anonym 4545 Skrevet 27. desember 2021 #1 Del Skrevet 27. desember 2021 Er det noen om vet hva minste anbefalt fart er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Del Skrevet 27. desember 2021 Minste anbefalte fart ved jogging? Bevegelse med beina som får opp pulsen er vel anbefalt uansett, uavhengig av farten? Anonymkode: 954a4...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Del Skrevet 27. desember 2021 Er nok lurere å tenke puls fremfor fart. For at du skal få trent hjertet/kondisjonen bør du prøve å ligge på minimum 60% av makspuls, hvis det er intervaller du trener bør du ligge høyere i hvert drag. Ellers tror jeg nok at det er vanskelig å jogge saktere enn 7kmt i snitt, med mindre det er snakk om bratte oppoverbakker, da er det nok like greit å gå raskt. Anonymkode: 280c3...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Minste anbefalte fart ved jogging? Bevegelse med beina som får opp pulsen er vel anbefalt uansett, uavhengig av farten? Anonymkode: 954a4...064 Forstår det med pulsen og bevegelse. Er det da slik at f eks raks gange 6 - 6,5 km/t har samme virkning på kroppen som jogging i samme tempo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Del Skrevet 27. desember 2021 anonym 4545 skrev (3 minutter siden): Forstår det med pulsen og bevegelse. Er det da slik at f eks raks gange 6 - 6,5 km/t har samme virkning på kroppen som jogging i samme tempo? Det kommer vel an på pulsen din. Er pulsen som viser hvor mye joggingen påvirker kroppen og feks hvor mange kcal man forbrenner. Anonymkode: 954a4...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Del Skrevet 27. desember 2021 Hva er din alder, kjønn, BMI og nåværende fysiske form? Anonymkode: aab4b...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 27. desember 2021 #7 Del Skrevet 27. desember 2021 Hvis jeg ikke har løpt på en stund pleier jeg å starte på 8 km. Så øker jeg bare når jeg blir bedre trent. Synes det er greit å kunne løpe hvertfall 1/2 time sammenhengende så da er det greit å starte sakte😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er din alder, kjønn, BMI og nåværende fysiske form? Anonymkode: aab4b...14f 48, mann, BMI 26, form: coopertest 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Del Skrevet 27. desember 2021 5 minutter siden, anonym 4545 said: 48, mann, BMI 26, form: coopertest 40 Hva betyr coopertest 40 da? Antar du ikke sprang 40km på 12 minutter Jeg vil si at du bør jogge over 10 km/t. Feks på tredemølle med 1 grads helling. Løp 5 km feks. Blir dette lett øker du tempoet Anonymkode: aab4b...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TooLate Skrevet 27. desember 2021 #10 Del Skrevet 27. desember 2021 Fart for jogging er avhengig av blant annet høyden din. En med lange ben kan gå i raskere tempo enn en med korte ben. Dette gjelder også jogging. Dersom du er over 170 cm høy ville jeg startet å jogge på iallefall 9 km/t. Følg med på pulsen, og dersom den nærmer seg makspuls av den hastigheten, så tar du noen minutter gange før du fortsetter jogging på 9 km/t. Etterhvert trenger du ikke pauser og da kan du feks. Starte med intervaller. Bør kunne jogge 30 minutter sammenhengende før du begynner med tyngre intervaller for å redusere risiko for skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva betyr coopertest 40 da? Antar du ikke sprang 40km på 12 minutter Jeg vil si at du bør jogge over 10 km/t. Feks på tredemølle med 1 grads helling. Løp 5 km feks. Blir dette lett øker du tempoet Anonymkode: aab4b...14f Takk for svar. Coopertest: 2300 m (formnivå 40). TooLate skrev (7 minutter siden): Fart for jogging er avhengig av blant annet høyden din. En med lange ben kan gå i raskere tempo enn en med korte ben. Dette gjelder også jogging. Dersom du er over 170 cm høy ville jeg startet å jogge på iallefall 9 km/t. Følg med på pulsen, og dersom den nærmer seg makspuls av den hastigheten, så tar du noen minutter gange før du fortsetter jogging på 9 km/t. Etterhvert trenger du ikke pauser og da kan du feks. Starte med intervaller. Bør kunne jogge 30 minutter sammenhengende før du begynner med tyngre intervaller for å redusere risiko for skade. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Del Skrevet 27. desember 2021 7 minutter siden, anonym 4545 said: Takk for svar. Coopertest: 2300 m (formnivå 40). Da er du jo sprek! Jeg ville holdt 11-12 km/t om jeg var deg. Trenger jo ikke være langtur. Anonymkode: aab4b...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er du jo sprek! Jeg ville holdt 11-12 km/t om jeg var deg. Trenger jo ikke være langtur. Anonymkode: aab4b...14f Ikke sprek, men evner å ta ut maksimalt. Var "totalt" ødelagt etter Coopertest i sommer. Har til tider "litt vondt i høyre kne - sikkert på grunn av for høy vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Del Skrevet 27. desember 2021 Du bør jo variere! Jeg "kan" løpe på 12,5 km/t eller 4:48 i minuttet da dette er rekorden min på 5k. Men da er pulsen i taket, det er ikke en komfortabel fart å holde på langtur hvor jeg skal holde meg i sone 1-2. Så jeg jogger rett under 10 km/t, jeg, på langtur over 12 km. Disse turene er vel så viktige for utholdenheten, selv om de ikke trener oksygenopptaket. Anonymkode: 07631...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du bør jo variere! Jeg "kan" løpe på 12,5 km/t eller 4:48 i minuttet da dette er rekorden min på 5k. Men da er pulsen i taket, det er ikke en komfortabel fart å holde på langtur hvor jeg skal holde meg i sone 1-2. Så jeg jogger rett under 10 km/t, jeg, på langtur over 12 km. Disse turene er vel så viktige for utholdenheten, selv om de ikke trener oksygenopptaket. Anonymkode: 07631...829 Takker for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå