AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg ser at det er veldig lite aktivitet på dette forumet på kg. Dere som er interessert i trening, har dere andre sider dere vil anbefale hvor det er mer aktivitet og engasjement? Anonymkode: 55f4d...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Del Skrevet 11. desember 2021 Hva slags aktivitet leter du etter? Jeg bruker en treningsapp og ellers er det vel på instagram det er mest et treningsmiljø og hvor jeg får inspirasjon til nye økter. Anonymkode: 44de2...0d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Del Skrevet 11. desember 2021 Ser mye YouTube for å lære , leser mye gammel tråder på trenings forum, ja ser ut som alt av treningsfoum har død litt ut. Tror det handler om at alt av info er så lett tilgjengelig samt at man skjønner at det ikke er noen magisk formell, det er progressiv overbelastning, liker du å løfte 8 reps så løft 8, jeg liker 5 reps så fa løfter jeg 5 reps. tren 5 ganger i uka spilt eller 3 ganger i uken fullkropp, det betyr fint lite. Anonymkode: a07d6...ed2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. desember 2021 #4 Del Skrevet 11. desember 2021 Dette er forumet på nettet med mest aktivitet. Har prøvd å starte et dedikert forum, men det er ekstremt mye jobb å holde medlemmer aktive, så den ballen døde raskt. Det er nok mye riktig som nevnt over, at informasjonen er så lett tilgjengelig. Folk har også blitt mer ressurssterke på nett og klarer å lete opp informasjon. Jeg har inntrykk av at det er de samme spørsmålene som går igjen hele tiden. Bare vent til januar, så blir det mye aktivitet her med mange LMGTFY-verdige spørsmål 😅 Jeg tror nok at det er lettere å holde aktiviteten gående om man prøver å skape et slags samhold/samfunn som følger hverandres treningshverdag enn kun direkte diskusjon av treningsspørsmål. Avansert treningsvitenskap er egentlig rimelig enkelt i praksis for alle som ikke er utøvere på høyt nivå, så det blir liksom den basic guiden og så kan man i praksis trene etter det ganske lenge og opp til et rimelig høyt nivå. Dagbokdelen av denne forumet inspirerer jo ikke akkurat heller til å lage treningsdagbøker, for det er ikke så mye aktivitet at man får noe igjen liksom... Det er vanskelig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Del Skrevet 11. desember 2021 Det er så mye informasjon over alt om trening. Gode bøker, apper, YouTube-kanaler, instakontoer osv., at det er nok ikke så mange som ser nytten av å stille spørsmål om trening på KG og få mer eller mindre halvveis gode svar tilbake. Anonymkode: c0b95...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Del Skrevet 11. desember 2021 Skjønner, dere har nok rett. Jeg bare savner aktiviteten som jeg før fant på fitnessbloggen og treningsforum. Syns det er mer inspirerende å følge treningsdagbøkene til folk enn å lese sporadiske tråder her inne. Syns heller ikke youtube eller instagram er spesielt interessant, det er liksom å følge med på progresjonen til folk som fenger mest🙂 Anonymkode: 55f4d...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg er med i noen aktive grupper på Facebook, men vil egentlig ikke anbefale dem. Det er så mange uvitende folk der, og lite informasjon/diskusjon som går i dybden - så det er egentlig ganske lite nyttig å få ut av det. Men Facebook generelt har vel tatt over for forum i ganske stor grad. Anonymkode: 92e0d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie Skrevet 12. desember 2021 #8 Del Skrevet 12. desember 2021 Dette er det mest aktive forumet jeg har funnet. Det ble bedre etter at de skilte det ut som en egen kategori også. Du får lage en del tråder selv og skape engasjement, kanskje det smitter 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Del Skrevet 12. desember 2021 Har tenkt på å lage trenigsloog men hvor spennende er det å med å høre om de 3 samme øktene med 1-2 kg + i avik. Når man gjør trening riktig så er det en nokså kjedelig prosess, er ikke slik man ser på Instagram hvor de finner på nye øvelser kun for å se eksklusivt ut. man kommer ikke opp med nye spennende program, men små minimale justering for å forsette progresjon. Ting funger fordi det funger, ellers så fungere det ikke, forskning peker i forskjellig retninger så man må prøve seg frem. Trening er egentlig veldig lett , ikke vits å komplisere det. Trening er å ha en plan fra punk A til B, en progresjon modell og systematisk følge denne planen. mosjon er aktivitet uten mål og mening annet en å holde seg aktiv , kanskje svette litt ? det er ingen plan om framgang. jeg personlig trener 3 ganger i uken mandag, onsdag , fredag jeg mosjoner også på søndager , da går jeg en tur, eller tar noen drag på mølla, spiller fotball eller svømmer. Kari som har lastet ned stronglift 5x5 og har som mål og løfte 100 kg i bøy er i trening, hun trener 3 ganger i uken og gjør som programmet sier, hun trener ola som stikker på studio like mange dager, gjør noen tilfeldige øvelser løfter gjerne de samme vekten , samme repetisjonen han alltid har gjort for å holde formen, Ola er mosjonist, selv om han legger inn samme tid som Kari. Anonymkode: a07d6...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå