer og jeg orker. Men jeg liker å avslutte året med jul, og starte det med jul jeg da. Er ikke så ivrig på å få det tomt og kaldt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gretchenlowell skrev (6 minutter siden):

I går 🧡 det var sykt deilig å få det vekk, men litt tomt!

Og veldig blast og fargeløst de første dagene synes jeg etter julepynten er ryddet vekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. januar går julepynt og juletre. Jeg er lei av jula 1.januar uavhengig av om jeg pynter til jul 1., 15. eller 23. desember. Når det er nytt år må jula vekk. Utelys har vi gjerne utover vinteren. Det lyser opp ellers mørke og gråe dager. 

Anonymkode: 22651...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta det ned på nyttår dagen (spesielt om vi feirer med masse  små barn tilstede) eller første nyttårsdag.  Iår vil jeg ha det litt til. Føler at desember fløy avgårde, så vil nyte treet, lys og kos litt til. 

 

Hvilken dato er 13 dag jul? 

Anonymkode: cdac5...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å rydde bort alt bortsett fra utelysene i epletreet denne uka. Synes det "tomme" og ryddige huset etterpå er så deilig! Passer godt sammen med starten på et nytt år synes jeg. Kjøper en bukett med noen fine blomster for å starte nedtellingen til våren. :)

Anonymkode: 092bc...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Hvilken dato er 13 dag jul? 

Anonymkode: cdac5...3e7

Er det ikke mer tilfredsstillende å ta seg et par ekstra sekunder og finne ut av det selv? Du vet jo når 1dag jul er, antar jeg. 

Bare et innspill fra sidelinja.

Anonymkode: ec3d2...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. dag jul er 6. januar og 20. dag jul er 13. januar. Jeg tar alt vekk før 13.januar. Føler det som siste frist. Men det meste går gjerne ut i uka etter nyttår, bortsett fra stjernene i vinduene som jeg beholder til 20. dag jul. Pynter aldri før lille julaften og julaften så blir ikke så fort lei jula. Skjønner ikke de som setter opp juletre 1. desember eller enda før! Dere må jo bli sykt lei av jula lenge før julaften?

Anonymkode: bfe6a...465

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

13. dag jul er 6. januar og 20. dag jul er 13. januar. Jeg tar alt vekk før 13.januar. Føler det som siste frist. Men det meste går gjerne ut i uka etter nyttår, bortsett fra stjernene i vinduene som jeg beholder til 20. dag jul. Pynter aldri før lille julaften og julaften så blir ikke så fort lei jula. Skjønner ikke de som setter opp juletre 1. desember eller enda før! Dere må jo bli sykt lei av jula lenge før julaften?

Anonymkode: bfe6a...465

Blir aldri lei av julen🤩❤️🎄🎅

Anonymkode: 43314...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fullt julepynten hus til 1. desember i år og det har veldig veldig koselig, men er nå svært ferdig med jul og gleder meg over nytt år, så julepynten forsvant 1 nyttårsdag. Utelysene og stjernene i vinduet får lyse opp litt lengre da det fortsatt er så mørkt

Anonymkode: 2e782...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar ned juletreet 13. dag jul, men siden det er en torsdag tipper jeg at jeg ikke gidder før lørdag. Har noen få ting som blir stående til 20. dag jul, og utelysene henger nok ut januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (1 time siden):

Og veldig blast og fargeløst de første dagene synes jeg etter julepynten er ryddet vekk.


Tar alltid en tur og kjøper inn primula (sånn 3 for 99 kr) i friske vårfarger før rydding :) og tulipaner!

Får ikke den følelsen mer, når nisser byttes ut med blomster i glade farger :) 

Anonymkode: 1447f...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):


Tar alltid en tur og kjøper inn primula (sånn 3 for 99 kr) i friske vårfarger før rydding :) og tulipaner!

Får ikke den følelsen mer, når nisser byttes ut med blomster i glade farger :) 

Anonymkode: 1447f...be3

Men det er lenge til våren da..

Anonymkode: 43314...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg startet å pynte sent i desember, så da tenker jeg å la det stå en uke til. Neste gang vil jeg helst pynte 1. desember så kan jeg kvitte meg med pynten rett etter nyttår 🙂

Anonymkode: 86765...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Adventsstjerna og adventsstaker hører  advent til, så de ryddes bort lille juleaften når jula settes fram.

Nisser pleier jeg å plukke vekk når det nærmer seg 13. dag jul. Røde duker og pynt pakkes vekk.

Men noen engler og særlig snømenn får stå utover i januar. Bare bytter ut duker og potteskjulere med lysere farger, så kaller jeg det ‘vinterpynt’. Visne juleblomster byttes ut med glade pastellfarger.

Utelys får henge oppe til februar, her nordpå er det mørkt i januar, så lysene får henge til sola er kommet tilbake :) 

Anonymkode: 1447f...be3

adventsstjerna skal vel etter tradisjonen henge til helligtrekongersaften, som er omkring 13. dag jul. Fordi tradisjonen bygger på at stjernen viste vei for de vise menn, og de kom  etter tradisjonen frem på helligtrekongersaften. Derav navnet.

Anonymkode: e3d04...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Julepynten blir stående til vi har tid til å ta det ned. Har mye julepynt så det tar noen timer. Siste fridagene skal nytes og ikke brukes til å pakke ned pynten. Den får stå oppe 1-2-3 uker ut i året. 

Anonymkode: 3714f...d9e

sånn tenker jeg og. Rydding og vasking gjør jeg når det er hverdag - ikke når det er helg/helligdag/ferie, da har vi bedre ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pleier å ta det ned på nyttår dagen (spesielt om vi feirer med masse  små barn tilstede) eller første nyttårsdag.  Iår vil jeg ha det litt til. Føler at desember fløy avgårde, så vil nyte treet, lys og kos litt til. 

 

Hvilken dato er 13 dag jul? 

Anonymkode: cdac5...3e7

6. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...