Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Hilde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem er Tom Milde?

Screenshot_20211231-004143_Chrome.jpg

Anonymkode: ee4fc...0bb

Åja, haha, jeg tenkte på Tor Milde. 

Anonymkode: 9e98f...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt ok. Noe kjedelig.

Anonymkode: 7165c...b0d

Ja, jeg føler det hadde vært kulere med en annen versjon av Hilde. Hildur eller Alvhild. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ‘kjerring’ navn per i dag pga mange fra 70-80 tallet som heter det. Men Hilda er litt søtere syns jeg.

Og så er jo Hildur litt tøft/stilig. Kanskje fordi en kul dame jeg kjenner heter det;)

Anonymkode: 059da...b0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde og Kristine er av de fine navnene på 80 tallet som fint kan brukes nå. De som er virkelig stygge er Anita, Laila, Rita og Monica.

Anonymkode: 57d51...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter hadde ei leder i barnehagen som het Hildegunn og hun var fantastisk. Tenker bare masse positivt når jeg leser det og alle de navnene er jo fine. Vi vurderte Vehild en periode :) men faren er ikke herfra så det ble ikke så lett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres ikke ut som meg. 

Høres litt ut som meg. 😂 Hilde 36 år, stolt basic bitch. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kjedelig navn, og tenker med en gang dame 40+ 😊

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger sånne dødskjedelige navn!

Men du trenger ikke å bekymre deg for navnet ditt da, det er jo nye tider og navn kommer og går.

Anonymkode: 21d7d...1ff

Er det så mange som har "spennende" navn da? 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra det navnet men det er kun fordi jeg har dårlige assosiasjoner til det. Alle jeg kjenner ved det navnet har ikke vært snille folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hilde og Kristine er av de fine navnene på 80 tallet som fint kan brukes nå. De som er virkelig stygge er Anita, Laila, Rita og Monica.

Kombinasjonen Laila Anita har vel fått en oppsving nå🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen velger navn fordi de syns de er fine rett og slett. Verre med sånne som må ha spesielle navn på barna for å selv få oppmerksomhet.  Det begynner bare å bli ufattelig harry. Og barna selv er flaue. Ikke så farlig så lenge mor får oppmerksomhet, si.

Det finnes fine, tradisjonsrike og spennende navn som ikke er ekstreme selvoppfunnede fantasinavn da. Finnes en mellomting mellom 'Aúrelya Bombastica Diamante' og 'Gunn'.

Anonymkode: 7165c...b0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen velger navn fordi de syns de er fine rett og slett. Verre med sånne som må ha spesielle navn på barna for å selv få oppmerksomhet.  Det begynner bare å bli ufattelig harry. Og barna selv er flaue. Ikke så farlig så lenge mor får oppmerksomhet, si.

Nettopp☝️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (9 timer siden):

Kombinasjonen Laila Anita har vel fått en oppsving nå🤭

Laila er fint og Anita er fint, men sammen blir det litt mindre fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes Anita, Laila, Rita og Monica er fine og tøffe jeg! Gir fine assosiasjoner til vakre jenter jeg vokste opp sammen med.

Mye finere enn Thea, Linnea og alle sånne fisefine storborgernavn fra 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Huldretusse

Tenker på charter-Hilde, og hun er kul og morsom 😊 Det er et ganske vanlig navn, men jeg synes at vanlige navn som blir brukt ofte kan være like fine som navn som blir brukt sjeldnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min heter Hilde og selvfølgelig liker jeg det navnet 😊 Datteren min er utrolig snill og empatisk. Tenker mer på alle andre enn seg selv.

Anonymkode: a9d21...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Datteren min heter Hilde og selvfølgelig liker jeg det navnet 😊 Datteren min er utrolig snill og empatisk. Tenker mer på alle andre enn seg selv.

Anonymkode: a9d21...521

Pappa elsket navnet Hilde da jeg ble født i 1981, mens mamma bestemte Kristine, så da ble det Hilde Kristine. Er visst mange som ble døpt det på den tida. 

Kristine er tidløst og internasjonalt, mens Hilde vet jeg ikke hva jeg skal tenke om. Jeg har aldri likt navnet mitt, Hilde, men jeg har lært meg å akseptere navnet og at det er meg. 

Hadde vært kulere med en annen versjon av Hilde, men så tenker jeg på foreldrene mine som likte navnet så godt, så jeg har bare beholdt det. 

Jeg syns nok det har vært vondt å høre at andre syns navnet mitt er simpelt og kjedelig, var spesielt vondt da jeg var ung, i slutten av tenårene og begynnelsen av 20-årene. 

Så prøver jeg å tenke at det er kult å ha et norrønt navn, og at jeg har fått navn etter valkyrien Hildr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...