Gå til innhold

The Voice - Norges beste stemme 2022


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Hatsumomo skrev (På 9.1.2022 den 10.37):

Gråtingen til Matoma syntes jeg begynner å virke som et pr triks, det er ikke måte på hvor closeup bilder man skal få av det gjennom tv ruten. Det holdt mer enn nok i forrige runde.

Ja det begynner å bli ganske random. Alle sangene han gråter av er ikke så fine liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonymperson1 skrev (1 time siden):

Ja det begynner å bli ganske random. Alle sangene han gråter av er ikke så fine liksom.

Legg også merke til at han ikke tørker vekk tårene før kamera har fått et bilde av det. Først da tørker han de vekk. Ingen som sitter slik og lar tårer henge på kinnet i en evighet før de tørker vekk. Det er så definitivt et pr triks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (10 timer siden):

Hvorfor snudde de seg ikke for Rebecca? Hun var jo sykt god!

Yosef virker på meg å først trykke knappen når noen andre har trykket først. Vet ikke hva det er med han, men det virker mer som en slags personlig konkurranse for han mellom mentorene enn at han er virkelig opptatt av de som synger. Hender såklart innimellom at han trykker først, men det er ikke ofte med tanke på de andre som virker mer interessert i de som synger enn hva de andre med knappen gjør.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen var flink, det er det ingen tvil om - men det var ikke noe ved stemmen og talentet hans som var «sjukt» å høre på. Han valgte en veldig enkel låt, og jeg tror det er særpreget hans (lys stemme) som gir han all oppmerksomheten.

 

Den beste hittil er uten tvil Ulrikke. En så god stemmekontroll, innlevelse og TALENT skal man lete lenge etter. Merker godt at flesteparten som ser på The Voice egentlig ikke har peiling på musikk, og det er veldig trist for artister som Ulrikke…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær, skrev (4 timer siden):

Jørgen var flink, det er det ingen tvil om - men det var ikke noe ved stemmen og talentet hans som var «sjukt» å høre på. Han valgte en veldig enkel låt, og jeg tror det er særpreget hans (lys stemme) som gir han all oppmerksomheten.

 

Den beste hittil er uten tvil Ulrikke. En så god stemmekontroll, innlevelse og TALENT skal man lete lenge etter. Merker godt at flesteparten som ser på The Voice egentlig ikke har peiling på musikk, og det er veldig trist for artister som Ulrikke…

Ulrikke synes jeg er helt klart har vært best hittil! Jørgen synger bra, men jeg ble ikke målløs. Tror det er nok at han synger med innlevelse og lys stemme som gjør at folk blir helt ville. Goda var også veldig bra igår👍🏼

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordbær, skrev (10 timer siden):

Jørgen var flink, det er det ingen tvil om - men det var ikke noe ved stemmen og talentet hans som var «sjukt» å høre på. Han valgte en veldig enkel låt, og jeg tror det er særpreget hans (lys stemme) som gir han all oppmerksomheten.

 

Den beste hittil er uten tvil Ulrikke. En så god stemmekontroll, innlevelse og TALENT skal man lete lenge etter. Merker godt at flesteparten som ser på The Voice egentlig ikke har peiling på musikk, og det er veldig trist for artister som Ulrikke…

Fnis. Du vet at musikk er kunst? Og at kunst oppfattes ulikt. For noen fremstår Ulrikke eksepsjonell, for andre ikke. 
For min del mangler hun det lille ekstra. Fin stemmekontroll og alt det der..men ikke særlig særpreg. Alt virker tillært..og det virker som hun anstrenger seg for å synge slik hun gjør. Det virker ikke som hun har så mye overskudd..men hun kan fortsatt overraske. 
 

Det særegne med Jørgen er at han ikke bare kopierer en sang. Han lager sangen om til sin egen. Det gjør at man får lyst å høre hva mer han kan. Han anstrenger seg heller ikke, og man hører det er mye overskudd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matoma virker tvers igjennom genuin, synes jeg!

Fantastisk å se en mann som tør å vise så mye følelser ❤️

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (På 15.1.2022 den 22.49):

Fnis. Du vet at musikk er kunst? Og at kunst oppfattes ulikt. For noen fremstår Ulrikke eksepsjonell, for andre ikke. 
For min del mangler hun det lille ekstra. Fin stemmekontroll og alt det der..men ikke særlig særpreg. Alt virker tillært..og det virker som hun anstrenger seg for å synge slik hun gjør. Det virker ikke som hun har så mye overskudd..men hun kan fortsatt overraske. 
 

Det særegne med Jørgen er at han ikke bare kopierer en sang. Han lager sangen om til sin egen. Det gjør at man får lyst å høre hva mer han kan. Han anstrenger seg heller ikke, og man hører det er mye overskudd.

Så klart oppfattes musikk ulikt, det har jeg aldri sagt noe om. Jeg snakker om rent talent og avanserte sangteknikker, noe Ulrikke skårer absolutt høyest på. Kan også være at hun appellerer mer til et yngre publikum grunnet sangteknikk og sangvalg? Bare en tanke.

Personlige preferanser seirer over talent i slike konkurranser.

Vi får bli enig om å være uenig. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær, skrev (5 timer siden):

Så klart oppfattes musikk ulikt, det har jeg aldri sagt noe om. Jeg snakker om rent talent og avanserte sangteknikker, noe Ulrikke skårer absolutt høyest på. Kan også være at hun appellerer mer til et yngre publikum grunnet sangteknikk og sangvalg? Bare en tanke.

Personlige preferanser seirer over talent i slike konkurranser.

Vi får bli enig om å være uenig. 

 

Ikke enig med deg..hun presser stemmen sin til ytterpunktet, kaver for å treffe noen av tonene, og har veldig liten kapasitet igjen..hun har ikke lært seg kunsten å holde igjen. Men som sagt, hun kan fortsatt overraske. 
 

Kan godt være 15-åringer blir imponert, for all del :) 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (På 17.1.2022 den 15.54):

Ikke enig med deg..hun presser stemmen sin til ytterpunktet, kaver for å treffe noen av tonene, og har veldig liten kapasitet igjen..hun har ikke lært seg kunsten å holde igjen. Men som sagt, hun kan fortsatt overraske. 
 

Kan godt være 15-åringer blir imponert, for all del :) 
 

Det stemmer overhode ikke, men vent å se😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dommerne er merkelige i år. De snur seg på katteuling, men lar utrolig gode stemmer gå tapt. Hva er det de tenker med? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 9.1.2022 den 10.37):

Gråtingen til Matoma syntes jeg begynner å virke som et pr triks, det er ikke måte på hvor closeup bilder man skal få av det gjennom tv ruten. Det holdt mer enn nok i forrige runde.

Det er jo ikke hans feil hvordan det filmes og klippes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det alltid med kristne ungdommer som er veldig opptatt av å få påpekt at de er det? Kan ikke komme på å ha sett muslimsk ungdom (eller annen religion for så vidt) gjøre det samme, takke Allah for at de kom videre i konkurransen liksom. Hva er greia med det? Er det fordi realityprogrammer som The Voice er så "verdslige" så de føler på én måte at det er feil å være med, men så lenge de bruker det til å ære Gud og alt det der, så er det innafor? Er de redde for at folk i trossamfunnet skal se de på TV og fordømme de? At synging og det å satse på det, tro at man har talent og kan komme noen vei med det, at det blir for mye selvdigging og selvdyrking? Føler det er alltid kristne som har et sånt behov for å formidle at de er kristne. Noen tanker? :) 

(Er selvfølgelig sikkert andre religiøse folk med også, men de gjør i så fall ikke en stor greie utav det).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (17 minutter siden):

Hvorfor er det alltid med kristne ungdommer som er veldig opptatt av å få påpekt at de er det? Kan ikke komme på å ha sett muslimsk ungdom (eller annen religion for så vidt) gjøre det samme, takke Allah for at de kom videre i konkurransen liksom. Hva er greia med det? Er det fordi realityprogrammer som The Voice er så "verdslige" så de føler på én måte at det er feil å være med, men så lenge de bruker det til å ære Gud og alt det der, så er det innafor? Er de redde for at folk i trossamfunnet skal se de på TV og fordømme de? At synging og det å satse på det, tro at man har talent og kan komme noen vei med det, at det blir for mye selvdigging og selvdyrking? Føler det er alltid kristne som har et sånt behov for å formidle at de er kristne. Noen tanker? :) 

(Er selvfølgelig sikkert andre religiøse folk med også, men de gjør i så fall ikke en stor greie utav det).

Kan ikke si jeg har sett ungdommer takke Gud for å ha kommet videre i The Voice. De gangene hvor deltakernes tro har blitt tema har det vært i forbindelse med presentasjonen i disse små forfilmene. Når en deltager er med i ten sing kor, eller som  i gårdagens program, driver med lovsang er det naturlig at deres tro blir tema.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (44 minutter siden):

Det er jo ikke hans feil hvordan det filmes og klippes.

Han får nok beskjed på øret type ala:

» der har vi det, nå kan du wipe vekk»😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (11 minutter siden):

Kan ikke si jeg har sett ungdommer takke Gud for å ha kommet videre i The Voice. De gangene hvor deltakernes tro har blitt tema har det vært i forbindelse med presentasjonen i disse små forfilmene. Når en deltager er med i ten sing kor, eller som  i gårdagens program, driver med lovsang er det naturlig at deres tro blir tema.

Det er sant :) Men det har også vært deltakere som har sunget i gospelkor ++, uten at troen har blitt fokus. 

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Han får nok beskjed på øret type ala:

» der har vi det, nå kan du wipe vekk»😂

Det kan godt hende du har rett😄 Men jeg tror sinnsbevegelsen er ekte da, han er jo tydeligvis en lettrørt type. Men at de spiller ekstra på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...