AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Del Skrevet 10. desember 2021 Begynner å bli ganske lei av den usikkerheten i forhold til når man kan kjøre bil etter et par glass rødt eller "dagen derpå"? Tenkte å gå til innkjøp av promillemåler/alkometer, men det finnes så ekstremt mange ulike varianter. Og ikke minst fungerer de bra? Noen som har noen erfaring, tips eller råd rundt promillemålere? Anonymkode: 95f77...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Del Skrevet 10. desember 2021 De funker greit. Men om de måler 0.1 i promille så ville jeg ikke stolt på den og heller ikke kjørt. Med mindre den måler 0.0 Anonymkode: 4c249...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. desember 2021 #3 Del Skrevet 10. desember 2021 Å kjøpe en slik, er det samme som å tro på julenissen. De er overhodet ikke til å stole på. Politiet sine er kalibrert med en spesiell gass, de sjekker jevnlig. Det du kjøper og og bruker selv, er ikke i nærheten av å være like nøyaktig. La bilen stå, dagen derpå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2021 #4 Del Skrevet 10. desember 2021 (endret) tdm900 skrev (3 minutter siden): Å kjøpe en slik, er det samme som å tro på julenissen. De er overhodet ikke til å stole på. Politiet sine er kalibrert med en spesiell gass, de sjekker jevnlig. Det du kjøper og og bruker selv, er ikke i nærheten av å være like nøyaktig. La bilen stå, dagen derpå! Man kan kjøpe en skikkelig måler, en som også må kalibreres en gang i året. Koster litt. https://test-deg.no/alkoholtest-1/alkometer-6/alkometer-lifeloc-fc10-133.html Endret 10. desember 2021 av Dævendøtte skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. desember 2021 #5 Del Skrevet 10. desember 2021 Dævendøtte skrev (36 minutter siden): Man kan kjøpe en skikkelig måler, en som også må kalibreres en gang i året. Koster litt. https://test-deg.no/alkoholtest-1/alkometer-6/alkometer-lifeloc-fc10-133.html Betale SÅ mye, for å kontrollere seg, nei vet du hva!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2021 #6 Del Skrevet 10. desember 2021 tdm900 skrev (5 minutter siden): Betale SÅ mye, for å kontrollere seg, nei vet du hva!! Vel, for mange vil dette være en langt billigere investering enn å bli tatt i promillekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. desember 2021 #7 Del Skrevet 10. desember 2021 10.000,- skal jeg fint finne på noe fornuftig å bruke på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 10. desember 2021 #8 Del Skrevet 10. desember 2021 (endret) https://www.testhelsen.no/produkt/alkometer/alkometer-al7000?gclid=EAIaIQobChMI0Iv5pdzZ9AIVyoxoCR1fjQXBEAQYAiABEgKtzvD_BwE Jeg kjøpte denne! Kostet 1100 da jeg kjøpte den. Den er eksakt vil jeg si Har regnet ut i fra kg/antall og den viser det samme (Dog må du vente 30 min etter siste inntak av alkohol, hvis du måler mens du drikker får du lett 3 eller 4 i promille haha). Men 30 min etter stemmer den Endret 10. desember 2021 av shab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå