Gå til innhold

Hvorfor driver folk å poster hvor fint de har det hele tiden??

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt lei av det. Ja skjønner at folk vil vise hvor perfekt og fint og sykt lykkelige de er, men for meg blir det litt sånn overfladisk. De fleste vet vel at alt er ikke gull som glitrer?? 

Pluss at jeg tror mange blir påvirket av det negativt noe som ikke er så bra da. 

Hva tenker folket? Kjør diskusjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange tenker ikke over at de fremstår som vellykket når de gjør dette.

Andre poster lykken sin kun for å vise den til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei som hele tiden skal overbevise andre om det perfekte liv, er dei som sliter mest. 

Dei som virkelig er lykkelige med et perfekt liv har ikke behov for å dokumentere det🙌

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger å minne seg selv på at det finnes noe i livet deres som er bra. Ved å poste det får det en forsterkende effekt, også i form av likes. Det er en måte å holde seg oppe og gående på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at uansett hva en potensielt sett poster på sosiale medier er det noen som alltid skal klage på hva andre poster.. Å gjøre alle fornøyd på some er umulig så det beste er vel å poste det en selv vil enten det er oppturer eller nedturer.

Så veldig aktiv er jeg ikke på some men har da et par tanker om det..

jeg tenker og at jeg selv følger både de som poster negative ting som har skjedd med de (som f.eks følger jeg ei på insta som mistet babyen sin for et halvt år siden som legger ut masse om dette, om tårer, sorg og smerte) og jeg følger folk som bare legger ut posetive ting.. 

Nå har jeg kun snap og instagram men der er det en # for allt mulig, både rotete hus og garantert sure barn og ellers allt det negative.. Jeg har selv ikke en 'emo' instagram, selv legger jeg ikke ut bilder om svette nakkehår, kolsen i motbakker og lavt blodsukker på vei opp på fjellet men heller utsikten på målet. Eller om de dagene hvor det jeg eneste jeg ønsker å se er innsiden av dynen min.. Om det gjør meg til en klisjé instagramer, eller en overfladisk en so be it. Men jeg vet og med 100% sikkerhet at om jeg hadde gjort det hadde noen klaget på kvinneguiden om slike mennesker på some også.

Jeg liker å følge # og mennesker som gjerne 'bjudar litt på' med selvironi og humor og også de som legger ut fine bilder i gode stunder. Men jeg orker ikke de som alltid skal legge ut bilder av hvor dritt livet deres er... De som legger ut om hvor vanskelig alt er.

Alle vet at sosiale medier er en redigert virkelighet, det eksisterer et filter som gjør selv de beste bildene 'bedre'. Jada det kan gjerne virke litt... overfladisk, men so? Dritten i livet finner deg uansett, en trenger ikke gå på some for å finne den, den er der uansett så jeg synes ikke det gjør så mye om folk legger ut det de er fornøyd med i livet, gode øyenblikk, fine stunder, når familien har det godt, osv.. Selvskryt er velskryt... Heller det enn folk som bare legger ut kjipe ting, hva skal nå det være godt for igrunn? Må vi virkelig se at andre har sure barn og et rotete hjem før vi kan føle oss bedre med oss selv?

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en person jeg følger som legger ut mye om livet sitt. Jeg godtar henne fordi jeg vet hun sliter med ting, og hun vil bare prøve å fokusere på det positive.

Gidder virkelig ikke følge andres privatliv på noen måte. Det får være i virkeligheten.

Hva skal det gi meg å se hva andre driver med privat? 🤔 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Fordi folk går til angrep så fort du viser et hint av svakhet. 

Fake it 'til you make it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler om et behov for bekreftelser og å bli "sett". Det gir en god følelse for noen å få mange komplimenter på at man er bra. 

Litt sånn: "Hva er vitsen med å trene hvis ingen vet det?" "Hva er vitsen med å spise middag ute hvis ingen vet det?", "Hva er vitsen med å ha mange venner på besøk hvis ingen vet det?" osv, osv. 

Og da spør jeg meg - Har de opplevelsen FOR å vise den i sosiale medier?-  har opplevelsen i seg selv ingen egentlig verdi for den som deler... ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...