Gå til innhold

Spetalen-familien


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Nimbus2000 skrev (Akkurat nå):

I tillegg mye maktspill for å komme seg til toppen. De fleste ønsker nok ikke ta del i slikt. 

Jepp, enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
Nimbus2000 skrev (1 time siden):

Det er veldig få som avanserer raskt i politikken.  Skal man bli rikspolitiker så må man som regel ha gått gradene siden man var ung tenåring. Det er også veldig få som klarer å bli rikspolitikere. 

28 år og ansvarlig for hele justissektoren.

2F2598AA-427B-4EFF-AE14-982436C8EBAF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Nimbus2000 skrev (1 time siden):

Det er veldig få som avanserer raskt i politikken.  Skal man bli rikspolitiker så må man som regel ha gått gradene siden man var ung tenåring. Det er også veldig få som klarer å bli rikspolitikere. 

39 år og norges nest mektigste person.

22C91680-D7C0-49EC-AA96-B5585FA4F9EA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Alterego666 skrev (27 minutter siden):

28 år og ansvarlig for hele justissektoren.

 

 

Alterego666 skrev (22 minutter siden):

39 år og norges nest mektigste person.

 

Jeg skrev det er veldig få som avanserer raskt i politikken. Jeg skrev ikke at det var ingen. Du derimot skrev at veldig mange kan avansere raskt. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke folk med i det hele tatt? Eller er det en overvekt av blå/brune mennesker her på KG? Spetalen er jo høyreradikal, og kun ute etter å mele sin egen kake. Personlig synes jeg han er direkte motbydelig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Nimbus2000 skrev (43 minutter siden):

 

Jeg skrev det er veldig få som avanserer raskt i politikken. Jeg skrev ikke at det var ingen. Du derimot skrev at veldig mange kan avansere raskt. 

Det sier seg selv at med en befolkning på 5 millioner er nåløyet inn i regjeringen ganske trangt. Men ett og to lag under er det bedre plass. Refjeringen har et stor rådgiverkorps, og eundt omkring i Norge er det mange innflytelsesrike kommunepolitikere som er i sin første periode. I neste periode vil du se flere av dem på Stortinget. 
 For å ta dette sidesporet tilbake på hovedsporet, så er det vanskelig for meg å se Spetalen bli dupert av lokalpolitikere. Han er vant til å bli motsagt, og ser nærmest ut til å hente energi fra det. Det er dessuten ofte slik at nominasjonskomitéer vil skyve kjente navn opp opp på listene med den tanken at de vil tiltrekke seg velgere.

Mitt hovedpoeng er at tanken om at Spetalen skal velge vekk politikken fordi han tror han skal bli skvist ut er rett og slett litt tynn for meg. Den krever en god begrunnelse før jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (4 timer siden):

Fordi det virker som politikere med bakkekontakt og samfunnsengasjement blir skvist ut? Eller har du gode forslag på politikere som har løsninger på krisene vi har i landet? 
 

Men, jeg ser nå at Spetalen gir FrP økonomisk støtte..så da utgår han.

Takler ikke Frp jeg heller. Men kan ikke klandre Spetalen når en ser alternativene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Følger ikke folk med i det hele tatt? Eller er det en overvekt av blå/brune mennesker her på KG? Spetalen er jo høyreradikal, og kun ute etter å mele sin egen kake. Personlig synes jeg han er direkte motbydelig. 

Og hvem er ikke kun ute etter "Å mele sin egen kake" om jeg kan spørre?? 

Slutt med å fargelegg mennesker selv om man digger noen som er ulik en selv politisk. Det er en uting. Man kan like mennesker av flere grunner. Jeg holder på å bli sprø av at alle skal mene det ene rette hele tiden. Å oppføre seg "pent" og som forventet. Det blir ikke bare et nitrist samfunn, men også er stagnert samfunn. Jeg ønsker folk som tør hjertelig velkomne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Og hvem er ikke kun ute etter "Å mele sin egen kake" om jeg kan spørre?? 

Slutt med å fargelegg mennesker selv om man digger noen som er ulik en selv politisk. Det er en uting. Man kan like mennesker av flere grunner. Jeg holder på å bli sprø av at alle skal mene det ene rette hele tiden. Å oppføre seg "pent" og som forventet. Det blir ikke bare et nitrist samfunn, men også er stagnert samfunn. Jeg ønsker folk som tør hjertelig velkomne. 

Så det er ikke lov å si hva man mener på et diskusjonsforum, fordi du blir sprø av at "alle skal mene det rette"? For en merkelig logikk. Jeg forbeholder meg retten til mine meninger her inne, på lik linje med deg. Forumpoliti er slitsomt, og skaper kun brukerdebatt. 

For øvrig er det mange som ikke kun er ute etter å mele sin egen kake. Om man følger litt med i samfunnet, ser man at det fortsatt finnes mange idealister, heldigvis.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (5 timer siden):

Jeg oppfatter ham som ganske latterlig. Det er jo en grunn til at han ofte forekommer i memes i venstresidegrupper.

Han er åpenbart smart, men også ganske koko. I den intervjuene jeg har lest eller sett med ham så synes jeg han framstår usympatisk. 

https://www.nettavisen.no/okonomi/spetalen-i-harnisk-du-har-jaktet-meg-men-na-jakter-jeg-deg/s/12-95-3424200401

https://www.dagbladet.no/nyheter/spetalen-vil-stope-bestefaren-hennes-i-voks-og-plassere-ham-i-hitler-kabinett/61748462

 

Usympatisk fordi han blir forbannet når noen stjeler bilder og går på familien hans?  Javel. Da har jeg sett Det også.. 

Det andre må han få lov til. Er ikke usympatisk for det. Og hvorfor må han være så sympatisk egentlig?  🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Så det er ikke lov å si hva man mener på et diskusjonsforum, fordi du blir sprø av at "alle skal mene det rette"? For en merkelig logikk. Jeg forbeholder meg retten til mine meninger her inne, på lik linje med deg. Forumpoliti er slitsomt, og skaper kun brukerdebatt. 

For øvrig er det mange som ikke kun er ute etter å mele sin egen kake. Om man følger litt med i samfunnet, ser man at det fortsatt finnes mange idealister, heldigvis.

Ja, for du syns det er greit å insuinere at man er blå/brun? Snakk om forumpoliti. Hersketeknikk for å gi folk munnkurv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (13 minutter siden):

Ja, for du syns det er greit å insuinere at man er blå/brun? Snakk om forumpoliti. Hersketeknikk for å gi folk munnkurv. 

Er man blå/brun så kan man vel stå for det. Ingen nekter noen å uttale sin mening her, bortsett fra at du gjør et forsøk, fordi du "blir sprø" av folk som mener noe annet enn deg. Nå, tilbake til saken. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Er man blå/brun så kan man vel stå for det. Ingen nekter noen å uttale sin mening her, bortsett fra at du gjør et forsøk, fordi du "blir sprø" av folk som mener noe annet enn deg. Nå, tilbake til saken. 

Hvem skal stå for det?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (25 minutter siden):

Så det er ikke lov å si hva man mener på et diskusjonsforum, fordi du blir sprø av at "alle skal mene det rette"? For en merkelig logikk. Jeg forbeholder meg retten til mine meninger her inne, på lik linje med deg. Forumpoliti er slitsomt, og skaper kun brukerdebatt. 

For øvrig er det mange som ikke kun er ute etter å mele sin egen kake. Om man følger litt med i samfunnet, ser man at det fortsatt finnes mange idealister, heldigvis.

👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (23 timer siden):

Hva syns dere om han?

Jeg syns han er blodharry, men så liker jeg selvtilliten hans. Han sier upassende og politisk ukorrekte ting, og står for det. Sånn helt easy. Han tør jo å være den han er, og han skygger ikke unna konflikter. Han holder hodet kaldt og er alltid behersket. 

Jeg vet ikke om han er dum. Jeg syns ikke at han virker veldig smart, men kanskje det bare er Harry-faktoren som lurer meg.

Han er ganske nedlatende og arrogant med folk om de kritiserer han eller angriper han. Ikke så veldig sjarmerende.

Men jeg tror faktisk jeg liker fyren. Eller kanskje jeg bare liker at han eksisterer. Jeg liker folk som skiller seg ut på en ekte måte. Jeg syns litt synd på han, men det tror jeg kommer av at han aldri ser helt blid ut. 

Enig i der meste, men Harry synes jeg er helt feil uttrykk her. 

Harry impliserer en form for enfoldighet, ikke oppmerksom på visse strukturer og klasser, og dermed med litt manglende evne til å se seg selv utenfra.

Spetalen er verken enfoldig eller uvitende om klasse eller samfunnsstrukturer. Cocky, men ikke harry.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (23 timer siden):

Jo altså. Kanskje jeg forveksler det med intellektuell eller kultivert 😄 for der er han ikke! 

Business krever ikke veldig høy intelligens alltid da. Teft er vel viktigst.


Bare ved å bruke «business» viser du at du kanskje ikke vet hva han egentlig driver med. Business er så mangt, han er først og fremst investor i børsnoterte virksomheter (aksjer).  Det er ikke snakk om å kjøpe en eiendom, omregulere og selge, det kan selv enkle sjeler med risikovilje og lokal markedskunnskap (teft som du kaller det), drive med. Men det er ikke det han driver med.

 Jeg vil påstå at man ikke finner NOEN investor som over tid slår markedet, som er dum. Spetalen er dritsmart når det kommer til å se hvordan han kan posisjonere seg i fht oppkjøp, fusjoner, skatteregler osv.

Spetalens er Siv ung fra NTNU så han er ganske klassisk smart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O Rakel skrev (Akkurat nå):


Bare ved å bruke «business» viser du at du kanskje ikke vet hva han egentlig driver med. Business er så mangt, han er først og fremst investor i børsnoterte virksomheter (aksjer).  Det er ikke snakk om å kjøpe en eiendom, omregulere og selge, det kan selv enkle sjeler med risikovilje og lokal markedskunnskap (teft som du kaller det), drive med. Men det er ikke det han driver med.

 Jeg vil påstå at man ikke finner NOEN investor som over tid slår markedet, som er dum. Spetalen er dritsmart når det kommer til å se hvordan han kan posisjonere seg i fht oppkjøp, fusjoner, skatteregler osv.

Spetalens er Siv ung fra NTNU så han er ganske klassisk smart. 

Ok. Det gjør ingenting om jeg tok feil

 Tvert i mot 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vikting poeng er at Spetalen er Sivilingeniør og ikke økonom eller lignende, og derfor har større forståelse for tall enn de fleste politikere og andre finansfolk han diskuterer med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk pust, men tror ikke han har alle svarene.

Veldig flink på aksjer og sikkert mange gode poenger, men jeg tror ikke politikk er så enkelt som han innbiller seg

Skulle Norge beholdt og kanskje stats-støtta industri, fremfor å kjøpe billigere fra utlandet, ville Ola Nordmanns kjøpekraft bli svekket? 

At vi er så rike at vi kjøper ting fra utlandet er primært en styrke?

Men tror Spetalen har en del poenger når det gjelder å ikke flagge ut industri. 

Han har rett i at eiendom og spekulasjon i det er alt for enkelt i dette landet. Det skaper ikke arbeidsplasser. 

Endret av totti_1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...