Gå til innhold

Hvilke fornavn forbinder dere med «kjerringnavn»?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjokkert over at mitt navn ikke er her (enda). Håper for så vidt det dør ut, for jeg liker det ikke selv heller!

Jeg kan plukke vilt fra egen slekt:
Hjørdis
Olga
Anlaug
Ragnhild
Aslaug
Martha
Også tar jeg med Randi, Bjørg og Wenche i tillegg.

Anonymkode: b903d...625

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 17.50):

Sjokkert over at mitt navn ikke er her (enda). Håper for så vidt det dør ut, for jeg liker det ikke selv heller!

Jeg kan plukke vilt fra egen slekt:
Hjørdis
Olga
Anlaug
Ragnhild
Aslaug
Martha
Også tar jeg med Randi, Bjørg og Wenche i tillegg.

Åå, Martha som er så fint og koselig! Signer opp på de andre du nevnte, men Martha er bedre enn de der, synes jeg.

Anonymkode: d8a23...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gro, Elspeth. 

Anonymkode: e9261...404

AnonymBruker
Skrevet
On 12/27/2021 at 5:36 PM, AnonymBruker said:

Camilla. Sikkert fordi det begynner å bli mange 40-åringer med navnet etterhvert. 

Anonymkode: 1c107...57a

Har et par trettenåringer her som påstår at de skal bytte navn til Camilla på grunn av Camila Cabello🤣

Anonymkode: e73be...fd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Åå, Martha som er så fint og koselig! Signer opp på de andre du nevnte, men Martha er bedre enn de der, synes jeg.

Enig. Martha er ikke kjerringnavn lengre. Martha er født i 1880 og navnet er klart for å gjenoppstå. 

Anonymkode: fcae9...23a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 0.17):

Margit og Margot.

Anonymkode: e9248...aa1

Elsker navnene! Spesielt Margot som fungerer veldig bra på mange språk

Anonymkode: c46e2...812

AnonymBruker
Skrevet

Grethe, Solfrid, Ingrid, Olga, Magnhild

Anonymkode: e9f70...0f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 17.44):

Nei, Synnøve er sterkt og vakkert, koselig og tradisjonelt 😀 Kommer helt sikkert til å øke i popularitet.

Anonymkode: 1c107...57a

Enig. Noen nevnte også Sigrid, og det er et navn jeg synes mange kaller jentene sine nå.

Anonymkode: 727f7...0f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 15.53):

Martha var min bestemor, så for meg vil det alltid føles som et bestemornavn, men koselig at det får sin renessanse :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så noen skrev Selma, det syns jeg er helt på jordet. Hvordan kan det være kjerring? 😅

Jeg kommer ikke på noen navn som roper kjerring, jeg. Men pøbelnavn på gutter syns jeg er lett. 

Anonymkode: 2979b...928

AnonymBruker
Skrevet

Hjørdis

Olga

Klara

Pauline

Kari

Margrete 

Anonymkode: 42738...283

AnonymBruker
Skrevet

Marit

Anonymkode: 3e6fa...39f

AnonymBruker
Skrevet

Sånne arbeiderklassenavn som Ninni, Ida, Hanna, Hedda, Mia osv.

Anonymkode: c710a...6de

AnonymBruker
Skrevet

Alle jentunger blir kjerringer etter fyllte 35 så da er alle navn navn på kjerringer da. 

Anonymkode: 2c7bf...10a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg så noen skrev Selma, det syns jeg er helt på jordet. Hvordan kan det være kjerring? 😅

Jeg kommer ikke på noen navn som roper kjerring, jeg. Men pøbelnavn på gutter syns jeg er lett. 

Anonymkode: 2979b...928

Selma er jo i utgangspunktet et gammelt navn, og det kan hende det er derfor noen mener det. Jeg kjente en Selma da jeg var liten på 70-tallet, og da var hun rundt 80 år gammel, så da det navnet ble populært igjen for en del år tilbake, syntes jeg det var rart. Men det gjelder mange navn som bare gamle mennesker hadde da jeg var liten, som for eksempel Kristian, Markus, Johan, Ingrid, Sigrid, Ingeborg, Astrid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Marit

Anonymkode: 3e6fa...39f

Der kom det! Har ventet på at navnet mitt skulle dukke opp her, og er forundret over at det tok litt tid :ler: 

Vurderer å fjerne t`en på slutten, og kalle meg Mari. Utrolig hvor stor forskjell en bokstav kan gjøre!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Der kom det! Har ventet på at navnet mitt skulle dukke opp her, og er forundret over at det tok litt tid :ler: 

Vurderer å fjerne t`en på slutten, og kalle meg Mari. Utrolig hvor stor forskjell en bokstav kan gjøre!

Marit er kjempefint! Og så mye finere enn Mari.

Anonymkode: cd289...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns Marit er kjempefint jeg. Mye finere enn Mari. Husker jeg likte det veldig godt da jeg var liten også, selv om ingen på min alder het det. Men kjente 2 stk som var 2-3 år eldre enn meg som het det.

Skrevet

Oddveig, Oddrun, Rannveig, Torunn, Kjellrun, Kjellfrid, Oddbjørg, Tordis, Eldbjørg, Gunnbjørg, Torbjørn, Torlaug. For å nevne noen. 

Anonymkode: e8ca7...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...