Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke orket å være venner med sånne folk... Det er arrogant. Jeg kjøper masse på finn, spesielt yttertøy og sportsutstyr, men også andre klær.

Brukt er brukt. Hvem bryr seg om de er brukt av meg eller noen andre?🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke unormal :) Man finner jo så mye pent brukte klær og andre nyttige ting på FINN, bare bonus for alle det med gjenbruk samtidig som man sparer litt penger. Er veldig ofte innom FINN å sjekker. Har aldri tenkt at det skulle vært ekkelt på noen måte

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruk er veldig populært blant min vennegjeng. Vi bytter også klær oss imellom, om noen er lei et plagg eller trenger noe som noen andre har og som ikke er i bruk. Vi syr også om en del klær. 
Jeg ryddet f.eks i et dødsbo, hvor den avdøde hadde hengende så mange fine kjoler, men kanskje ikke helt rett snitt. Det ble et eldorado for både meg og mine venner. 
 

Og vi tjener nok bedre enn mange andre.

Anonymkode: ecb59...82f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Nei,du er ikke unormal.

Vi arver mye,både klær,sko møbler etc. Handler også på bruktbutikk.

Gjenbruk er topp!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Jeg skjønner ikke holdningen om at man ikke kan ha noe noen andre har hatt. Kjenner også folk som bruker penger de ikke har på det flotteste nytt og det uten å ha pengene. 

Satt på spissen så har venninnen din sikkert en mann. Han er vel brukt av noen andre først..  

Anonymkode: c5c56...827

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjøpt noe på Finn.no, men jeg bryr meg ikke om andre kjøper brukt på Finn.no. Jeg har aldri tenkt at det er ekkelt å kjøpe brukt.

Aner ikke om mine venninner kjøper brukt, det har aldri vært samtaletema.

Anonymkode: 8826f...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.45):

Det kommer jo litt an på. Klær kan kjøpes brukt, men setter grenser med undertøy 😅😬 det kjøpes nytt.

Vet at mange ikke liker å kjøpe ex. seng brukt, for ja folk kan ha etterlatt seg væsker i sengen. Men jeg har kjøpt brukt seg, dog av en venninne. Men trekket til overmadrass og madrass kan tas av og vaskes. Følte ikke det var noe stress med det. Nå liker jeg en litt mykere seng, og har lagt en ny mykere overmadrass på toppen. Synes jeg fikk en fantastisk seng, for lite penger.

Anonymkode: f1ea7...26b

De har garantert lagt igjen litervis i sengen siden alle svetter cirka en halvliter om natta 😅 

Men har man ny egen overmadrass går det jo greit :)

Det som ikke jeg skjønner er hvordan du finner klær som du liker og som passer, på finn. til en rimelig penge.

Syns de fleste plaggene der er ganske dyre. Altså, flere hundre kroner for en bukse ol. og jakker til over tusen, og enda mer.

Kunne ønske at det var vanlig i Norge med slik de har i USA, garasjesalg der man kan finne klær for 5 kroner, eller second hand stores, som er også kjempebillige. 

Frelsesarmeen sine bruktbutikker i Oslo har også blitt superdyre. Før kunne man finne en genser til 10 kr, for kanskje 20 år siden. Nå er mye av utvalget dyrere enn billige klær fra Zalando.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta1980 skrev (20 timer siden):

Det som ikke jeg skjønner er hvordan du finner klær som du liker og som passer, på finn. til en rimelig penge.

Syns de fleste plaggene der er ganske dyre. Altså, flere hundre kroner for en bukse ol. og jakker til over tusen, og enda mer.

Kunne ønske at det var vanlig i Norge med slik de har i USA, garasjesalg der man kan finne klær for 5 kroner, eller second hand stores, som er også kjempebillige. 

Frelsesarmeen sine bruktbutikker i Oslo har også blitt superdyre. Før kunne man finne en genser til 10 kr, for kanskje 20 år siden. Nå er mye av utvalget dyrere enn billige klær fra Zalando.

 

Det går fint. 😃 og det er ikke bare klær jeg kjøper. Også bøker og div kjøkkenutstyr. Generelt ting det går an å sende i posten. Ts. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med vennene dine

Anonymkode: 2ba9a...39b

Hvorfor? Ting kan vaskes. Tror dere at andre folk er så mye eklere enn dere selv? 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 16.03):

Dette må være de samme venninnene som synes det er ekkelt om man setter seg i sofaen med samme bukse som man hadde på seg på bussen, eller ekkelt å ikke skifte absolutt alle klærne hver dag og dusje to ganger om dagen.

Anonymkode: 2340e...fa0

Akkurat det å sette seg på sofaen med samme bukse som man hadde på bussen, synes jeg også er ekkelt. Derfor skifter jeg alltid når jeg kommer hjem, altså har "inneklær". Derimot kan jeg ha klærne på meg mer enn en dag (daglig undertøyskift) , dusjer ikke flere ganger pr dag (kun daglig/annenhver dag) OG handler oftest på Finn, Fretex eller andre bruktbutikker..... Det meste jeg frier er faktisk bruktkjøp. 

Endret av Frisk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig med vennene dine

Anonymkode: 2ba9a...39b

Jeg er også enig med de!

Anonymkode: 4aa83...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.41):

Det er vel de samme som må vaske buksa si etter en tur ut av huset fordi de har fått bakterier på den. :klaske:

 

Anonymkode: 63eb2...06f

 

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 16.03):

Dette må være de samme venninnene som synes det er ekkelt om man setter seg i sofaen med samme bukse som man hadde på seg på bussen, eller ekkelt å ikke skifte absolutt alle klærne hver dag og dusje to ganger om dagen.

Anonymkode: 2340e...fa0

Det verste er at jeg tror ikke slike folk er så rasjonelle eller konsekvente at de tenker slik, med mindre de faktisk har en bakteriefobi. De synes bare det er «ekkelt» å kjøpe ting som fremmede har eid før dem, uten å klare å tenke rasjonelt rundt det.

Det blir litt som dem som synes bind er kjempeuhygienisk, men som synes det er helt uproblematisk å skifte o.b. på et offentlig toalett der de nettopp har tatt i dørhåndtak osv. uten å ha vasket hendene.

Anonymkode: d9c79...b26

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegjenger er ulike! Blant mine venninner skrytes det av bruktkupp på Finn.

selv har jeg kjøpt kjøkkenutstyr, klær, sportsutstyr, seng, møbler, babyutstyr, julepynt, elektronikk, leker og hus ;) på Finn. Elsker også loppemarked!

AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 6.16):

 

Det verste er at jeg tror ikke slike folk er så rasjonelle eller konsekvente at de tenker slik, med mindre de faktisk har en bakteriefobi. De synes bare det er «ekkelt» å kjøpe ting som fremmede har eid før dem, uten å klare å tenke rasjonelt rundt det.

Det blir litt som dem som synes bind er kjempeuhygienisk, men som synes det er helt uproblematisk å skifte o.b. på et offentlig toalett der de nettopp har tatt i dørhåndtak osv. uten å ha vasket hendene.

Anonymkode: d9c79...b26

Eller de skifter og vasker klær etter å ha sittet på bussen, men tar på alt mulig (stoppknapp, holder seg fast i håndtak osv) for så å ta på mobilen. Den spriter de ikke og den har de garantert med i sengen og på kjøkkenet…

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk skrev (3 timer siden):

Akkurat det å sette seg på sofaen med samme bukse som man hadde på bussen, synes jeg også er ekkelt. Derfor skifter jeg alltid når jeg kommer hjem, altså har "inneklær". Derimot kan jeg ha klærne på meg mer enn en dag (daglig undertøyskift) , dusjer ikke flere ganger pr dag (kun daglig/annenhver dag) OG handler oftest på Finn, Fretex eller andre bruktbutikker..... Det meste jeg frier er faktisk bruktkjøp. 

Her sitter jeg gjerne i min egen sofa i samme bukse jeg har brukt på bussen. Nå tar ikke jeg bussen i Oslo da hvis det har noe å si.

For kommer jeg for eksempel hjem 14.30 og skal ut igjen 15.45,orker ikke jeg å bytte klær for den korte tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 5.58):

Jeg er også enig med de!

Anonymkode: 4aa83...8d0

Men HVA er det dere synes er så ekkelt? Er det bakteriefobi, er dere redd onde ånder henger i gjenstandene…. Eller hva er det, liksom? 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes rett og slett det er ekkelt med slike brukte ting. Det er røykestank, parfymestank og kjellerlukt, som ikke går bort i vask.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Synes rett og slett det er ekkelt med slike brukte ting. Det er røykestank, parfymestank og kjellerlukt, som ikke går bort i vask.

Det var hverken kjellerstank eller parfymestank av de to skøyteparene jeg solgte på facebook nettopp.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.14):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

du er normal de er overhysteriske. hbordan overlever de under denne pandemitiden? De må jo gå rundt med fullstendig angst

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...