Gå til innhold

Beskjed til dyreeiere på nyttårsaften!


Sommeren2021

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (Akkurat nå):

Løsningen er jo å forby det, det er absolutt ingen grunn til å fyre av fyrverkeri i det hele tatt. Alternativ 2 om det er helt uakseptabelt er begrenset offentlig oppskyting, som begrenser områdene som utsettes og det vil også gi mye mindre skader 

Da kan vi også forby røyking og snus. Det er heller ingen grunn til å ha det. Gjør vi det? Nei.

Fyrverkeri er det mest spennende som finnes. De fleste i Norge vil ha fyrverkeri, og det er en grunn til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren2021 skrev (1 minutt siden):

Synet av fyrverkeri er gøy. Det gøy å se fyrverkeri :)

Det er absolutt ikke verdt den redselen og stresset mange dyr går gjennom! Stakkars stakkars dyr. Mennesker burde tenke lenger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (Akkurat nå):

Da kan vi også forby røyking og snus. Det er heller ingen grunn til å ha det. Gjør vi det? Nei.

Fyrverkeri er det mest spennende som finnes. De fleste i Norge vil ha fyrverkeri, og det er en grunn til det.

Skremmer røyk og snus uskyldige dyr? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner at det er en trolletråd og synest selv at det burde bli slutt på privat oppsending av raketter, men det er også et snev av sannhet i det du sier. Mange dyr hadde fått det bedre om dyreeierne selv klarte å slappe av og venne til dyra til fyrverkeriet, eller fant andre løsninger som dyrehotell.

Anonymkode: 0bc13...7ff

Vel, jeg hadde ikke laget tråden under brukernavnet mitt, om dette var en trolletråd.

Jeg synes ikke det skal bli slutt på fyrverkeri, og det vil skuffe enormt mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiroptera.

Dyra i skogen blir skremt av alt mulig hver eneste dag. De tåler noen timer enda en dag. Fjøsdyr går hele sommeren ute i det fri og er i fare, og så sendes de til slakt, noe som også er dritskummelt for dem. De tåler også noen timer én dag i året med litt smell. Det er kjæledyr som får totalpanikk fordi de ikke er vant til et liv hvor de blir skremt på en regelmessig basis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous 91 skrev (2 minutter siden):

Du har ikke dyr skjønner jeg.

Hunden min er livredd fyrverkeri.  Og det nytter ikke kjøpe plass på dyrehotell når de holder stengt den dagen.  Heller ikke alltid beroligende medisin hjelper.

Jeg har ikke dyr. Det har du rett i.

Jeg leser i andre tråder, at dyreeiere klarer å finne løsninger slik at de ikke blir redde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuddlegirl skrev (2 minutter siden):

Skremmer røyk og snus uskyldige dyr? 

Det dreper mange mennesker hver eneste dag. Hørt om passiv røyking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle de små barna som er livredd fyrverkeri? Må vi sette de også på barnehotell en gang i året? For noe tull! 

Dyrepleier her. Fyrverkeri er ikke skadelig for dyrene, de er selvfølgelig redde i øyeblikket, men det går over! Akkurat som det er for oss mennesker i ulike situasjoner, bare at dyrene glemmer det raskere. :) 

Anonymkode: 2e863...35b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke dyr. Det har du rett i.

Jeg leser i andre tråder, at dyreeiere klarer å finne løsninger slik at de ikke blir redde.

Ikke alle har den muligheten desverre.  Vi tenkte å ha hunden vår på kennel i år men de er desverre stengt. Vår er redd for lyden. Skal prøve beroligende men ikke sikkert det hjelper stort det heller. Bor desverre midt i et nabolag også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrverkeri burde vært forbudt. På den annen side burde hunder og katter til «kose-bruk» også vært det. Dyreplageri å ha design-oppdrett av dyr for å passe inn i våre ønsker. Dyr skal heller ikke holdes i fangenskap uten et fornuftig formål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous 91 skrev (3 minutter siden):

Ikke alle har den muligheten desverre.  Vi tenkte å ha hunden vår på kennel i år men de er desverre stengt. Vår er redd for lyden. Skal prøve beroligende men ikke sikkert det hjelper stort det heller. Bor desverre midt i et nabolag også.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig når man bor midt i et nabolag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med alle de små barna som er livredd fyrverkeri? Må vi sette de også på barnehotell en gang i året? For noe tull! 

Dyrepleier her. Fyrverkeri er ikke skadelig for dyrene, de er selvfølgelig redde i øyeblikket, men det går over! Akkurat som det er for oss mennesker i ulike situasjoner, bare at dyrene glemmer det raskere. :) 

Anonymkode: 2e863...35b

Ingen barn er redde for fyrverkeri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at det kan være vanskelig når man bor midt i et nabolag.

Må uansett finne en løsning da jeg er nær fødsel og ikke vil at hunden skal være alene den dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous 91 skrev (1 minutt siden):

Må uansett finne en løsning da jeg er nær fødsel og ikke vil at hunden skal være alene den dagen. 

Kan du kanskje sende deg til bekjente som bor ute på landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiroptera. skrev (11 minutter siden):

Dyra i skogen blir skremt av alt mulig hver eneste dag. De tåler noen timer enda en dag. Fjøsdyr går hele sommeren ute i det fri og er i fare, og så sendes de til slakt, noe som også er dritskummelt for dem. De tåler også noen timer én dag i året med litt smell. Det er kjæledyr som får totalpanikk fordi de ikke er vant til et liv hvor de blir skremt på en regelmessig basis. 

Akkurat, jeg er helt enig med deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (5 minutter siden):

Ingen barn er redde for fyrverkeri.

Har du spurt alle barna i verden? 😂 

Vet om flere som er og har vært livredd fyrverkeri. 

Anonymkode: 2e863...35b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sommeren2021 skrev (57 minutter siden):

Kan du kanskje sende deg til bekjente som bor ute på landet?

Har ingen bekjente på landet desverre.  Men svigers henter han om jeg skulle føde nyttårsaften 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (1 time siden):

Disse dyrene kan vi ofre for nyttårsaften!

Hvorfor fortsetter dere å svare i en tråd som åpenbart er troll?? Ts mistet jo all troverdighet i det hn sa at vi kan ofre noen dyr for nyttårsaften... 🤦🏼‍♀️

At dere gidder å mate trollet... 

Anonymkode: 2dd71...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (1 time siden):

Send dem til dyrehotell.

Dyrehotell, er de lydtette? Siden du anbefaler dette så veldig.  

Anonymkode: b4f6e...1c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sommeren2021 said:

De takler dette fint, da det har opplevd dette hele livet.

Det er bare dyreierne som har angst på nyttårsaften.

Haha herregud, "hele livet", som om dyr i det ville lever i 50-60 år og ikke gjerne 2-8 år. :klaske: 

Anonymkode: 1462a...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...