AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Del Skrevet 22. desember 2021 På oppkjørings dagen kommer jeg til å være 11 uker gravid, og er så fryktelig redd for om jeg skal være kjempe kvalm, nervøs og må spy under oppkjøring eller noe.. tror dere sensor tar hensyn til det ? Rart spørsmål kanskje. Men er så redd for det Anonymkode: 0d271...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 22. desember 2021 #2 Del Skrevet 22. desember 2021 Du kan jo fortelle at du er gravid og sliter med kvalme - men dersom DU har vurdert deg som skikket til å kjøre og DU ikke klarer å kjøre forsvarlig på grunn av omstendighetene, så er det DU som er en dårlig sjåfør og det er helt selvforskyldt med stryk. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Del Skrevet 22. desember 2021 Hvis du må stoppe og kaste opp så gjør det ingenting, så lenge du stopper bilen forsvarlig. Anonymkode: 7194d...1c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Del Skrevet 22. desember 2021 Hvis du må kaste opp under oppkjøring får du mulighet til å vise at du evner å kjøre til et sted det forsvarlig å stoppe, kaste opp det du må, og kjøre trygt videre etterpå. Hvis du blir trafikkfarlig under oppkjøringen skal du jo ikke ha lappen… Anonymkode: f2b80...af6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceccar Skrevet 22. desember 2021 #5 Del Skrevet 22. desember 2021 Jeg har oppkjøring i januar, en uke før termin og kommer ikke til å kreve å bli tatt ekstra hensyn til. Rett og slett fordi hvis man er så dårlig at man må stoppe for å spy ol. eller ikke klarer å gjennomføre så er man ikke skikket til å kjøre heller. Da er det bedre å utsette oppkjøringen til du føler deg bedre. I verstefall stryker du fordi sensoren mener du ikke ser når det er forsvarlig å kjøre og ikke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Del Skrevet 22. desember 2021 Hei Dersom du får til å stoppe et egnet sted for å spy, er det ikke noe problem tror jeg. Folk stopper jo for å sove og ta seg andre pauser, så skjønner ikke hvorfor det skal være noe verre dersom man må spy. Jeg fikk migrene den dagen jeg skulle kjøre opp og var kvalm selv, men det gikk likevel bra. Det var verst å sitte i bilen og vente på sensor, etter han kom gikk det greit og jeg ble mer konsentrert om kjøringen. Jeg syns du ikke skal la det stoppe av svangerskapskvalme dersom du virkelig vil kjøre opp den dagen. Stryker du, er det jo bare å prøve igjen. Anonymkode: 109de...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Del Skrevet 22. desember 2021 Jeg stoppa og spøy 4 ganger under oppkjøring. Gikk helt fint. Stoppa trygt og greit, spydde og startet fint igjen etterpå. Sensor ble litt overraska, men synes jeg taklet det fint og fikk bestått. Anonymkode: c1300...ad6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Del Skrevet 22. desember 2021 Hei! På hvilken måte tenker du sensor skal vise hensyn? Tenker det går helt greit, men litt usikker på hvilke hensyn som bør utvises. Det at det vil vike fra hva sensor forteller at du skal gjøre, tror jeg ikke gjør noe. Du ender jo bare med å bli satt enda litt mer på prøve, ved at du må ta en rask beslutning og handle korrekt. Anonymkode: 43ab1...3dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Del Skrevet 22. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Folk stopper jo for å sove og ta seg andre pauser, så skjønner ikke hvorfor det skal være noe verre dersom man må spy. Jeg hadde ikke satset på å ta en sovepause under oppkjøringen, men sånn ellers er det nok helt innafor. Det er jo helt naturlig. Anonymkode: 43ab1...3dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 26. desember 2021 #10 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 13.31): Jeg hadde ikke satset på å ta en sovepause under oppkjøringen, men sånn ellers er det nok helt innafor. Det er jo helt naturlig. Anonymkode: 43ab1...3dd Denne har jeg egentlig lyst til å prøve en gang. Man er jo ansvarlig fører av bilen under førerprøven, så om man er for trøtt er jo det riktige å gjøre å kjøre ut for å ta en dupp. Lurer på hvordan sensor hadde reagert på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. desember 2021 #11 Del Skrevet 26. desember 2021 Ceccar skrev (På 22.12.2021 den 10.30): Jeg har oppkjøring i januar, en uke før termin og kommer ikke til å kreve å bli tatt ekstra hensyn til. Rett og slett fordi hvis man er så dårlig at man må stoppe for å spy ol. eller ikke klarer å gjennomføre så er man ikke skikket til å kjøre heller. Da er det bedre å utsette oppkjøringen til du føler deg bedre. I verstefall stryker du fordi sensoren mener du ikke ser når det er forsvarlig å kjøre og ikke. Ops, nå tror jeg ungen vil ut, men ikke tenk på det 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceccar Skrevet 26. desember 2021 #12 Del Skrevet 26. desember 2021 Dævendøtte skrev (50 minutter siden): Ops, nå tror jeg ungen vil ut, men ikke tenk på det 😂 Nei uff, da må jeg nå bare avbryte😂 tenkte mer i forhold til kvalme, bekkenløsning og andre eventuelle problemer som følger med svangerskapet🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. desember 2021 #13 Del Skrevet 26. desember 2021 Ceccar skrev (36 minutter siden): Nei uff, da må jeg nå bare avbryte😂 tenkte mer i forhold til kvalme, bekkenløsning og andre eventuelle problemer som følger med svangerskapet🙈 Jeg skjønte jo egentlig det 😅 🤣 Lykke til 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 26. desember 2021 #14 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg personlig hadde utsatt oppkjøring til kvalmeperioden er over (med mindre man er mange uker på vei og enda kvalm, da vet en jo ikke om det stopper). Hadde ikke orket den bekymringen under oppkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 27. desember 2021 #15 Del Skrevet 27. desember 2021 Ceccar skrev (På 22.12.2021 den 10.30): Jeg har oppkjøring i januar, en uke før termin og kommer ikke til å kreve å bli tatt ekstra hensyn til. Rett og slett fordi hvis man er så dårlig at man må stoppe for å spy ol. eller ikke klarer å gjennomføre så er man ikke skikket til å kjøre heller. Da er det bedre å utsette oppkjøringen til du føler deg bedre. I verstefall stryker du fordi sensoren mener du ikke ser når det er forsvarlig å kjøre og ikke. Det er vel litt overdrevet, går ikke buss fra der jeg bor så jeg måtte kjøre til jobb gørrkvalm i 1 trimester akkurat på den tiden traktorene sprøytet sauedritt hele veien til jobben. Så lenge man finner en forsvarlig plass å stoppe/er innstilt på å bare kaste opp på seg selv, er man fint i stand til å kjøre selv om man er gravid. Må man på jobb så må man(ble heldigvis forflyttet til senere vakter etter hvert og 50%, det er jo ikke ideelt å tvinge seg selv til det der 6 hver morgen.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceccar Skrevet 29. desember 2021 #16 Del Skrevet 29. desember 2021 mingus skrev (På 27.12.2021 den 16.29): Det er vel litt overdrevet, går ikke buss fra der jeg bor så jeg måtte kjøre til jobb gørrkvalm i 1 trimester akkurat på den tiden traktorene sprøytet sauedritt hele veien til jobben. Så lenge man finner en forsvarlig plass å stoppe/er innstilt på å bare kaste opp på seg selv, er man fint i stand til å kjøre selv om man er gravid. Må man på jobb så må man(ble heldigvis forflyttet til senere vakter etter hvert og 50%, det er jo ikke ideelt å tvinge seg selv til det der 6 hver morgen.). Det er nok personlig hva man selv tenker er rett her, og det er nok forskjellig fra sensor til sensor angående hva de tenker er rett også.. men jeg mener at man ikke burde bli tatt ekstra hensyn under en oppkjøring uansett årsak. Fordi det er da man skal vise at man forstår når man er skikket til å kjøre og ikke. Hvis du føler selv at du klarer å kjøre med kvalme til du finner et trygt sted å stoppe for å kaste opp og klarer å fullføre kjøreturen uten å være til fare for andre trafikanter og sensor mener det var rett avgjørelse så er jo det en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 29. desember 2021 #17 Del Skrevet 29. desember 2021 Ceccar skrev (9 timer siden): Det er nok personlig hva man selv tenker er rett her, og det er nok forskjellig fra sensor til sensor angående hva de tenker er rett også.. men jeg mener at man ikke burde bli tatt ekstra hensyn under en oppkjøring uansett årsak. Fordi det er da man skal vise at man forstår når man er skikket til å kjøre og ikke. Hvis du føler selv at du klarer å kjøre med kvalme til du finner et trygt sted å stoppe for å kaste opp og klarer å fullføre kjøreturen uten å være til fare for andre trafikanter og sensor mener det var rett avgjørelse så er jo det en annen sak. Ja, det har jo litt å gjøre med hvor lenge man har kjørt også sikkert, det er jo forskjell å ha kjørt i noen år og alt går automatisk, og at man oppi i alt stresset må lete etter bremse og stoppeplass og alt på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceccar Skrevet 29. desember 2021 #18 Del Skrevet 29. desember 2021 mingus skrev (2 timer siden): Ja, det har jo litt å gjøre med hvor lenge man har kjørt også sikkert, det er jo forskjell å ha kjørt i noen år og alt går automatisk, og at man oppi i alt stresset må lete etter bremse og stoppeplass og alt på en gang Absolutt!😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå