AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg bestilte noe mobiltilbehør til en telefon fra utlandet siden det er vanskelig å få tak i tilbehør til min her i Norge. De selger bare til iPhone og Samsung på butikken nesten. I følge sporing kom pakken til Norge og posten 18.11.21, men her stopper alt. Posten mener et er avsender jeg må klage til for å få erstattet pakken. Stemmer det? Posten argumenterer for at det er ikke alle pakker som kommer fra utlandet som er sporbare i Norge. Anonymkode: 21b87...e12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Posten tar ingen ansvar nei. Har opplevd at de har sendt tilbake pakker jeg har bestilt uten å gi beskjed, det tok de ikke ansvar for. Har også opplevd å bli frastjålet en pakke som var kommet til utlevering, men "forsvunnet" i den timen fra meldingen kom til jeg skulle hente pakken. Den var helt åpenbart stjålet, uheldigvis for tyven kunne ikke varen brukes uten risiko for å bli oppdaget av meg, så vedkommende fikk ingen glede av det. Fikk refundert kostnaden av avsender. Anonymkode: 448c3...45e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den var helt åpenbart stjålet, uheldigvis for tyven kunne ikke varen brukes uten risiko for å bli oppdaget av meg, Så klart kan tyven bruke varen. Anonymkode: 3da1c...2b6
Jdz Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 (endret) Posten har rett i forhold at du må kontakte avsender. Det er avsender som har kjøpt tjenesten (transport av pakke) og det er også avsender som eventuelt har forsikret forsendelsen. Det er også riktig at en del sporbare brevsendinger fra utlandet bare er delvis sporbare på Posten.no. Hva står det på pakkesporingen? Endret 10. desember 2021 av Jdz 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så klart kan tyven bruke varen. Anonymkode: 3da1c...2b6 Eh, nei. Du vet jo ikke hva det var en gang, så merkelig å komme med den påstanden. Anonymkode: 448c3...45e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 Jdz skrev (4 minutter siden): Posten har rett i forhold at du må kontakte avsender. Det er avsender som har kjøpt tjenesten (transport av pakke) og det er også avsender som eventuelt har forsikret forsendelsen. Det er også riktig at en del sporbare brevsendinger fra utlandet bare er delvis sporbare på Posten.no. Hva står det på pakkesporingen? Som nevnt stopper sporing etter at pakken er kommet til Norge. Det står at den er kommet til landet. Anonymkode: 21b87...e12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 2021-11-18 07:10 Norway, Arrived at Facility 2021-11-15 09:42 Norway, Arrived at Destination Country Airport Anonymkode: 21b87...e12
Cole Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bestilte noe mobiltilbehør til en telefon fra utlandet siden det er vanskelig å få tak i tilbehør til min her i Norge. De selger bare til iPhone og Samsung på butikken nesten. I følge sporing kom pakken til Norge og posten 18.11.21, men her stopper alt. Posten mener et er avsender jeg må klage til for å få erstattet pakken. Stemmer det? Posten argumenterer for at det er ikke alle pakker som kommer fra utlandet som er sporbare i Norge. Anonymkode: 21b87...e12 Du må klage til butikken, så må de ta det med Posten.
Rosi Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Hvor sporer du? Posten.no eller andre steder? Det er fraktbetaler (avsender) som må reklamere til Posten om pakken er borte, de bærer risikoen. Fordelen med det for deg er at du får full erstatning eller ny vare av butikken, skal få det hvertfall om de følger reglene, mens butikken du har kjøpt fra får bare standard erstatning av posten som er et visst antall kr pr kg. Du skal være glad du ikke bærer den risikoen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 For utenlandssendinger tar ikke norsk postvesen noe ansvar. For sendinger i Norge kan man kjøpe forsikring for at posten skal ta noe ansvar, eller kjøpe rettere sagt; kjøpe en forsendeles-/pakkeløsning der forsikring inngår. Som dette: Hva koster det å sende verdipost? Verdibrev kan sendes innenlands og koster kr 480,- per sending, inkludert merverdiavgift. Tillegg på kr 6,- per 1000,- når verdien overstiger kr 10 000,-. Porto for brevet kommer i tillegg. Forseglingstape kr 15,-. Verdibrev med forsikring - bring.no https://www.bring.no › tjenester › post › med-kvittering Søk etter: Hva koster det å sende verdipost? Hvor mye er Norgespakke forsikret for? Norgespakke™ 0–35 kg er sporbar og gjelder for pakker opptil 35 kilo. Ved tap eller skade gis det erstatning for inntil 10 000 kroner. Leveringstiden er én til tre virkedager, men på enkelte strekninger opptil fem. Anonymkode: ba427...274
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 Utrolig nok kom pakken i dag, så da er alt i orden. Utrolig at pakken skal bruke 22 dager fra Oslo. Jeg fikk noe jeg bestilte for en uke siden fra samme land i dag. Anonymkode: 21b87...e12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Posten tar nok ikke noe ansvar med mindre du sender med forsikring, nei. Hadde samme problem en gang jeg sendte en rekke pakker til utlandet. Jeg bestilte frakt på nett og da kom det jo opp et nummer som jeg oppfattet som sporingsnummer. Først fikk jeg fakturaer på «manglende porto» med høye fakturagebyr og nitidige bilder med målestokk som viste at pakkene var en halv cm lenger enn tillatt (tingene var pakket i poser, så dersom jeg hadde tapet inn kantene på posene så hadde det ikke kommet noe gebyr 🤦♀️) Så fikk jeg klager på at varene ikke dukket opp og sporingsnumrene ikke ble oppdatert etter at pakkene forlot landet. Kontaktet posten, og nei da, det var ikke noe sporing på den typen pakke jeg hadde sendt, de sporingsnumrene (som fram til da hadde blitt oppdatert 🙄🤦♀️) var visstnok bare til «pynt» og de kunne ikke si noe om hvor pakkene ble av eller hvor lang tid det kom til å ta. Siden dette var varer jeg hadde solgt på eBay så ble enden på visa at PayPal refunderte kjøperne og jeg manglet både varen, pengene for varen pluss porto og ekstra administrasjonsgebyr til Posten. 🤦♀️ Om pakkene noen gang kom fram vet jeg ikke, da kjøperne som i så fall fikk varen gratis aldri ga meg noe svar på det 🙄🤦♀️ Anonymkode: 2b83e...85e
Minmorsbarn Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 Den lå vel i tollen? Synes ofte det er der forsinkelsen skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå