Gå til innhold

Beskjed til dyreeiere på nyttårsaften!


Sommeren2021

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Sommeren2021 said:

Dyra har ikke noe skade av at de blir skutt opp fyrverkeri en gang i året.

Det er helt tydelig at du ikke vet noen ting om dyr 🙄

Anonymkode: 17805...478

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren2021 skrev (1 time siden):

Her finner du forklaringen :

https://www.vg.no/nyheter/i/9KGwXE/flere-store-byer-dropper-fyrverkeri

Det er heller ingen menneskerett å være dyreeier.

Ja det er flott det😜Dette er fra dagens nyhetsbilde. Og der står det at flere byer gjennomfører offentlig oppskyting. Men denne ideen oppsto som tidligere sagt før korona. Ha en fin kveld.

Anonymkode: b0a6a...71f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (5 timer siden):

I stedet for å irritere seg over fyrverkeri på nyttårsaften, så bør dere heller lære opp dyra til å takle dette. Om det ikke er mulig, så kjøper dere en plass på dyrehotell. Det er nettopp derfor man har dyrehotell.

Jeg oppfordrer alle til å kjøpe ekstra mange fyrverkerier for å feire at folk er vaksinert, og at vi er på vei ut av pandemien. 

Godt nyttår!

Hva med dyre -og fuglelivet i skogen? Hester på beite og bås, andre husdyr som blir livredde? Folk har nå skutt opp fyrverkeri i flere dager allerede, noe som er forbudt, men det driter jo alle egoister i. 
Forby fyrverkeri fra 2022. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Sommeren2021 skrev (9 timer siden):

I stedet for å irritere seg over fyrverkeri på nyttårsaften, så bør dere heller lære opp dyra til å takle dette. Om det ikke er mulig, så kjøper dere en plass på dyrehotell. Det er nettopp derfor man har dyrehotell.

Jeg oppfordrer alle til å kjøpe ekstra mange fyrverkerier for å feire at folk er vaksinert, og at vi er på vei ut av pandemien. 

Godt nyttår!

🥳👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å ha dyr, så må man være innforstått med at man har tatt valget selv og at ikke hele samfunnet må ta hensyn. Det er ikke bare fyrverkeri som kan lage smell, så det er jo greit å vende hunden til det så langt det går. Selv kommer jeg til å gå tur i god tid før fyrverkeriet tar av. Bånd på hele tiden, og god sele som ikke er like lett å slite seg ut av som halsbånd (dette er lurt i dagene før og etter nyttår også, da alle vet at noen idioter absolutt må skyte opp i tide og utide). Heldigvis er det ikke store problemer med fyrverkeri her i huset, men man vet jo aldri fra år til år. Setter også på fyrverkeri på høyttaler noen ganger fra begynnelsen av desember for tilvenning. Blir kort tissetur i hagen når fyrverkeriet har gitt seg. Tar frem aktiviseringsleker, fylt kong og gir bein innimellom for å flytte fokuset. 

Jeg er heldig, men hadde jeg ikke vært det, så hadde jeg selvsagt gjort det jeg kunne likevel. Man kan ta inn på enkelte hotell for dyreeiere nyttår, leie hytte/hotell litt mer øde plasser osv. 

For de som har valp, så er det lurt å vende de til slike lyder fra starten av. Og så er det jo veldig viktig at eier ikke stresser og oppfører seg helt annerledes pga. rakettene. Da blir dyrene forvirret. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt koselig er det når de skyter opp raketter noen få meter fra jordene til hestene.

De beste rakettene er jo de som kommer dagene FØR Nyttårsaften.

Holder ikke med kl 24.00 i ti min.

Nei spre det mest mulig.

Drep noen hester og kyr, skrem hunder til skogs som vi aldri finner igjen, la de fryse ihjel der ute.

Send fler hjort ut i veien, kanskje får vi stoppa ett par biler i slengen.

Kjedelig med dyr?

Null stress.

Det går noen øyer,kanskje fingre.

Ett hus?  To hus?

Godt Nytt År!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommeren2021 skrev (19 timer siden):

Du er en god dyreeiere som har lært kattene å være trygge over tid, i motsetning til andre i denne tråden.

Bare fordi dyrene er redde betyr ikke det dårlige dyreeiere.

Anonymkode: 13ecb...fbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
Sommeren2021 skrev (21 timer siden):

Ingen barn er redde for fyrverkeri.

Mange barn og voksne er redde for fyrverkeri. Hvis du ikke har fått det med deg er det mange titusen mennesker som flykter fra krig. Hvordan tror du nyttårsaften er for de? Det er faktisk lov å tenke på endre enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale lydspor med smell til dyr i desember, og helst fra de er valp. Selv sitter jeg inne med datter som er mye reddere enn hunden.

Anonymkode: be6e5...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
Sommeren2021 skrev (19 timer siden):

Det finnes andre tiltak for disse dyrene dine...

Kan ikke du komme med noen forslag da siden du vet så sykt mye om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellokitty skrev (1 time siden):

Mange barn og voksne er redde for fyrverkeri. Hvis du ikke har fått det med deg er det mange titusen mennesker som flykter fra krig. Hvordan tror du nyttårsaften er for de? Det er faktisk lov å tenke på endre enn seg selv.

Jeg har aldri hørt at folk med ikke-vestlig opprinnelse (flyktninger) klage på fyrverkeri. Det er faktisk ett godt bevis på at man er en dårlig dyreeier om man klager på fyrverkeri som varer ett par timer i løpet av året. På dagsrevyen sa de at gode dyreeiere ville ha trent dyrene til å takle dette 2 måneder i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva koster fyrverkeri om dagen? 2000? 5000? Hadde dere vippset den summen til en sak dere støtter (type kreftforeningen), eller er det da sløsing?

Anonymkode: f4604...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva koster fyrverkeri om dagen? 2000? 5000? Hadde dere vippset den summen til en sak dere støtter (type kreftforeningen), eller er det da sløsing?

Anonymkode: f4604...5e8

Det er en veldig god ide. Heller donere det beløpet for fyrverkeri man har tenkt til å kjøpe til veldedighet. Med de milliardene i løpet av noen år kunne man kanskje funnet en kur mot kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
Sommeren2021 skrev (På 29.12.2021 den 14.22):

Ble du så provosert at du gikk til personangrep. Siden du ikke vet at dyrehotell eksisterer, så kan du lese litt om det her:

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/bergen/clarion-hotel-bergen-airport/pakketilbud/happy-dog/

Dette er ikke et sted å plassere dyrene. Det er et type arrangement som noen har. Hvor man kan booke hotell og ta med dyrene nyttårskveld. Dette er kun nyttårsaften og eiere er selvsagt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sommeren2021 skrev (På 29.12.2021 den 14.22):

Ble du så provosert at du gikk til personangrep. Siden du ikke vet at dyrehotell eksisterer, så kan du lese litt om det her:

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/bergen/clarion-hotel-bergen-airport/pakketilbud/happy-dog/

Da skal jeg ringe dem og spørre om det er greit at jeg tar med 2 griser, en ku og fire høner jeg :P

Anonymkode: 1ab0e...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fler med hund som har, siden de var valper, prøvd å trene de så godt som mulig til nyttårsaften. Det har ikke hjulpet for noen av hundeeierne når det kommer til øyeblikket at alt «panget» er utenfor døren…

Anonymkode: 25fb6...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke på innlegg som omfatter personangrep når det er sagt.

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Ja

Da er det løsningen. Det er synet av fyrverkeri som er spekulert. Så slipper vi utfordringene med dårlige dyreeiere, som ikke gidder å legge til rette for at dyrene deres ikke takler lyden av fyrverkeri. Det finnes dessverre en del av dem i denne tråden.

Kilde: NRK Dagsreyven 29.12.2021

Endret av Sommeren2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...