AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Hei Har tenkt å søke på en jobb langt unna og flytte dit for å jobbe der, og tror det er gode sjanser for å få jobben. Problemet er at jeg har ikke noe sted å bo der, og det er ingen hybler eller leiligheter ute for leie, ihvertfall ingen jeg finner på finn eller hybel.no. Er et sted oppi Nordland og det virker ikke som at de bruker finn og hybel.no like mye som her på Østlandet. Mulig man må ha kontakter der for å finne steder å leie.. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymkode: 24a69...211
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Finn en lokal Facebook-gruppe og legg ut forespørsel der 🙂 Anonymkode: b6461...e63 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finn en lokal Facebook-gruppe og legg ut forespørsel der 🙂 Anonymkode: b6461...e63 jaaaa, smart. jeg kom på det nå, haha. skal gjøre detog krysse fingrene!! Anonymkode: 24a69...211 2
Gjest Chiroptera. Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 Hvis det er en jobb i kommunen så har de ofte kommunale boliger tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jaaaa, smart. jeg kom på det nå, haha. skal gjøre detog krysse fingrene!! Anonymkode: 24a69...211 Det tror jeg er ditt beste trekk! Jeg skulle flytte til ei bygd på vestlandet, var INGENTING ledig å leie, men ei venninne hadde ei tante som bodde i høgget, og tanta snakket med ene og andre (før face var så vanlig) og plutselig var det liksom 10 hus og leiligheter til leie 😁 Anonymkode: 63393...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Lokal Facebook-gruppe er lurt, eller du kan sette inn ei annonse i lokalavisa. Her jeg bor blir de annonsene fortsatt brukt mye. Anonymkode: a1292...8f8 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 Hvis det er min kommune i Nordland anbefaler jeg også facebook. 😂 I tillegg har vi et tilflytterkontor som kan videreformidle kontakt til utleiere. Vet også at mange arbeidsgivere er behjelpelige med å finne bolig til innflyttere. I tillegg er det kommunale boliger og en boligstiftelse som leier ut boliger, men der er det ikke så ofte ledig. Anonymkode: c7de5...3a8 3
Daria Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Arbeidsgiver er sikkert behjelpelig - jeg har både fått kommunal bolig og fått leiekontrakt gjennom ny sjefs nettverk. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Tusen takk for mamge gode svar! Skal høre med arbeidsgiver og håper de vet om noe. Skal også sjekke på facebook. Anonymkode: 24a69...211 2
Million Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei Har tenkt å søke på en jobb langt unna og flytte dit for å jobbe der, og tror det er gode sjanser for å få jobben. Problemet er at jeg har ikke noe sted å bo der, og det er ingen hybler eller leiligheter ute for leie, ihvertfall ingen jeg finner på finn eller hybel.no. Er et sted oppi Nordland og det virker ikke som at de bruker finn og hybel.no like mye som her på Østlandet. Mulig man må ha kontakter der for å finne steder å leie.. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymkode: 24a69...211 Spør arbeidsgiver om de vet om noen bolig du kan leie (eller kjøpe?). Kanskje det ikke er første gangen de ansetter folk langveis fra, kanskje de har en bolig du kan leie. Er lov å håpe. De vet kanskje hvor du kan henvende deg og spørre, lokalkjente som de er. Kanskje en ansatt har en ledig sokkel-leilighet til utleie og har nevnt det på lunsjrommet? 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei Har tenkt å søke på en jobb langt unna og flytte dit for å jobbe der, og tror det er gode sjanser for å få jobben. Problemet er at jeg har ikke noe sted å bo der, og det er ingen hybler eller leiligheter ute for leie, ihvertfall ingen jeg finner på finn eller hybel.no. Er et sted oppi Nordland og det virker ikke som at de bruker finn og hybel.no like mye som her på Østlandet. Mulig man må ha kontakter der for å finne steder å leie.. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymkode: 24a69...211 Hvis du får jobben, så hører du med arbeidsgiver om de kan hjelpe/gi deg noen tips. Anonymkode: 6db1a...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå