Gå til innhold

Plugget inn PC-lader, kom støt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skulle lade min PC, og plugget inn min lader inn i stikkontakten. Når jeg gjorde det, så kom det sånn "støt" ut? Vanskelig å forklare. Plugget da bare inn i den andre stikkontakten.

Flere opplevd lignende?                                                                                                                                                                                                                                    

Anonymkode: 0155e...ea9

Skrevet

Nei. Du er alene om å ha opplevd det.

Anonymkode: c7568...3f8

• Liker 1
Skrevet

Ja flere ganger fikk en elektriker til å fikse det

• Liker 1
Skrevet

Støt? Gnist?

Det er ikke akkurat uvanlig at det skjer en reaksjon når man fører noe inn i et strømnett.

Anonymkode: 92092...0e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Støt? Gnist?

Det er ikke akkurat uvanlig at det skjer en reaksjon når man fører noe inn i et strømnett.

Anonymkode: 92092...0e9

Mener gnist ja :) Er det farlig på noe måte?

Skrevet
trøndermann38 skrev (1 minutt siden):

Ja flere ganger fikk en elektriker til å fikse det

Mener gnist, ikke støt. Har du opplevd det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener gnist, ikke støt. Har du opplevd det?

Ja, var det jeg fikk elektriker til å fikse

Skrevet
trøndermann38 skrev (1 minutt siden):

Ja, var det jeg fikk elektriker til å fikse

Hvorfor må det fikses? Er det ikke normalt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor må det fikses? Er det ikke normalt?

Brannfarlig. Det er ikke normalt. 

• Liker 1
Skrevet

Støpselet er sannsynligvis etter gammel standard og bør skiftes. Pga. brannfare, som sagt over. Test om det blir gnister også med andre ting, eller om det bare skjer med PC-laderen. (er laderen originalvare?)

Anonymkode: 7c1dc...1e2

• Liker 1
Skrevet

Ikke uvanlig, ikke farlig og ingenting å bekymre seg for.

Anonymkode: 052a8...04c

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Skulle lade min PC, og plugget inn min lader inn i stikkontakten. Når jeg gjorde det, så kom det sånn "støt" ut? Vanskelig å forklare. Plugget da bare inn i den andre stikkontakten.

Flere opplevd lignende?                                                                                                                                                                                                                                    

Om maskinen var koblet til laderen da du satte støpselet i kontakten kom det antagelig en liten gnist fordi systemet begynte å bruke mye mye strøm idet du satte inn. Ufarlig, men er greit å unngå (dvs, koble til maskinen etterpå) da slike gnister eller lysbuer skal slite litt på kontaktene over tid om det skjer ofte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 6.22):

Støpselet er sannsynligvis etter gammel standard og bør skiftes. Pga. brannfare, som sagt over. Test om det blir gnister også med andre ting, eller om det bare skjer med PC-laderen. (er laderen originalvare?)

Anonymkode: 7c1dc...1e2

Gammel standard på støpselet til en PC-lader? Eller mener du stikkontakten? Stikkontakten er den delen som sitter fast på veggen. 

Ellers tipper jeg det er det @skrue sier som er grunnen. 

Anonymkode: 6ff09...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...