Gå til innhold

Hva kan repareres hos gullsmed?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et smykke som ikke akkurat kostet mye, det er perler på det, men kjedet er ikke gull. Barnet mitt rev det av halsen min i dag, så kjedet røk.

Kan jeg gå til gullsmed med det, eller kommer de til å tenke jeg er idiot som kommer med "falske" smykker?

Jeg er veldig glad i det selv om det ikke er gull 😕

Anonymkode: b5be8...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan gå til en gullsmed og høre om de kan reparere det!

Anonymkode: 9c15e...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo prisen, da. Om de sier seg villige til å ta det i mot og sende det til verkstedet for reparasjon, må du jo betale for det. Synes ikke det høres billig ut akkurat... gullsmeder har nok høy timepris. Er kjedet verdt det? Hva kostet kjedet nytt?

Anonymkode: 32766...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet er jo prisen, da. Om de sier seg villige til å ta det i mot og sende det til verkstedet for reparasjon, må du jo betale for det. Synes ikke det høres billig ut akkurat... gullsmeder har nok høy timepris. Er kjedet verdt det? Hva kostet kjedet nytt?

Anonymkode: 32766...e89

Det kostet bare 400, men er umulig å oppdrive nytt. Ellers hadde jeg gjort det. Verdt å høre i hvert fall, jeg vet av en gullsmed som fikser alt selv i eget verksted. Takk for svar 😊

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, du kan gå til en gullsmed og høre om de kan reparere det!

Anonymkode: 9c15e...9db

Takk for svar, da sjekker jeg det ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om de tenker at du er en idiot som kommer med falske smykker? De sier det jo ikke til deg, så du får uansett ikke vite hva de tenker.

Anonymkode: 6eb8a...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i hvert fall gå til en skikkelig håndtverksgullsmed. Ikke en smykkebutikk som Bjørklund. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lokale gullsmed er sånn som både har butikk og verksted på samme sted. På det stedet er det i alle fall ikke noe problem å ta med seg slike ting. Jeg har gjort det selv, og "min" gullsmed gjorde en vurdering av om det lot seg reparere og fortalte hva det kom til å koste. Da gikk det an å vurdere om det lønte seg. Jeg fikk ingen nedlatende blikk eller noe. 

Jeg tror mange er helt ok på dette, i alle fall hvis det ikke er alt for mye å gjøre for tiden. Jeg sa bare noe slikt som "Jeg har med meg et smykke som er blitt ødelagt. Det var ikke et dyrt smykke, men jeg er veldig glad i det og lurer på om det kan repareres." 

Anonymkode: 19b9d...842

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjør det noe om de tenker at du er en idiot som kommer med falske smykker? De sier det jo ikke til deg, så du får uansett ikke vite hva de tenker.

Anonymkode: 6eb8a...e38

Jeg vil ikke bli sett på som en idiot da 😄 Hva om det hadde vært en skikkelig selvfølge som bare jeg ikke hadde fått med meg? 😅

Juniper skrev (1 time siden):

Du må i hvert fall gå til en skikkelig håndtverksgullsmed. Ikke en smykkebutikk som Bjørklund. 

Takk, ja jeg pleier å bruke en ordentlig en 😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min lokale gullsmed er sånn som både har butikk og verksted på samme sted. På det stedet er det i alle fall ikke noe problem å ta med seg slike ting. Jeg har gjort det selv, og "min" gullsmed gjorde en vurdering av om det lot seg reparere og fortalte hva det kom til å koste. Da gikk det an å vurdere om det lønte seg. Jeg fikk ingen nedlatende blikk eller noe. 

Jeg tror mange er helt ok på dette, i alle fall hvis det ikke er alt for mye å gjøre for tiden. Jeg sa bare noe slikt som "Jeg har med meg et smykke som er blitt ødelagt. Det var ikke et dyrt smykke, men jeg er veldig glad i det og lurer på om det kan repareres." 

Anonymkode: 19b9d...842

Takk, jeg skal prøve det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det bare er røket høres det ut som en nevenyttig mann 🤷‍♀️ fikser dette lett. Evt. en urmaker hvis det er veldig smått.

Hvis det må loddes og slikt ( kan fortsatt en nevenyttig mann fikse det ) må du nok til gullsmed. 

Anonymkode: 28c48...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når det bare er røket høres det ut som en nevenyttig mann 🤷‍♀️ fikser dette lett. Evt. en urmaker hvis det er veldig smått.

Hvis det må loddes og slikt ( kan fortsatt en nevenyttig mann fikse det ) må du nok til gullsmed. 

Anonymkode: 28c48...2ae

Nevenyttig mann?!?
Om smykker går i stykker her i huset er det jeg og ikke den ytterst nevenyttige mannen min som fikser det! 
Tviler forøvrig på at det er billigere å gå til en urmaker enn en håndtverksgullsmed!

Til TS: om du setter inn et bilde av smykket er det enklere å si hva som må til for å fikse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...