Gå til innhold

Alpakka silke garn (70% alpakka og 30%silke) vil den kunne krympe eller tove? ​ 🐪 ​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alpakka silke (70% alpakka og 30%silke) vil den kunne krympe eller tove? Drops, DSA, og Sandnes alpakka silke.

Jeg tenker å bruke garnet til å brodere på ferdig tovede ting. Vil disse tingene kunne vaskes på ullvugge 30 grader (eller varmere?) uten at broderingen skrymper? 🐪

Anonymkode: c22a8...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg tro? 🤔 Står det ikke på garnet? Men ullplagg blir jo vasket uten at det ser tover seg når det vaskes korrekt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blingblingtahei skrev (7 minutter siden):

Det vil jeg tro? 🤔 Står det ikke på garnet? Men ullplagg blir jo vasket uten at det ser tover seg når det vaskes korrekt 😊

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det garnet tover nok om det blir vasket feil. Men om man har en maskin som vasker skånsomt, er min erfaring at man kan vaske alt av garn i maskin (men jeg strikket prøvelapper i div garn, som jeg vasket, da vi fikk ny maskin, så jeg slapp å feilvaske noe ferdigstrikket).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vera Vinge skrev (1 time siden):

Det garnet tover nok om det blir vasket feil. Men om man har en maskin som vasker skånsomt, er min erfaring at man kan vaske alt av garn i maskin (men jeg strikket prøvelapper i div garn, som jeg vasket, da vi fikk ny maskin, så jeg slapp å feilvaske noe ferdigstrikket).

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...