Gå til innhold

Kollega som er overivrig, og kommer til jobben å pisser opp arbeidsplassen på fritiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å jobbe på en arbeidsplass, hvor en ung kollega som jobber åtti prosent spør om å få komme til jobben på fridagene sin for å male vegger. 

Denne damen har ikke familie, og virker kanskje noe enkel som ønsker kjøre en time med tur retur vei for å drive oppussing. Hun sier hun føler seg mye mer vel når hun får satt et personlig preg på arbeidsplassen. Hun sier det med så rolig og harmonisk stemme, som om hun ber om å få lov. 

Jeg føler meg litt dårlig, fordi jeg selv ikke har muligheten til å drive å kjøre til jobb å bruke egen fritid til å pusse opp arbeidsplassen. 

Er det bare meg som synes dette er sært? 

Anonymkode: fbfeb...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes det er sært å føle seg dårlig av at andre vil jobbe mer enn 80%

Anonymkode: da3c3...53b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dama få male. Det kommer alle til gode at hun lager det koselig.

Anonymkode: 41174...1ea

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forventningene mine til denne tråden var skyhøye 💔

Anonymkode: 04958...7d3

Her og 😭

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg synes det er sært å føle seg dårlig av at andre vil jobbe mer enn 80%

Anonymkode: da3c3...53b

Men det er jo gratis arbeid. 

Anonymkode: fbfeb...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men det er jo gratis arbeid. 

Anonymkode: fbfeb...bdc

Kanskje hun liker å male da.

Anonymkode: a8da3...a9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hun ønsker og får lov til vedrørende arbeidsplassen er jo noe som er mellom henne og sjefen hennes. Men klart det er lite profesjonelt dersom man blir tillatt å jobbe gratis (utover ordninger som NAV praksis e.l.). Men dette må hun som sagt diskutere med sjefen sin, ikke andre. 

Anonymkode: c8076...f04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva hun ønsker og får lov til vedrørende arbeidsplassen er jo noe som er mellom henne og sjefen hennes. Men klart det er lite profesjonelt dersom man blir tillatt å jobbe gratis (utover ordninger som NAV praksis e.l.). Men dette må hun som sagt diskutere med sjefen sin, ikke andre. 

Anonymkode: c8076...f04

Skader hun seg stygt når hun maler på arbeidsplassen sin så kan arbeidsgiver ryke på en stor smell angående erstatning og regress fra forsikringsselskapet. Tenker ikke den dama på det? Hun gir katta i arbeidsgiver?

Anonymkode: ed75d...47e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sært at du antar at hun er "enkel" fordi hun har masse ressurser, pågangsmot og vil gjøre noe nyttig i fridagene sine. Jeg hadde tenkt det stikk motsatte som deg og beundret henne som heller ville komme å male istedet for å sitte hjemme å visne bort! 

Anonymkode: 60979...c02

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skader hun seg stygt når hun maler på arbeidsplassen sin så kan arbeidsgiver ryke på en stor smell angående erstatning og regress fra forsikringsselskapet. Tenker ikke den dama på det? Hun gir katta i arbeidsgiver?

Anonymkode: ed75d...47e

Det er klart at det kan gi konsekvenser for arbeidsgiver dersom det skjer noe i aktivitet som ikke er dekket av forsikringen. Men en god sjef vet dette, og det er derfor hun bør ta samtalen med sin leder. 

Anonymkode: c8076...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skader hun seg stygt når hun maler på arbeidsplassen sin så kan arbeidsgiver ryke på en stor smell angående erstatning og regress fra forsikringsselskapet. Tenker ikke den dama på det? Hun gir katta i arbeidsgiver?

Anonymkode: ed75d...47e

Nei ikke når hun er der i fritida.det er kun skade i arbeidstid forårsaket av mangler på arveidsolassen som er arbeidsgiver sitt ansvar. 

Slutt å hat på folk bare fordi de er mer produktive enn deg! 

Anonymkode: 60979...c02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste sære her er at du presterer å vri dette til noe negativt 😳 Hun ønsker å gjøre noe som er fint for alle, og du blir «dårlig» av det? 

 

Anonymkode: d60ab...569

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hun bare gjøre det. Hva hun bruker fritiden sin på får være opp til henne. Blir bra når det er ferdig.

Anonymkode: 1c813...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke problemet? Dette har vel ikke du noe med, hvis sjefen og denne unge kvinnen har en enighet om at dette får hun lov til, så burde du heller takke henne. Utrolig ressurssterk og flink syntes jeg hun er, hun ønsker å sette preg på arbeidsplassen som sikkert ellers har helt hvite vegger og er lite "koselig" som alle andre kontorer. Og angående skader eller feil som kan skje, det har ikke dere noe med - hun og sjefen prater om dette og alt annet angår virkelig ikke deg, eller dere andre som kommenterer her på KG. 

Høres ut som at TS er sjalu, denne jenta får nok skryt av sjefen for å være den hun er. Selvfølgelig er det "provoserende" for visse mennesker som også ønsker en stjerne i boka. Ta dere sammen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det eneste sære her er at du presterer å vri dette til noe negativt 😳 Hun ønsker å gjøre noe som er fint for alle, og du blir «dårlig» av det? 

 

Anonymkode: d60ab...569

TS er jo tydelig sjalu, denne unge jenta får nok en stjerne i boka av sjefen. Hadde TS også vært like "flink" som henne så hadde kanskje TS også fått sin dose med oppmerksomhet, men det får hun jo her inne akkurat nå. 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (6 minutter siden):

TS er jo tydelig sjalu, denne unge jenta får nok en stjerne i boka av sjefen. Hadde TS også vært like "flink" som henne så hadde kanskje TS også fått sin dose med oppmerksomhet, men det får hun jo her inne akkurat nå. 🤣

Ser dere ikke problemet med at en må jobbe på fritiden, for å få en stjerne i boken til sjefen? Og hva det kan skape av uformelle forventninger fra ledelsen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...