Gå til innhold

Beskjed til dyreeiere på nyttårsaften!


Sommeren2021

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dyrehotell, er de lydtette? Siden du anbefaler dette så veldig.  

Anonymkode: b4f6e...1c8

Jeg vil tro det, men nå har jeg ingen erfaring med det. Jeg har hørt at noen anbefaler dyrehotell, da det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymous 91 skrev (10 minutter siden):

Har ingen bekjente på landet desverre.  Men svigers henter han om jeg skulle føde nyttårsaften 

Har du prøvd DAP-bånd, ser at noen anbefaler det på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha herregud, "hele livet", som om dyr i det ville lever i 50-60 år og ikke gjerne 2-8 år. :klaske: 

Anonymkode: 1462a...e44

Skaff hørselsvern. Det finnes også hodetelefoner og hørselsvern for hund. Om du ikke får tak i det i Norge, har de det i USA. Søk for eksempel etter Mutt Muffs.

Det fungerer for hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine er rolige, og har lært seg trygghet over tid. De har god plass, så enten kan de sitte i vinduet og følge med, eller de kan trekke seg lengst inn/ned i huset, der det ikke høres en lyd. 

Det gjelder IKKE kattene hos Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern her i byen, som knapt har opplevd trygghet, og er stuet tett sammen i respektive lokaler, som ligger sentralt i byen. I dårlig isolerte hus. Det gjelder i alle fall ikke vilkattene. Det gjelder forhåpentligvis noen av alle fosterkattene i byen, men mange av disse sliter fortsatt mye med trygghet. 

Anonymkode: 30f96...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er fritt fram for alle å kjøpe og håndtere eksplosiver den dagen i året det inntas mest alkohol vil jeg aldri forstå. Traumatiserende for dyr og eldre på sykehjem, forsøplende, og stor risiko for skade på både person og eiendom. Håper dette tullet snart blir forbudt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kattene mine er rolige, og har lært seg trygghet over tid. De har god plass, så enten kan de sitte i vinduet og følge med, eller de kan trekke seg lengst inn/ned i huset, der det ikke høres en lyd. 

Det gjelder IKKE kattene hos Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern her i byen, som knapt har opplevd trygghet, og er stuet tett sammen i respektive lokaler, som ligger sentralt i byen. I dårlig isolerte hus. Det gjelder i alle fall ikke vilkattene. Det gjelder forhåpentligvis noen av alle fosterkattene i byen, men mange av disse sliter fortsatt mye med trygghet. 

Anonymkode: 30f96...9ac

Du er en god dyreeiere som har lært kattene å være trygge over tid, i motsetning til andre i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (2 timer siden):

I stedet for å irritere seg over fyrverkeri på nyttårsaften, så bør dere heller lære opp dyra til å takle dette. Om det ikke er mulig, så kjøper dere en plass på dyrehotell. Det er nettopp derfor man har dyrehotell.

Jeg oppfordrer alle til å kjøpe ekstra mange fyrverkerier for å feire at folk er vaksinert, og at vi er på vei ut av pandemien. 

Godt nyttår!

Lærer du opp reven, da? Og haren? Og ulven? Og hjorten, rådyra og spurven?

Tar du opplæring av grevling, bjørn og elg? 

De aller, aller fleste dyr, ts, eies ikke av mennesker. Heldigvis. :) 

For husdyra våre er nok dette overkommelig. Men likevel mye mindre overkommelig enn å bare la være å sette opp raketter. For det krever faktisk ikke engang noens innsats eller penger. 

Anonymkode: 1c92e...6fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (2 timer siden):

I stedet for å irritere seg over fyrverkeri på nyttårsaften, så bør dere heller lære opp dyra til å takle dette. Om det ikke er mulig, så kjøper dere en plass på dyrehotell. Det er nettopp derfor man har dyrehotell.

Jeg oppfordrer alle til å kjøpe ekstra mange fyrverkerier for å feire at folk er vaksinert, og at vi er på vei ut av pandemien. 

Godt nyttår!

sååå enig ❤️

Anonymkode: 17b82...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

sååå enig ❤️

Anonymkode: 17b82...cb4

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lærer du opp reven, da? Og haren? Og ulven? Og hjorten, rådyra og spurven?

Tar du opplæring av grevling, bjørn og elg? 

De aller, aller fleste dyr, ts, eies ikke av mennesker. Heldigvis. :) 

For husdyra våre er nok dette overkommelig. Men likevel mye mindre overkommelig enn å bare la være å sette opp raketter. For det krever faktisk ikke engang noens innsats eller penger. 

Anonymkode: 1c92e...6fd

De fleste dyr i skogen er ikke berørt av rakettene. Du skal ikke veldig langt bort før du ikke hører noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med årets dummeste innlegg.

Skal du lære opp dyrene i skogen å takle bråket ditt? Eller er det oss dyreeiere sitt ansvar det også? Hva med all forsøplingen og dritten som blir lagt igjen?

Og det er ikke bare dyr som blir redde, det finnes gamle og syke mennesker som er veldig var for lyder, eller traumatiserte krigsofre.

For ikke å nevne at det er pandemi, skal man ut og feire og flokke oss og spre det enda mer?

Bortkastede penger på svindyrt fyrverkeri, bruk heller pengene på noe bedre. Som strømregningen eller gi det til noen som trenger hjelp.

Anonymkode: cf2be...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell meg gjerne hvilket dyrehotell jeg kan sende mine 200 vinterfôra sau til..?

Anonymkode: 4c86f...a5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (14 minutter siden):

Du er en god dyreeiere som har lært kattene å være trygge over tid, i motsetning til andre i denne tråden.

Du misset poenget mitt. 

De fleste kattene her i byen har ikke den tryggheten. For de har enten blitt sviktet grovt tidlig i livet, eller har ennå ikke fått en omsorgsperson inn i livet sitt. 

Det er derfor jeg avstår fra fyrverkeri, og oppfordrer andre til å gjøre det samme. 

(og da snakker jeg kun for katter, da jeg kan lite om andre dyr. Men stiller meg selvfølgelig bak alle dere som kan hunder/vilt/fugler/sau, bedre enn meg i denne tråden). 

Anonymkode: 30f96...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (2 timer siden):

Det er ikke på grunn av dyra, men på grunn av smittevernregler.

 

Nei der tar du feil. Avgrenset oppskyting av fyrverkeri kom i stand før Korona. Uansett er jo dette en god ide. Bør jo ikke være en menneskerett å skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: b0a6a...71f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei der tar du feil. Avgrenset oppskyting av fyrverkeri kom i stand før Korona. Uansett er jo dette en god ide. Bør jo ikke være en menneskerett å skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: b0a6a...71f

Her finner du forklaringen :

https://www.vg.no/nyheter/i/9KGwXE/flere-store-byer-dropper-fyrverkeri

Det er heller ingen menneskerett å være dyreeier.

Endret av Sommeren2021
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fortell meg gjerne hvilket dyrehotell jeg kan sende mine 200 vinterfôra sau til..?

Anonymkode: 4c86f...a5c

Det finnes andre tiltak for disse dyrene dine...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Gratulerer med årets dummeste innlegg.

Skal du lære opp dyrene i skogen å takle bråket ditt? Eller er det oss dyreeiere sitt ansvar det også? Hva med all forsøplingen og dritten som blir lagt igjen?

Og det er ikke bare dyr som blir redde, det finnes gamle og syke mennesker som er veldig var for lyder, eller traumatiserte krigsofre.

For ikke å nevne at det er pandemi, skal man ut og feire og flokke oss og spre det enda mer?

Bortkastede penger på svindyrt fyrverkeri, bruk heller pengene på noe bedre. Som strømregningen eller gi det til noen som trenger hjelp.

Anonymkode: cf2be...727

Er du en god dyreeier?

Jeg trenger vel ikke svare på påstandene dine. Du finner svarene selv om du leser hva andre som mener det samme som meg skriver her.

Endret av Sommeren2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (1 time siden):

Har du prøvd DAP-bånd, ser at noen anbefaler det på nettet?

Nei, har ikke så mye tro på ar det hjelper egentlig når jeg har lest andre sin erfaring 

Endret av Anonymous 91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...