Gå til innhold

Til menn. Hvor mye kunne dere spart økonomisk på å ikke ha dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ser gjennom nettbanken min og forbruk og hvor ufattelig mye mer det har tatt seg opp etter at jeg fikk dame, og spesielt etter at vi ble samboere. Jeg lurer på om det er dama mi som er dyr i drift eller om flere menn her har noe anslag på hvor mye mer dere bruker i forhold vs å være singel?

Anonymkode: 3d905...55b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mye som spiller inn på det.Min mann har bedre økonomi nå enn før, siden han nå kan dele alle hus-utgiftene med noen. Vi har separat økonomi og betaler inn like mye hver måned på felleskontoer til mat, hus og andre felles ting. 

Anonymkode: 7d8e4...7b0

• Liker 13
Skrevet

Ikke en dritt. Jeg og min samboer bruker ikke mye penger på hverandre. Det som er felles utgifter går inn på felleskonto. Alt annet vi trenger kjøper vi selv. 

Anonymkode: 90407...be8

• Liker 14
Skrevet

Min mann sparer en del på husleia.

Felleskontoen blir kun brukt til kjøp av ting som er nødvendige for husholdningen. Han sparer litt på at han ikke kjøper Fjordlands lengre. Luksus- og kosekjøp betaler vi selv fra våre private kontoer.

Den eneste utgiften hans som har økt er vel at han betaler for halvparten av mine bind, tamponger og slikt, siden det går under kategorien 'nødvendig for husholdningen'.

• Liker 6
Skrevet

Kvinner forbruker 80% av jordas ressurser, så ja, selvsagt vil forbruke ditt skyte i været når du har samboer. Om dere så fordeler alt 50/50 vil forbruke ditt allikevel øke som om det var ingen i morgen, ettersom kvinner forbruker så ekstremt mye hver dag, hvert minutt, hvert sekund.

Sett en hard linje ved samboerskap dersom du ønsker deg mye disposable income å bruke på deg selv. Kvinner er dyre i drift uansett hvordan du vrir og vender på det, og uansett hvordan dere fordeler dere imellom.

Anonymkode: 77baa...234

• Liker 1
Skrevet

Ingenting, har kun spart på å bli samboer. Dele strømregning, dele husleie etc. 

Anonymkode: 7708c...1c3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei. Jeg ser gjennom nettbanken min og forbruk og hvor ufattelig mye mer det har tatt seg opp etter at jeg fikk dame, og spesielt etter at vi ble samboere. Jeg lurer på om det er dama mi som er dyr i drift eller om flere menn her har noe anslag på hvor mye mer dere bruker i forhold vs å være singel?

Men hva er vitsen med penger om jeg ikke kan bruke de på en kvinne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner forbruker 80% av jordas ressurser, så ja, selvsagt vil forbruke ditt skyte i været når du har samboer. Om dere så fordeler alt 50/50 vil forbruke ditt allikevel øke som om det var ingen i morgen, ettersom kvinner forbruker så ekstremt mye hver dag, hvert minutt, hvert sekund.

Sett en hard linje ved samboerskap dersom du ønsker deg mye disposable income å bruke på deg selv. Kvinner er dyre i drift uansett hvordan du vrir og vender på det, og uansett hvordan dere fordeler dere imellom.

Hva er det vi forbruker så ekstremt mye av, mener du? Ja, vi bruker hygieneartikler som men ikke trenger, men menn spiser mer mat.

Anonymkode: 0779c...855

• Liker 11
Skrevet
Nicathv skrev (1 minutt siden):

Min mann sparer en del på husleia.

Felleskontoen blir kun brukt til kjøp av ting som er nødvendige for husholdningen. Han sparer litt på at han ikke kjøper Fjordlands lengre. Luksus- og kosekjøp betaler vi selv fra våre private kontoer.

Den eneste utgiften hans som har økt er vel at han betaler for halvparten av mine bind, tamponger og slikt, siden det går under kategorien 'nødvendig for husholdningen'.

Hva med ting som telys, økologisk mat, potteplanter ? Går det mye sånt på dere kvinner /damene til mennene her inne? Jeg syns det er så mye dritt som går med at jeg ikke kan skjønne et det er sant når jeg ser over.

Anonymkode: 8b629...060

Skrevet

Det kan gå litt mer til fine middager ute (som vi spleiser på, eller bytte på å betale) og mer til julegaver til hverandre enn når vi var single. Men faste utgifter er jo halvert etter vi flyttet sammen. Men blir nok en del mer på mat for henne når man deler 50/50 der.

Anonymkode: a2d57...5e4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

80 % du… hvor har du det fra?

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, ABM said:

Men hva er vitsen med penger om jeg ikke kan bruke de på en kvinne?

Du kan investere dem slik at du kan gå tidlig av med pensjon og leve livet. Hva er det her for en hjelpeløshet egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Tror det koster meg 50-100k i året... Så det er ingen bra investering fra et økonomisk perspektiv 😅

Anonymkode: 2ce13...11e

Skrevet

Har vært skilt i mange år. Spart mye. Bare mas og tjas med dere! :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med ting som telys, økologisk mat, potteplanter ? Går det mye sånt på dere kvinner /damene til mennene her inne? Jeg syns det er så mye dritt som går med at jeg ikke kan skjønne et det er sant når jeg ser over.

Anonymkode: 8b629...060

Her i huset bruker mannen mer telys enn meg (ingen av oss bruker dem noe særlig), økologisk mat er vi ikke opptatt av, og potteplanter synes vi begge er fint.

Hvis en av oss ønsker å bruke penger på noe som ikke er nødvendig og den andre ikke vil ha glede eller nytte av, så betaler vi det ikke fra felleskontoen.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Min mann sparer definitivt mye på å leve sammen med meg i forhold til å være alene, og det høres rart ut at det skal være dyrere å være to, med mindre du forsørger henne. Trossalt er dere jo nå to om bokostnader og utgifter. 

(Jeg sparer også på å bo med ham.)

Lurt å ha noen samtaler rundt økonomi, og å opprette en felleskonto hvor dere begge setter inn en avtalt sum som brukes til mat og nødvendig ting til felles. Utover det bruke egne penger på hva man personlig ønsker.

Er ganske velkjente at det blir litt ekstra kos og noen ekstra kilo når man blir samboere, men med en å dele utgifter med bør uansett begge to ha bedre økonomi nå enn før dere flyttet sammen. Annet er ulogisk, og tyder på litt ukritisk pengebruk. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Skrevet
Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Min mann sparer definitivt mye på å leve sammen med meg i forhold til å være alene, og det høres rart ut at det skal være dyrere å være to, med mindre du forsørger henne. Trossalt er dere jo nå to om bokomtaler og utgifter. 

(Jeg sparer også på å bo med ham.)

Lurt å ha noen samtaler rundt økonomi, og å opprette en felleskonto hvor dere begge setter inn en avtalt sum som brukes til mat og nødvendig ting til felles. Utover det bruke egne penger på hva man personlig ønsker.

Er ganske velkjente at det blir litt ekstra kos og noen ekstra kilo når man blir samboere, men med en å dele utgifter med bør uansett begge to ha bedre økonomi nå enn før dere flyttet sammen. Annet er ulogisk, og tyder på litt ukritisk pengebruk. 

Økonomien er bedre av at vi deler, men hun er jo definitivt den store utgiftposten av oss to når jeg ser hva vi bruker penger på. Så uttrykket spare blir feil. Men hvor mye mer unødvendig bruk av penger blir det av å ha dame? Her skyter grafen opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Økonomien er bedre av at vi deler, men hun er jo definitivt den store utgiftposten av oss to når jeg ser hva vi bruker penger på. Så uttrykket spare blir feil. Men hvor mye mer unødvendig bruk av penger blir det av å ha dame? Her skyter grafen opp.

Hva er det dere/hun bruker så mye penger på da, som du synes er unødvendig?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og menn koster ikke det dobbelte mener du?? De som skal ha vegghengt flatskjerm, digre høyttalere, iPhone 13 Pro, bærbare Bluetooth høyttalere, dyr bil med ditto utstyr og dekk, rådyrt jaktutstyr, medlemsskap på så og si alt av streamingtjenester, masse dyrt verktøy som skal henge i garasjen osv? 

Anonymkode: 8bd28...889

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dokumentasjon, ellers er det bare en helt avsindig påstand.

Anonymkode: 8bd28...889

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...