Gå til innhold

Spetalen-familien


SoWhat?

Anbefalte innlegg

SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Jo. Det er pga at han er litt løs kanon? Er det ikke det det heter når folk bare sier oppsiktsvekkende politisk ukorrekte ting?

Jeg har ikke mot Harry folk da. 

Jeg er ikke enig med deg, og får en følelse av at du ikke vet så mye om han egentlig. Jeg synes ikke dagens artikkel der han spøker med klimakrisen og Gunhild klikker er helt representativ (og antakelig er begge deler tatt ut av kontekst - en samtale på whatsapp blir en nyhet, liksom?). Men det ikke er noe nytt at han har en satirisk måte å formulere seg på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Forklar de verdiene da? 

Han vil verne om Norge, og ruste opp landet til å klare seg selv. Han er helt i mot å selge bedrifter og verdier til utlandet - og har flere ganger uttalt at politikerne selger landet på billigsalg til kineserne. 
Han har snakket om behandlingskøene innen helse - og mener krisen kunne ha blitt løst, om vi hadde kompetente politikere. 
 

Jeg tror han mener at et land er bra - først når alle har det bra. 

Hvis du søker han opp på YouTube kommer det opp flere gullkorn. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke enig med deg, og får en følelse av at du ikke vet så mye om han egentlig. Jeg synes ikke dagens artikkel der han spøker med klimakrisen og Gunhild klikker er helt representativ (og antakelig er begge deler tatt ut av kontekst - en samtale på whatsapp blir en nyhet, liksom?). Men det ikke er noe nytt at han har en satirisk måte å formulere seg på. 

Nei, nå skrev jeg jo at jeg bare har inntrykk av han. Jeg husker at han fleipet med at Gressvik. Det var jo ikke så pent, men nå liker jeg ikke Gressvik lenger. Har bare sett Spetalen nå og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Han vil verne om Norge, og ruste opp landet til å klare seg selv. Han er helt i mot å selge bedrifter og verdier til utlandet - og har flere ganger uttalt at politikerne selger landet på billigsalg til kineserne. 
Han har snakket om behandlingskøene innen helse - og mener krisen kunne ha blitt løst, om vi hadde kompetente politikere. 
 

Jeg tror han mener at et land er bra - først når alle har det bra. 

Hvis du søker han opp på YouTube kommer det opp flere gullkorn. 

Jøss! Det ser jo veldig bra ut! Jepp. Tror jeg sjekker ut mer om han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (53 minutter siden):

Hva syns dere om han?

Jeg syns han er blodharry, men så liker jeg selvtilliten hans. Han sier upassende og politisk ukorrekte ting, og står for det. Sånn helt easy. Han tør jo å være den han er, og han skygger ikke unna konflikter. Han holder hodet kaldt og er alltid behersket. 

Jeg vet ikke om han er dum. Jeg syns ikke at han virker veldig smart, men kanskje det bare er Harry-faktoren som lurer meg.

Han er ganske nedlatende og arrogant med folk om de kritiserer han eller angriper han. Ikke så veldig sjarmerende.

Men jeg tror faktisk jeg liker fyren. Eller kanskje jeg bare liker at han eksisterer. Jeg liker folk som skiller seg ut på en ekte måte. Jeg syns litt synd på han, men det tror jeg kommer av at han aldri ser helt blid ut. 

Sjekk disse linkene, og så kan vi diskutere om Øystein Stray Spetalen har gjort seg fortjent til beskrivelser som "holder hodet kaldt" og "behersket":ler:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rLpGg8/her-gaar-spetalen-amok

https://www.nettavisen.no/artikkel/snakker-ut-om-spetalen-angrep/s/12-95-1262772

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (4 minutter siden):

Sjekk disse linkene, og så kan vi diskutere om Øystein Stray Spetalen har gjort seg fortjent til beskrivelser som "holder hodet kaldt" og "behersket":ler:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rLpGg8/her-gaar-spetalen-amok

https://www.nettavisen.no/artikkel/snakker-ut-om-spetalen-angrep/s/12-95-1262772

😄 ok. Skal sjekke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

Snakkes om 10! 😁

Men det var i 07 og -14. Han har rast ferdig da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Men det var i 07 og -14. Han har rast ferdig da 😄

Njææ, eller så har han lært seg at det er smartest å rase bak lukkede dører😜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Om folk som lever for penger skulle anerkjent klimakrisa bidrar de jo til at forbruket går ned, avgifter kommer på import, transport osv. kanskje mer skatter blir innført? Dette går jo ikke an, da tjener man jo mindre penger..

Stray Spetalen var med på å starte feks. resett... Ser ut som mange av utsagnene han kommer med inneholder inneholder litt sannhet samtidig som innholdet er vinklet.

Når man ser personer som har klart seg så langt må man tenke på at disse menneskene spiller "sjakk" med livet. Alt det de sier og gjør har som regel en hensikt. Feks. skape blest og oppmerksomhet rundt en ting, øke salg, skape troverdighet rundt seg selv, få en følgerskare, manipulere bildet av noe, senke troverdigheten til andre, fjerne oppmerksomheten fra ting de ikke vil andre skal se osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fullstendig uspiselig, en parasitt som bidrar med null og beriker seg på vegne av andre. Han virker også ganske smålig og hårsår, som Trump og Musk. Samtidig er han åpenbart intelligent, ærligere enn de fleste av politikerne våre, og i motsetning til mange andre næringstopper tør han å uttale seg om politikk, også når han selv ikke blir direkte berørt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (12 timer siden):

Ok. Kanskje jeg bør følge mer med på han. Jeg har bare inntrykk av å ha sett han dukke opp. Helst etter noe "drøyt" han har sagt eller ment. Nå får han kjeft av Gunhild Stordalen pga klimakrisen han fleiper med 😄

Hadde jeg fått kjeft av Gunhild Stordalen, hadde jeg følt jeg hadde gjort noe riktig i livet.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okapi skrev (6 minutter siden):

....som bidrar med null og beriker seg på vegne av andre.

Allerede her fallt jeg fullstendig av...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (10 minutter siden):

Han er fullstendig uspiselig, en parasitt som bidrar med null og beriker seg på vegne av andre. Han virker også ganske smålig og hårsår, som Trump og Musk. Samtidig er han åpenbart intelligent, ærligere enn de fleste av politikerne våre, og i motsetning til mange andre næringstopper tør han å uttale seg om politikk, også når han selv ikke blir direkte berørt.

Jeg vil gjerne se eksempler på alle påstandene dine..for meg fremstår han hverken uspiselig eller som en parasitt. 
 

Når du sier han fremstår som hårsår og smålig - i hvilke kontekst er dette? 
 

Han fremstår mer ærlig og intelligent enn de fleste politikere..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spetalen er en legende! Han sier ting som andre ikke tør å si. 
Hadde 100 % stemt på partiet hans. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratinara skrev (12 minutter siden):

Om folk som lever for penger skulle anerkjent klimakrisa bidrar de jo til at forbruket går ned, avgifter kommer på import, transport osv. kanskje mer skatter blir innført? Dette går jo ikke an, da tjener man jo mindre penger..

Stray Spetalen var med på å starte feks. resett... Ser ut som mange av utsagnene han kommer med inneholder inneholder litt sannhet samtidig som innholdet er vinklet.

Når man ser personer som har klart seg så langt må man tenke på at disse menneskene spiller "sjakk" med livet. Alt det de sier og gjør har som regel en hensikt. Feks. skape blest og oppmerksomhet rundt en ting, øke salg, skape troverdighet rundt seg selv, få en følgerskare, manipulere bildet av noe, senke troverdigheten til andre, fjerne oppmerksomheten fra ting de ikke vil andre skal se osv...

Hm. Jeg ser hva du mener, og er ikke helt uenig. Men det virker på meg at Spetalen er mer åpen. Han gir f... og lar det stå til. At han spiller sjakk, joda. Men han har er mer ærlig enn mange andre. Tar støyten for å si det sånn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (11 minutter siden):

Hadde jeg fått kjeft av Gunhild Stordalen, hadde jeg følt jeg hadde gjort noe riktig i livet.

Uff... Hun har så dårlig karisma. Jeg blir sliten bare av å se henne. Men joda, hun gjør mye bra. Men likevel teit liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (17 minutter siden):

Han er fullstendig uspiselig, en parasitt som bidrar med null og beriker seg på vegne av andre. Han virker også ganske smålig og hårsår, som Trump og Musk. Samtidig er han åpenbart intelligent, ærligere enn de fleste av politikerne våre, og i motsetning til mange andre næringstopper tør han å uttale seg om politikk, også når han selv ikke blir direkte berørt.

Dette var jammen.. motstridende signal. Alt etter Musk ble nevnt var jo minst like bra som det før var dårlig 😄 Musk er kul 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...