AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Vet at det kom nye korona tiltak i dag og at det var varslet, men mener å huske at de også skulle komme med en krisepakke løsning for de som sliter med å betale strømregningen. Men de snakker jo bare om den lusne 10 øringen i el- avgiften. Det utgjør jo nesten ingen ting med priser på flere kroner. For min del kunne de like godt ha beholdt den 10 åringen pr kwh. Det folk trenger er varig nedsatte strømpriser, og en krisepakke er og nå for å hjelpe på strømsjokket. Anonymkode: 89220...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Ehm... fulgte du ikke med under valgkampen? Nå er det VANLIGE folks tur... til å bli ribbet 🙂 Det kommer ingen nye strømtiltak. Anonymkode: 33dd1...579 9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ehm... fulgte du ikke med under valgkampen? Nå er det VANLIGE folks tur... til å bli ribbet 🙂 Det kommer ingen nye strømtiltak. Anonymkode: 33dd1...579 Så det er bare de med bostøtte som skal får enda mer, resten av oss er ingen ting... Ja da er det som vanlig da. Ts Anonymkode: 89220...5e1 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er bare de med bostøtte som skal får enda mer, resten av oss er ingen ting... Ja da er det som vanlig da. Ts Anonymkode: 89220...5e1 Det er riktig. De rike merker ingenting uansett, og de superfattige får diverse støtteordninger. Vanlige folk får bare økte utgifter. Anonymkode: 33dd1...579 8
Muskath Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så det er bare de med bostøtte som skal får enda mer, resten av oss er ingen ting... Ja da er det som vanlig da. Ts Anonymkode: 89220...5e1 Ja, det er det som kommer til å skje! Bare vent. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Må le over at folk virkelig trodde at med ny regjering så skulle det bli Eldorado tilstander. Hvordan tenkte dere at det skulle gå til? Anonymkode: 8467b...ab6 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må le over at folk virkelig trodde at med ny regjering så skulle det bli Eldorado tilstander. Hvordan tenkte dere at det skulle gå til? Anonymkode: 8467b...ab6 Jeg tenkte at det ikke ble noen forandring på et år uansett hvilke parti som vant, men etter et parr år så vil man kanskje se endringer. Så er ikke overasket i det hele tatt. Anonymkode: 046b1...135
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Ja, etter et "par" år til er du enda litt fattigere. Høyere strømpriser og høyere skatter for vanlige. De som ikke jobber skal selvfølgelig få litt mer. Anonymkode: 8c5c3...ed8 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Jeg tror de fleste er enig i at mennesker som lever på bristepunktet med minimale inntekter må prioriteres, men det betyr ikke at ikke «vanlige husholdninger» også sliter. Nå blir nok mange sittende på hjemmekontor hele dagen, og da kan man nesten ikke sitte å fryse. Synes de kommunene som gir strøm-pengestøtte til alle, gjør et hederlig forsøk. Men det er jo dessverre veldig få som gjør. Anonymkode: 6444d...a2d 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Se der ja.. øker bostøtten og sosialhjelpen. Selvfølgelig ikke noe hjelp til oss som havner midt i mellom der men fortsatt sliter med økonomien. Fy f! Anonymkode: 8b19d...355 6
A-hunter Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høyere strømpriser og høyere skatter for vanlige. Vi skal også få gleden av å tette "hullet" i landbruksinntekten. Det vil si vesentlig høyere matpriser. Og sannsynligvis renteoppgang. "Festen" velgerne ba om blir dyr. 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Se der ja.. øker bostøtten og sosialhjelpen. Selvfølgelig ikke noe hjelp til oss som havner midt i mellom der men fortsatt sliter med økonomien. Fy f! Anonymkode: 8b19d...355 Helt latterlig.. jeg er alenemor, ufør og har barn, men pga barnetillegg så ligger jeg 2-300 kr over inntektsgrensen, så jeg får ikke bostøtte. Og hvorfor i alle dager skal denne krisepakken gå til sosialhjelpsmottakere? Det er jo i praksis kommunen det da, for de som mottar sosialstønad får dekket strømregning uavhengig av hvor høy den er, der er det jo beregnet etter hvor mye de skal sitte igjen med til livsopphold ETTER boutgifter. Så de vil ikke se de pengene i det hele tatt (ei heller vil den økte strømprisen påvirke dem, siden de vil få boutgiftene dekket inn før livsopphold beregnes) Anonymkode: 586a6...783 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt latterlig.. jeg er alenemor, ufør og har barn, men pga barnetillegg så ligger jeg 2-300 kr over inntektsgrensen, så jeg får ikke bostøtte. Og hvorfor i alle dager skal denne krisepakken gå til sosialhjelpsmottakere? Det er jo i praksis kommunen det da, for de som mottar sosialstønad får dekket strømregning uavhengig av hvor høy den er, der er det jo beregnet etter hvor mye de skal sitte igjen med til livsopphold ETTER boutgifter. Så de vil ikke se de pengene i det hele tatt (ei heller vil den økte strømprisen påvirke dem, siden de vil få boutgiftene dekket inn før livsopphold beregnes) Anonymkode: 586a6...783 Enig, fullstendig latterlig.. Anonymkode: 8b19d...355
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Nå har dere lest veldig kjapt igjennom forstår jeg, for de tiltakene er hva som skal gjøres «raskt», altså de som forhåpentligvis skal få støtte før jul. De har til nå «brukt» 600 millioner på tiltak bare til det som er lagt fram og Støre sa at det ville blir milliardbeløp til slutt. De er ikke ferdig, de tar de som sliter mest først. Men det er jo helt klart at mange sliter nå, og det haster for mer enn de med bostøtte og sosialstønad. Anonymkode: ea11c...ede
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så det er bare de med bostøtte som skal får enda mer, resten av oss er ingen ting... Ja da er det som vanlig da. Ts Anonymkode: 89220...5e1 Studentene får mer LÅN i krisetiltak, så det er jo noe Anonymkode: 81fae...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Studentene får mer LÅN i krisetiltak, så det er jo noe Anonymkode: 81fae...3aa Leste det nå, det er jo galemattias at de skal måtte låne 3000 for å få 1200 i stipend. Altså må de øke lånet sitt med 1800 kr. Mye bedre å gi de 1200 kr da vel.. makan... Anonymkode: 89220...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 "Vanlige folk" har råd til å betale sin egen strøm. Anonymkode: 49556...434
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): "Vanlige folk" har råd til å betale sin egen strøm. Anonymkode: 49556...434 Kommer til å få 10000 kroner i strøm regning for desember, har jeg ikke råd til. Anonymkode: badc4...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): "Vanlige folk" har råd til å betale sin egen strøm. Anonymkode: 49556...434 Du mener det ja? For november blir regningen min 7000, for desember og januar antar jeg 15.000 ca hver måned. Jeg skrev over her at jeg var ufør alenemor.. Jeg har bolig via startlån fra kommunen, en gammel enebolig fra 1970 med utslitte vinduer som trekker, og 10cm isolasjon i veggene. Jeg har ingen midler til å beholde varmen bedre. Det dyreste jeg noensinne har betalt for strøm var 5000 for et par år siden (januar-regning) da det var så kaldt. Så dette her er så ille at jeg er redd jeg mister huset mitt... Anonymkode: 586a6...783 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Jeg er også 200 kr over bostøtte. Etter faste utgifter er det 200 kr igjen. Siden jeg sparte på strømmen før strømprisene gikk opp er det ikke så mye å hente med å senke temperaturen, lage varme og kalde soner, redusere varmmat, og flytte matlaging og vaskemaskin til gunstigere tidspunkt heller. Anonymkode: 163d9...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå