Gå til innhold

Kjøpe promillemåler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli ganske lei av den usikkerheten i forhold til når man kan kjøre bil etter et par glass rødt eller "dagen derpå"? Tenkte å gå til innkjøp av promillemåler/alkometer, men det finnes så ekstremt mange ulike varianter. Og ikke minst fungerer de bra? Noen som har noen erfaring, tips eller råd rundt promillemålere?

Anonymkode: 95f77...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De funker greit. Men om de måler 0.1 i promille så ville jeg ikke stolt på den og heller ikke kjørt. Med mindre den måler 0.0

Anonymkode: 4c249...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en slik, er det samme som å tro på julenissen. De er overhodet ikke til å stole på. Politiet sine er kalibrert med en spesiell gass, de sjekker jevnlig. Det du kjøper og og bruker selv, er ikke i nærheten av å være like nøyaktig.

La bilen stå, dagen derpå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
tdm900 skrev (3 minutter siden):

Å kjøpe en slik, er det samme som å tro på julenissen. De er overhodet ikke til å stole på. Politiet sine er kalibrert med en spesiell gass, de sjekker jevnlig. Det du kjøper og og bruker selv, er ikke i nærheten av å være like nøyaktig.

La bilen stå, dagen derpå!

Man kan kjøpe en skikkelig måler, en som også må kalibreres en gang i året. Koster litt.

https://test-deg.no/alkoholtest-1/alkometer-6/alkometer-lifeloc-fc10-133.html

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
tdm900 skrev (5 minutter siden):

Betale SÅ mye, for å kontrollere seg, nei vet du hva!!

Vel, for mange vil dette være en langt billigere investering enn å bli tatt i promillekjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.testhelsen.no/produkt/alkometer/alkometer-al7000?gclid=EAIaIQobChMI0Iv5pdzZ9AIVyoxoCR1fjQXBEAQYAiABEgKtzvD_BwE

Jeg kjøpte denne! Kostet 1100 da jeg kjøpte den. Den er eksakt vil jeg si :)  Har regnet ut i fra kg/antall og den viser det samme (Dog må du vente 30 min etter siste inntak av alkohol, hvis du måler mens du drikker får du lett 3 eller 4 i promille haha). Men 30 min etter stemmer den

Endret av shab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...