Gå til innhold

Bygge armmuskler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har egentlig ikke trent så mye før, men det siste halve året har jeg klart 2-3 økter i uka og jeg begynner å se litt forskjell (og forma er MYE bedre!), men jeg tenkte å kanskje prøve å bygge litt mer armmuskler. Hvordan kan jeg gå frem for å få synlige muskler på en rask, men sunn måte? Er 31 år og kvinne, god fysisk form. Tenker å bestille time hos PT til våren, men akkurat nå står jeg mellom jobber så det blir litt dyrt.. :)

Anonymkode: d28e1...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/19/2021 at 11:30 PM, AnonymBruker said:

Hei! Jeg har egentlig ikke trent så mye før, men det siste halve året har jeg klart 2-3 økter i uka og jeg begynner å se litt forskjell (og forma er MYE bedre!), men jeg tenkte å kanskje prøve å bygge litt mer armmuskler. Hvordan kan jeg gå frem for å få synlige muskler på en rask, men sunn måte? Er 31 år og kvinne, god fysisk form. Tenker å bestille time hos PT til våren, men akkurat nå står jeg mellom jobber så det blir litt dyrt.. :)

Anonymkode: d28e1...d1e

Hvis du vil øke muskelmassen i armene, anbefaler jeg deg å trene tungt men kort. 
Dropp å ta lette vekter med en rep på 12x3.
Ta heller tunge vekter som du virkelig kjenner på musklene med en rep på 4x3 for eksempel.
Utrolig mange gjør den feilen i forhold til muskelbygging. 

Enkelt forklart:
12x3 (lette vekter) øker utholdenheten i musklene.
4x3 (tunge vekter) øker muskelmassen, ikke nødvendigvis utholdenheten. 

Men du sier at du ikke har trent så mye før.. Da skal du selvfølgelig starte rolig og forsiktig. Bygge deg langsomt oppover. :) 

Det han PTen skriver over her, er også helt sant! 

Endret av FunnyBoy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biceps curl enten stang eller manualler apparat

Triceps pushdown med tau eller stang i stativ, eller med vanelig stang

Triceps overhead dumbell exstension, kan eks sitte på en benk og føre manuallen opp med begge hender.

Smallbenk for triceps

Dips

bare noen forslag

Kan finne mer her ved og trykke på muskeldel: https://www.bodybuilding.com/exercises/

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...