AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Del Skrevet 6. desember 2021 Hater å si det men Muhammed/Muhamad/Mohamed og alle skrivemåtene. Først og fremst og fordi det er veldig vanlig navn. Alle muslimer gir jo gutten navnet Muhammed. Sitat fra Tante Ulrikkes vei. ” Jeg skjønner ikke hva de tenkte på, egentlig, foreldrene mine. Det er tradisjon å kalle den førstefødte Mohammed, og Profeten er alle muslimers forbilde, og spesielt moren min ville veldig gjerne at jeg skulle få det navnet, men de som er så opptatt av at jeg skal komme ut herfra og få en fin jobb og alt det der, jeg skjønner ikke hvorfor de ga med det navnet da. Det hjelper litt at jeg alltid blir kalt for Mo, men likevel. “ Mange bra karer som heter Muhammed. Blant etniske nordmenn er navn som Sander, Kent, Rune, Freddy, Remi. Glenn Kevin, Belastet. De fortjener selvsagt respekt, men må tilstå at jeg tenker at de ikke er særlig beleste eller kulturelle av seg. Og at de kanskje går konk snart. Anonymkode: 263d4...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Del Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hater å si det men Muhammed/Muhamad/Mohamed og alle skrivemåtene. Først og fremst og fordi det er veldig vanlig navn. Alle muslimer gir jo gutten navnet Muhammed. Sitat fra Tante Ulrikkes vei. ” Jeg skjønner ikke hva de tenkte på, egentlig, foreldrene mine. Det er tradisjon å kalle den førstefødte Mohammed, og Profeten er alle muslimers forbilde, og spesielt moren min ville veldig gjerne at jeg skulle få det navnet, men de som er så opptatt av at jeg skal komme ut herfra og få en fin jobb og alt det der, jeg skjønner ikke hvorfor de ga med det navnet da. Det hjelper litt at jeg alltid blir kalt for Mo, men likevel. “ Mange bra karer som heter Muhammed. Blant etniske nordmenn er navn som Sander, Kent, Rune, Freddy, Remi. Glenn Kevin, Belastet. De fortjener selvsagt respekt, men må tilstå at jeg tenker at de ikke er særlig beleste eller kulturelle av seg. Og at de kanskje går konk snart. Anonymkode: 263d4...426 Belastet er utvilsomt er belastet navn! 🤣 Lurer på om noen heter det. Fra spøk til alvor; jeg tipper motenavnene som Leander, Matteo og Leah får en annen klang når barna er blitt store. Anonymkode: 12eb0...6e9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Del Skrevet 7. desember 2021 Kevin, Adrian, Stian, Remi, Patrik (i alle stavevarianter), Eskil og Marius (overraskende mange Marius som har deltatt i PH!). Anonymkode: 22f3b...705 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Del Skrevet 7. desember 2021 Lucas! Anonymkode: ce247...955 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Del Skrevet 7. desember 2021 Et av navnene som slutter på "ander". Anonymkode: 6a316...c3f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rooosa Skrevet 7. desember 2021 #6 Del Skrevet 7. desember 2021 Det vi kaller belasta navn er de navna arbeiderklassen gir ungene sine. I hine hårde dager var disse opptatt av amerikansk film, derav Ronny, Roy, Tony, Jimmy, Timmy og slike. Nå henter vel mødre fra arbeiderklassen sin inspirasjon fra SoMe, så da blir det kanskje mye Lucas og Sander. Men så gjenstår det å se hvor mange brekk og biltyverier Matteo prøver seg på da. En ting er sikkert, at finner vi en måte å rakke ned på arbeiderklassen (unge fattige menn) på - de er dumme - fremfor å se mer sosioøkonomisk på det, ja da gjør vi det. Flaks for Preben, som kan le hele veien til banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. desember 2021 #7 Del Skrevet 10. desember 2021 Jeg tipper Liam og Leander blir framtidas gangstere. Mohammad - tja. Det er jo dessverre en ulempe med et navn som tyder på at man har ikke-vestlig opprinnelse, f.eks. ved jobbintervjuer. Sånn sett er vel alle navn i samme gate som Mohammad "belasta". Samtidig tror jeg ikke navnet i seg selv blir sett på som spesielt ille, siden det som du nevner er så vanlig. Litt som Ola for nordmenn? Det er noen navn som tydelig signaliserer at man tilhører over- eller underklassen - slik som Ronny (underklasse) eller Carl, Henrik, August (overklasse). Mohammad har jeg ikke inntrykk av er et sånt navn, siden "alle" heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Del Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 20.07): Et av navnene som slutter på "ander". Anonymkode: 6a316...c3f Koriander? Anonymkode: 263d4...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Del Skrevet 10. desember 2021 Ruben! Anonymkode: 10a54...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Del Skrevet 12. desember 2021 Noah Anonymkode: 3091b...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Del Skrevet 12. desember 2021 Tror ikke de blir "verstinger" på den måten. Dagens unge er jo så sårbare at de knapt greier å gå ut av huset selv. Lang mindre er de i stand til å utføre noe ulovlig. Anonymkode: 84cdb...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Del Skrevet 12. desember 2021 Som flere nevner; Matheo, Leander, Elander, Emrik, Liam. Også gjerne disse i kombinasjon. Disse motenavnene har allerede rukket å bli "lavstatusnavn". Og det er historisk liten tvil om at "lavstatusnavn" utvikler seg til å oppfattes som belastende eller harry. Anonymkode: 116a0...f3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Del Skrevet 12. desember 2021 Leander, Michelle, Nathaniel, Emilian Anonymkode: 11212...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvelous Skrevet 13. desember 2021 #14 Del Skrevet 13. desember 2021 Karen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Del Skrevet 14. desember 2021 Liam Leander Oliver Matheo Lucas Aline Anea Olea Anonymkode: 4daf2...a93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå