Gå til innhold

Oppkalle tvillinger etter forbildene sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En jeg gikk i klasse med er gravid med tvillinger. Hun sa at du hun tenkte å oppkalle de etter forbildene sine, Silas og Emil. Er det bare jeg som tenker det er litt rart? 🤔

Anonymkode: d0bf0...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En jeg gikk i klasse med er gravid med tvillinger. Hun sa at du hun tenkte å oppkalle de etter forbildene sine, Silas og Emil. Er det bare jeg som tenker det er litt rart? 🤔

Tenker at hva man vil kalle barna sine er en privatsak.  Å ikke noe vi andre har noe med . Vært noe annet om det var helt merkelige navn som kunne ført til mobbing etc . Silas & Emil er flotte navn . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkytwins. Navnene er ok, men det er assosiasjonen jeg ikke skjønner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale navn det ikke er åpenbart at er en spesiell oppkalling, jeg ser ikke problemet. At hun har en konkret grunn til å ha valgt akkurat de navnene er ikke så uvanlig. Jeg synes det er verre med de som velger navn som har én opplagt assosiasjon ungen aldri vil slippe unna, som Arwen eller Christoffer Robin, eller ungen som midt i verste Hotell Cæsar-tiden ble kalt Jens August...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er rart. Kunne like gjerne kalt dem Markus og Martinus... Så mange fine navn i verden så er det litt spesielt å kopiere TO navn identisk fra andre.

Anonymkode: 8e6f9...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker godt navnene, men hadde tatt det pga jeg likte de ikke pga de var forbilder

Anonymkode: bdf26...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns også det er rart. Kunne like gjerne kalt dem Markus og Martinus... Så mange fine navn i verden så er det litt spesielt å kopiere TO navn identisk fra andre.

Anonymkode: 8e6f9...0e5

Jeg vet om noen som ga tvillingene sine navna Markus og Martine... 🤪

Men synes fremdeles brødrene Kasper, Jesper og Johannes er verre 😂😂🙈 (det hadde faktisk vært bedre om sistemann bare ble Jonatan) 

Anonymkode: da184...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fine navn. Men hadde latt være å fortelle det til ungen at forbildene mine var Silas og Emil 😂

Anonymkode: e5699...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt fine navn. Men hadde latt være å fortelle det til ungen at forbildene mine var Silas og Emil 😂

Anonymkode: e5699...71a

Hvem ER disse folkene? 

(Glem det, jeg har googlet. Til dere andre; de er brødrene til funkygine)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...