Gå til innhold

Gulljentas første dager


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Noen av dere kjenner meg fra før, fra graviddagbøkene i fjor, og fra generell dagbok K-O!

Nå har det seg slik at jeg er gravid igjen, og skal ha nestemann i juni 2006 hvis alt går bra! :hoppe:

Så da var det på sin plass å starte en ny gravid-dagbok! :)

Fra før av er vi foreldre til go´gutten Brage, født 23. oktober 2004. Han har snart ettårsbursdag, og neste sommer blir han storebror... :grine2:

Det har ikke helt gått opp for oss ennå. Hadde tenkt å starte prøvinga om noen måneder, men så snek det seg inn en liten spire allerede nå!

Men vi er kjempeglade, og prøver å forestille oss livet med 2 barn under 2 år... Det blir nok slitsomt, men herlig! :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:ler: Du er morsom Peony!

Takk for hilsener og gratulasjoner, Maikana, Heidi76, April og Peony! :klem:

Er veldig øm i livmoren i dag! Men det er så herlig å gå rundt med en sånn liten hemmelighet i magen! :hjerter_rundt:

Gleder meg til den lille kommer allerede!

Men må nok finne meg i å vente i 9 måneder!

Er 4+0 i dag, etter min egen beregning (vet ganske sikkert når det må ha skjedd) ;)

Dette skjer fra nå av og til neste fredag:

Embryoet er i begynnelsen av denne uken to uker gammelt.

Det dannes en strek langs nesten hele ”ryggplaten”, og embryoet blir mer avlangt. Denne streken danner barnets akse. Cellene fra ”ryggplaten” begynner å bli spesialiserte og beveger seg mot plasseringen til de organene de skal danne. Blant annet vandrer celler fra rygglaget gjennom streken og danner et nytt cellelag mellom de to allerede eksisterende lagene i embryoet.

Mot slutten av uken har dermed embryoet tre lag med forskjellige oppgaver. Ett skal danne respirasjonsorganene (pusteorganene) og fordøyelsessystemet. Det andre vil danne bein, muskler, vev, kjønnsorganer, nyrer og blodomløp. Og det tredje vil danne hud, hår, hjerne og ryggmarg.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å lese om hva som skjer uke for uke. Det skjer jo hele tiden men er alikevel ett stort mirakel hver gang ett nytt menneske blir til. Og akurat nå skjer dette mirakelet i din mage, en søt liten hemmelighet. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med nyåpnet svangerskapsdagbok!

:blomst:

...ja, også spiren da selvsagt! :grine2:

Jeg er lit tullerusk enda jeg, etter at jeg leste gla´nyheten i den generelle dagboken din - spørs om ikke jeg kommer hyppigere på besøk her, heretter! ;)

Tenk, vi blir 2006-mammaer begge to!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du igjen, gitt!! Nå har jeg gratulert deg i tråden på graviditetsforumet, i din gamle dagbok, i min dagbok og tilslutt her :ler: Men jeg gratulerer deg gjerne igjen :Nikke: Hurra for spire i magen :babysmokk:

Nå er vi til og med dagboknaboer!

Jeg håper å "komme etter" om ikke så lenge, og i mellomtiden skal jeg kose meg her inne og satse på at litt av babystøvet drysser over på meg ;)

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gratulasjonene fru Biscuit! Håper du følger etter nå, så blir vi mange gravide samtidig her! :hoppe:

Her kommer babystøv til alle som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Gratulerer så mye snuppa!!! :grine2:

Så kjekt å komme inn til sånne gladnyheter!! Virker som det er skikkelig babyboom her inne for tiden!...Blir stående her inne litt jeg for å ta til meg masse babystøv...DET hadde vært noe..om det var smittsomt mener jeg!! :ler:

Gleder meg til å følge deg videre altså! :)

God :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ny spire!

Kan trygt anbefale en lillebror/søster, de er nemlig kjempeherlige! Nå ble det 2 år og 5 mnd mellom våre, men er ikke så hektisk som man skulle tro.

Håper du får et flott svangerskap uten så mange plager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere stakk innom,madden og Pondusa!

Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe annet enn at to små lykketroll må være toppen av glede! Selv om det nok blir litt slit! Er spent på hvordan Brage kommer til å takle det, om han blir sjalu og sånt. Og er spent på hvordan den nye babyen blir, om det blir mye nattevåk og hvordan få "kabalen" til å gå opp med måltider, soving, barnehage, legging osv. osv.

Men dette kommer nok etter hvert!

Lurer veldig på det med søskenvogn/tvillingvogn. Hva som er best der? :klø:

Mens jeg venter på å finne ut av alt dette kan jeg jo legge ut det første magebildet! Det blir liksom "state 0" - sånn var magen før den begynte å vokse. Det som buler ut allerede er bare flæsk og "left-overs" fra Brages tid i magen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...