Gå til innhold

Positiv respons på alkoholfritt bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morten1

Folk for gjøre som de vil selvfølgelig. Men skjønner at det å ha vin/øl til mat samt noe i glasset utover kvelden gjør fort at det blir mer fest stemning, åpen bar gir jo ikke automatisk rølpefest. Og nei, man har ikke ett alkohol problem kun fordi en synes det skaper bedre stemning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er i alle fall ingenting som tilsier at noe ikke kan være en fest fordi det ikke er alkohol der.

Anonymkode: 69844...8bf

jo

Anonymkode: 1bb30...5a0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 14.42):

Men hva synes du bør stå øverst - brudens trygghetsfølelse og trivsel i sitt eget selskap eller hensynet til gjester som ønsker alkohol til maten? Hva hadde du valgt? Hadde du ødelagt din egen dag for deg selv for å tekkes gjestene?

For øvrig er det kun nærmeste familie og noen få nære venner som er invitert. I familien til mannen er det 3 stk som er totalavholds, resten drikker vanlig. 

Anonymkode: b399a...bad

er det ikke litt langt å gå å si at hele dagen din blir ødelagt av at gjestene kan få drikke til maten? om det kun er nære folk som kjenner deg godt så vet de vel at du misliker at de blir synlig fulle og holder seg unna det? 

ja det er din dag, men altså.. lille persille

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

jo

Nei, det er jo ikke det. Når ble en feiring med alkohol definisjonen på en fest? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

er det ikke litt langt å gå å si at hele dagen din blir ødelagt av at gjestene kan få drikke til maten? om det kun er nære folk som kjenner deg godt så vet de vel at du misliker at de blir synlig fulle og holder seg unna det? 

ja det er din dag, men altså.. lille persille

Er det ikke litt langt å gå å si at hele dagen blir ødelagt av at gjestene ikke blir servert drikke til maten? 

Jeg synes man kan være glad for alt som brudeparet faktisk ordner til festen, i stedet for å bli tenke nedlatende (lille persille?) om folk bare fordi de ikke velger å servere enkelte ting.

Hvorfor er akkurat alkohol et must? Kan være jeg har en favorittbrus som brudeparet ikke velger å servere, skal jeg tenke at det var dårlig gjort av brudeparet å ikke tenke mer på meg da? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt langt å gå å si at hele dagen blir ødelagt av at gjestene ikke blir servert drikke til maten? 

Jeg synes man kan være glad for alt som brudeparet faktisk ordner til festen, i stedet for å bli tenke nedlatende (lille persille?) om folk bare fordi de ikke velger å servere enkelte ting.

Hvorfor er akkurat alkohol et must? Kan være jeg har en favorittbrus som brudeparet ikke velger å servere, skal jeg tenke at det var dårlig gjort av brudeparet å ikke tenke mer på meg da? 

Være gla for alt de steller til? De gjør det vel KUN for seg selv? Og etter hva jeg leser her er det en sky høy forventning om at det bruden ønsker skal likes og ønskes av alle involvert.. hvis du kun har dine aller nærmeste invitert så mener jeg virkelig at du har et enormt problem om de ikke kan få et glass vin til maten fordi du er traumatisert.. stoler du ikke på de? Jeg er helt enig hvis det gjaldt å drikke seg drita, men å få noe godt å drikke til maten er en helt annen ting. Kjør konfirmasjon/90 års lag.. absolutt! Men ikke blir så jævlig fornemmet når folk ikke føler det er en bryllups fest.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Mamasitas
Ullvott skrev (På 16.12.2021 den 12.10):

Et lite selskap, og med barn til stede, blir jo nærmest som et litt utvidet familieselskap. Det er jo et helt annet konsept enn en stor voksenfest. I ditt tilfelle kan det passe helt fint at det er alkoholfritt. 

På den annen side: at dere kun har fått positiv respons er ikke spesielt merkelig. Det er vel kanskje ikke så vanlig å formidle kritikk og negative tilbakemeldinger direkte til brudeparet? Man kan sammenlikne det med de som selger brudekjolen sin på Finn og skriver at de bare fikk ros for den. Det handler om skikk og bruk og hva man sier og ikke sier til folk.

Haha nei de sier såklart ikke noe direkte til brudepar, men blir gøy å følge med her på KG de neste dagene. 🤣

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Være gla for alt de steller til? De gjør det vel KUN for seg selv? Og etter hva jeg leser her er det en sky høy forventning om at det bruden ønsker skal likes og ønskes av alle involvert.. hvis du kun har dine aller nærmeste invitert så mener jeg virkelig at du har et enormt problem om de ikke kan få et glass vin til maten fordi du er traumatisert.. stoler du ikke på de? Jeg er helt enig hvis det gjaldt å drikke seg drita, men å få noe godt å drikke til maten er en helt annen ting. Kjør konfirmasjon/90 års lag.. absolutt! Men ikke blir så jævlig fornemmet når folk ikke føler det er en bryllups fest.. 

Tror vi er vant til veldig forskjellige ting jeg, siden vi ser så forskjellig på dette.

For meg er ikke alkohol opphøyet på noen måte eller det som definerer en fest.

Hvem har sagt noe om å være traumatisert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror vi er vant til veldig forskjellige ting jeg, siden vi ser så forskjellig på dette.

For meg er ikke alkohol opphøyet på noen måte eller det som definerer en fest.

Hvem har sagt noe om å være traumatisert?

Forfatteren av hovedinnlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 11.05):

Vi har annonsert for familiene våre at bryllupet blir alkoholfritt, og kun møtt positiv respons.  

Selvsagt klager ikke folk når de inviteres til et lite familielag der også barn er til stede, selv om alkoholen uteblir. Hvorfor blir du så forundret over det at du må annonsere det på KG?

Anonymkode: a3fc8...9f4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Takk for alle svar. Jeg går nå ut av tråden siden den er blitt til latterliggjøring av oss som ønsker alkoholfritt, hån av mine opplevelser av seksuelle overgrep som er en av grunnene til alkoholfritt bryllup. Tenk at enkelte av dere gikk inn for å ødelegge gleden jeg ønsket å dele med folk her... Og tusen takk til alle andre som svarte ordentlig. 

TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
O.G. skrev (13 timer siden):

Forfatteren av hovedinnlegg.

Glemte visst litt hva TS skrev først på grunn av hvordan diskusjonen fortsatte etter, men synes at man ikke trenger å begrunne seg noe særlig for å ta valget om å ikke servere alkohol i bryllp. Det at TS har hatt vonde opplevelser knyttet til alkohol er noe jeg skjønner at preger henne og det er absolutt grunn nok til å ønske en alkoholfri bryllupsfest. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 13.42):

Men det er jo ikke sånn at det er synd på folk som ønsker et glass vin men ikke får det. Hvis brudeparet ikke ønsker det så kan festen bli like fin, og maten blir ikke ødelagt hvis man ikke får vin. Jeg synes at en fin feiring er en god bonus, og at om det er alkohol eller ikke i den éne festen er helt uvesentlig for min del. Synes det blir feil å se på det som at de som ikke ønsker alkohol i bryllupet ikke tenker på gjestene sine. Mange her er av den oppfatning av at vin til maten er objektivt godt og at alle burdr være enige om det. Men det er subjektivt. Hvis man ser for seg at det blir mat man selv ikke liker, så er vil det fortsatt være mange av gjestene som liker akkurat denne maten, og motsatt. Og mange av gjestene kan også sette pris på at det er et alkoholfritt bryllup. Det er ikke mulig å please alle og det synes jeg heller ikke er oppgaven til brudeparet. At noen gjerne ville hatt vin kan jeg skjønne, men ser ikke helt hvorfor man skulle droppe å komme av den grunn. Det er jo veldig mange ganger i livet man ikke får det 100% som man vil selv, og et bryllup er ikke en dag for å feire alle andre enn brudeparet. Man kan droppe å komme men jeg synes det er fint å være litt raus med tanke på egne mat/drikke-preferanser på en dag som et bryllup. Det blir jo sikkert mye god mat/drikke selv om man kanskje ikke liker alt eller får det man aller helst vil ha. Og festen kan også bli veldig fin. 

Jeg må si jeg mistenker at de som vil ha alkoholfrie bryllup fordi det er "dem" gjør det ene og alene for å spare masse penger. Det er rett og slett gjerrig. Uansett hvordan man snur og vender på det, de aller fleste voksne setter pris på er glass vin eller øl til maten, Pepsi max til indrefilet av hjort blir liksom ikke det samme. Selvfølgelig er det brudeparet som bestemmer, men ikke tro et sekund at det er noe stas for gjestene. Det handler ikke om å såkalt sponse fylla til folk (her fikk jo ts sagt det- ønsker ikke å SPONSE), det handler om å sette pris på gjestene sine. 

Anonymkode: 735f0...131

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må si jeg mistenker at de som vil ha alkoholfrie bryllup fordi det er "dem" gjør det ene og alene for å spare masse penger. Det er rett og slett gjerrig. Uansett hvordan man snur og vender på det, de aller fleste voksne setter pris på er glass vin eller øl til maten, Pepsi max til indrefilet av hjort blir liksom ikke det samme. Selvfølgelig er det brudeparet som bestemmer, men ikke tro et sekund at det er noe stas for gjestene. Det handler ikke om å såkalt sponse fylla til folk (her fikk jo ts sagt det- ønsker ikke å SPONSE), det handler om å sette pris på gjestene sine. 

Anonymkode: 735f0...131

Det er mange som synes det er akkurat like fint med alkoholfritt. At folk gjør det for å spare penger tviler jeg på. For min del tror jeg ikke jeg har det forholdet til alkohol som mange her har. Det er liksom ikke naturlig for meg å ha det til mat og jeg synes det er like godt eller bedre med annen drikke i mange tilfeller. Her er vi forskjellige men synes det er noe spesielt at det skal være så viktig for enkelte. Hvis brudeparet bare ikke har lyst til å servere det tenker jeg det er helt greit. Virker som mange her tenker på alkohol som et slags utgangspunkt for en bra fest, men ikke alle har det forholdet til alkohol. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...