Gå til innhold

jeg fikk barn da jeg var 2x jeg (x<25)

Gjest gøril

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av denne holdninga fra mange.. Om at siden jeg tydeligvis har vært så dum at jeg har "valgt" å ikke prøve å få barn før jeg er så "styggammel" som 28 så kan jeg bare skylde på meg selv for at det går dårlig..

At valget består i at jeg først nå er i et stabilt forhold og først nå er ferdig med å studere osv er vist bare syne for meg det også..

Hva i alle dager gjør dere så sikre på at det hadde gått bedre for 4 år siden?

Hvorfor i alle dager er dere så sikre på at jeg var klar for å bli mor den gangen? Eller betyr kanskje ikke det at barnet skal være ønsket noe? Eller at man skal være sikker på at man er klar for å ta vare på det?

Hvordan i alle dager skulle jeg gjort dette før? (seddonor? ons?)

Hvorfor kan dere ikke unne meg å bli mor? :tristbla: Jeg unner dere det fult ut selv om jeg sliter selv..

Kan vi ikke hjelpe hverandre i stedet for å hovere? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke fokusere på de som støtter valget ditt, i stedet for å fokusere på de som kommer med sårende slengbemerkninger? Det er sikkert mange, hvertfall her, som forstår valget ditt. Jeg er også av den oppfatning at barn er noe man bør prøve å få når man føler seg klar for det. Enten man er 23 eller 32 år. Det finnes ingen fasit på når en føler seg klar for det store ansvaret det er å få barn.

Jeg synes ikke du skal skylde på deg selv for at prøvinga ikke er overstått på et par prøveperioder. Jeg synes det er slemt av folk å si sånt. De aller fleste blir da ikke gravid første gangen de prøver. Greit nok at man vil ha litt vanskeligere for å få full klaff fort når man blir eldre, men man setter ikke i gang med å få barn før man er klar fordi man er redd det vil bli vanskeligere når man er klar?

Jeg unner deg å bli mor. Jeg unner alle som er prøvere og de som sliter for å få full klaff, å bli mor. Jeg unner partnerene deres å bli fedre.

Selv er jeg ikke prøver enda. Jeg vil nok ligge rundt 30 når vi evt. prøver, og jeg er fornøyd med det. Jeg føler meg ikke klar enda, heller ikke han. Jeg tar det ikke for gitt at jeg kan få barn, men det er noe vi får ta stilling til den dagen det kommer.

Jeg tror du vil finne mye støtte på prøverforumet, jeg har selv sett hvordan jentene her backer hverandre opp, og blir glade på andres vegne når noen har fått to blå. Her inne vil du nok ikke få pepper for at du gjorde det som føltes rett for deg. Vente med barn til du er klar selv. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg unner deg så absolutt å bli mor. dårlig gjort å slenge med leppa av andre synes jeg da...

har selv ei venninne som sliter med å få barn, selv om hun bare er 24. og jeg synes det er utrolig synd. for mange som ikke vil ha barn blir gravid uten å prøve. det er så forferdelig urettferdig.

:kjempesinna:

jeg ønsker deg lykke til og håper det klaffer for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 og kan i blant få antydninger om det samme; du har jo ventet utrolig lenge da! Jeg svarer syrlig at "beklager om det plager deg, men jeg fant ikke noe egnet far, bopel og stabil inntekt til å forsørge min potensielle unge før nå" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så GLAD jeg ikke fikk barn før jeg var 29, det var så mye jeg fikk gjort før alt ansvaret det medfører å få ett barn. Det var ikke vanskelig å bli gravid gang numer to - 32 år, og det var sannelig alt for lett å bli gravid som 34-åring også - med en glipp på prevenssjonsiden. Så det er mange gode sjanser for at du vil bli gravid, du er da aldeles ikke gammel og utgått på dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner litt igjen det der ja. Nå har jo jeg vært så "frekk" at jeg har venntet så lenge at jeg nesten ikke rekker å få barn før jeg er 30 (og det gjør jeg kun dersom denne spiren klamrer seg godt fast). Og det er så irriterende å høre på folk som mer eller mindre seriøst kommenterer på at "synes du ikke det er på tide nå..." eller "Du vet du begynner å bli gammel nå..."

Men som Saeria sier, prøv å fokusere på de som er glad på dine vegne. For det er nok de aller aller fleste. Mange av de som kommenterer ang alder er nok bare litt uvitne og ikke helt klar over at de sårer. Og du kan også trøste deg med at når gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene er 30, så er det flere som er både like gammel og eldre enn deg som er prøvere eller gravide.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:icon_lol::ler::ler: :grine2: :ler: :grine2: :ler:

unnskyld at jeg ler, men 2x, der x er mindre enn 25, gir en maksalder på 50. tror nok jeg er enig i at det er litt seint å planlegge å få unger etter 50 :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns stemningen her er topp, og stortrives. Har vært her i snart to år, og kommer ikke til å slutte å være her. :)

Jentene her er supre, alle som en...gutta også.

:klem::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under paa det Saeria sier.

Selv om det ikke hjelper i din situasjon, saa opplever jeg faktisk det motsatte. Folk (kolleger, min manns kolleger, noen venner etc.) forteller oss at vi burde vente til vi (dvs. jeg)er MINST 30 foer vi faar barn. Min mann er naa 30 og jeg snart 27, og vi kan tenke oss barn om 1-2 aar....det er altfor tidlig, sier de...

Konklusjon: hadde vaert deilig om folk sluttet aa legge seg opp i naar den enkelte velger aa faa barn! Det er et fritt land og ingen har noe med naar det passer best - det er forskjell paa folk og naar/om de vil stifte familie.

Saa prov aa blaase i hva andre sier. Det er DITT og din manns valg naar dere vil starte proeving, og alle kan ikke gjoere alt "etter boka" heller - livet kan ikke planlegges utfra naar det er ideellt aa gifte seg og faa barn...de som ikke skjoenner det mangler noe oppi hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri noen kommentarer på at jeg var for gammel, verken her eller IRL. Jeg fikk Oliver da jeg var 31, og begynte prøvingen da jeg var 30.

Deler av innlegget slettet siden det var svar på et innlegg som ikke lneger finnes i tråden.

Tusenfryd - moderator

Endret av Tusenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som ikke er denne tråden vedkommede i det hele tatt, dermed også ryddet i et innlegg, siden det var svar på et slikt.

Hvis noen har kritikk av dette eller andre forum, legg det heller på Ris og ros, der det hører hjemme.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggammel når man er 28???? Er ikke det omtrent gjennomsnittsalderen for å få barn nå for tiden. Synes overhode ikke du er gammel, og hvis noen sier det så er de bare dumme.

I dag er det da helt normalt å vente med å få barn til man er etablert og har rimelig god økonomi, så hvis noen sier det til deg så følger de ikke mye med på samfunnsutviklingen.

Selv har jeg sikkert ikke mye håp siden jeg har ventet så lenge, men man må nesten ha en far til disse barna også. Går ut fra at "drittslengerne" er enige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godordene fra dere!!

Jeg har oppfattet dette forumet som er herlig sted og dette var ikke en kritikk mot KG!! Det var en "hjertesukk" mot en holdning jeg har møtt mange steder..

Det som jeg synes er det triste med det er at denne typen kommentarer oftest kommer fra kvinner som alt har fått barn.. (en slags mammagerillia?)

Uansett så gleder jeg meg veldig over dette forumet.. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...