Gå til innhold

Gift med en mann, forelsker meg i kvinner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg likte godt det du skrev om dynamikken - både relasjonelt og seksuelt - i en kvinne/kvinne-relasjon sammenliknet med en mann/kvinne-relasjon. Der satte du godt ord på mine erfaringer. Som nokså typisk feminin kvinne som passerer for heterofil (om enn med en fortid som "lipstick lesbian") føler jeg at jeg veldig lett faller inn i normen i et heterofilt parforhold. Det er ingen som stiller noe spørsmål ved din seksualitet når du er gift med en mann og har barn. Det er som alt går av seg selv etter en tusenårgammel dynamikk. Jeg følte meg nok på sett og vis friere og mer leken sammen med kvinner, ikke minst seksuelt. Selv om jeg for all del har glede av det med menn også, blir dynamikken en helt annen og mer forutsigbar. Når det gjelder det du skriver om at du skulle ønske du hadde truffet et valg da du var ung og sto for det - det er jo på sett og vis det jeg har gjort. Jeg fant en fin fyr som elsket meg, og som jeg visste ville bli en god livspartner, og så ga jeg opp alt det andre for ham. Jeg angrer ikke, jeg tror det var verdt det, men jeg går altså likevel rundt med en evig lengsel etter noe annet. Det tror jeg kanskje du ville gjort også? Det er spennende å høre om andre som har truffet helt andre valg. Hva er fordelene og ulempene ved det livet du har valgt?

Anonymkode: 9508d...19e

Ulempen er jo at jeg aldri har klart å slå meg til ro med noen. Jeg blir aldri fornøyd, fordi jeg savner en mann når jeg er sammen med en kvinne og motsatt. Jeg har også prøvd å være sammen med både en mann og en kvinne, men det er ikke en situasjon som er like lett for alle å håndtere.

Egentlig ønsker jeg å treffe kvinnen i mitt liv og dele resten av livet med henne. Samtidig synes jeg det er enklere seksuelt sett å være sammen med en mann. Jeg klarer bare ikke å få det emosjonelle og romantiske til å fungere med menn, dermed dras jeg tilbake til kvinner. Og så videre. 

Kanskje jeg hadde blitt fornøyd hvis jeg traff en kvinne som ønsket å bli min livsledsager og som også var med på at vi kunne ha uforpliktende sex med menn av og til. Det høres sikkert fryktelig kynisk ut 😥. Problemet er at de fleste ikke-monogame bifile kvinner foretrekker en mannlig livsledsager og uforpliktende sex med kvinner av og til, mens jeg er motsatt.

Nei, det er ikke lett. For de som er pankjønnede og bare "ser" person og ikke kjønn, er det kanskje irrelevant hvilket kjønn partneren har, men jeg må innrømme at jeg har vanskeligheter med å forstå hvordan de bare kan sette det kroppslige og det kjønnede fullstendig til side og si at det ikke betyr noe. For det gjør det jo...? Ihvertfall for alle de heterofile, homofile og bifile.

Anonymkode: 4dda0...e4c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Der er jeg enig med deg, det med panfili skjønner jeg heller ikke. Jeg forelsker meg i kvinner i egenskap av kvinner og i menn i egenskap av menn. Og i og med at jeg ikke er interessert i tilfeldig sex, blir det hele nokså komplisert. For som du sier, mange av kvinnene som sier de er bifile (muligens heller biseksuelle) ønsker parforhold med menn og seksuell atspredelse med kvinner. Og det er ikke helt min greie. Lesbiske kvinner er sjelden interessert i et eventyr med en gift kvinne (jeg har lekt med tanken om å gå på lesbebar og se meg om etter et eventyr, men ser for meg at det kunne blitt temmelig kleint). Og enig i din vurdering - de færreste kvinner i et forhold med en annen kvinne synes det er greit at hun har sex med en mann (der ville jeg nok selv også vært nokså negativ).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SlemUlv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men jeg må innrømme at jeg har vanskeligheter med å forstå hvordan de bare kan sette det kroppslige og det kjønnede fullstendig til side og si at det ikke betyr noe. For det gjør det jo...? Ihvertfall for alle de heterofile, homofile og bifile.

Det er veldig lett syns jeg. Jeg ser ikke kjønn på personen, jeg ser personlighet. 
Joda, jeg vet jeg er sammen med en mann, men jeg ble ikke sammen med ham, fordi han er mann. Jeg ble sammen med ham, fordi jeg falt for personligheten hans.
Sett hans personlighet i en kvinne, eller non-binary, eller hva som helst annet kjønn, og jeg hadde forelsket meg i dem. 

Jeg er panromantisk, og demiseksuell. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hm. Jeg tror jeg skjønner hva du mener, og samtidig ikke. Jeg forelsker meg jo heller ikke i noen "fordi han er mann" eller "fordi hun er kvinne". Men jeg forelsker meg kanskje i hans måte å være mann på, eller hennes måte å være kvinne på. Og seksuelt spiller kjønn for min del en vesentlig rolle (selv om jeg tenner på individer av begge kjønn). Det er noe i selve seksualakten som definitivt handler om kjønn. Jeg må også si at jeg tiltrekkes av kvinner og menns fysiske attributter på forskjellig måte. Er alt dette likt for deg, uavhengig av kjønn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SlemUlv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe i selve seksualakten som definitivt handler om kjønn. Jeg må også si at jeg tiltrekkes av kvinner og menns fysiske attributter på forskjellig måte. Er alt dette likt for deg, uavhengig av kjønn?

Det er ikke sånn for meg, siden sex ikke er viktig for meg, før jeg er kjent med personen og har en tilknyttning til personen. 

Jeg tiltrekkes ikke det maskuline eller det feminine på samme måte, men på blandingen av dem, i personligheten. :)
Kvinners og menns fysiske attributter er ikke viktig for meg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg holder meg singel og kan ligge med folk av begge kjønn når jeg vil. Til og med en av hvert kjønn i løpet av en dag hvis jeg vil. Det er min perfekte løsning. 

Anonymkode: c5161...494

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg holder meg singel og kan ligge med folk av begge kjønn når jeg vil. Til og med en av hvert kjønn i løpet av en dag hvis jeg vil. Det er min perfekte løsning. 

Anonymkode: c5161...494

Høres på sett og vis forlokkende ut. Men er det SÅ enkelt å finne kvinner for tilfeldig sex? (Menn derimot, det har jeg ikke problemer med å se for meg, når man er attraktiv). Hvor finner du dem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette er nesten som å lese om meg selv og min egen situasjon, jeg forstår AKKURAT hva du mener. Unntaket er at jeg aldri har hatt sjansen til å date kvinner da jeg fant ut av min bifile legning noen år inn i mitt nåværende forhold som har vart i snart 20 år, og jeg ikke er utro eller vil ha et åpent forhold. Jeg er også rundt 40. 

Jeg forelsker meg stadig i kvinner. Akkurat nå er det 4 kvinner jeg har følelser for og nesten ukentlig tenner jeg på andre kvinner jeg ser. Jeg ønsker ikke å være utro eller ha et forhold. Samtidig vil jeg være fri. Det er en utrolig kjedelig situasjon å være i og dette har jeg tenkt på daglig i noen år nå. Har dessverre ingen råd til deg, trenger råd selv! 

Anonymkode: 7f2f5...c8a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er nesten som å lese om meg selv og min egen situasjon, jeg forstår AKKURAT hva du mener. Unntaket er at jeg aldri har hatt sjansen til å date kvinner da jeg fant ut av min bifile legning noen år inn i mitt nåværende forhold som har vart i snart 20 år, og jeg ikke er utro eller vil ha et åpent forhold. Jeg er også rundt 40. 

Jeg forelsker meg stadig i kvinner. Akkurat nå er det 4 kvinner jeg har følelser for og nesten ukentlig tenner jeg på andre kvinner jeg ser. Jeg ønsker ikke å være utro eller ha et forhold. Samtidig vil jeg være fri. Det er en utrolig kjedelig situasjon å være i og dette har jeg tenkt på daglig i noen år nå. Har dessverre ingen råd til deg, trenger råd selv! 

Anonymkode: 7f2f5...c8a

Jepp. Godt å høre at vi er flere, i det minste. Er redd det ikke er så mye å gjøre med det. I mitt tilfelle står nok valget mellom å gå fra en fin mann (har ikke hjerte til å forlate en mann jeg tross alt elsker, og som er far til mine barn), være utro (mindre aktuelt, av samme grunn, men jeg skal innrømme at jeg av og til tenker på om jeg kunne hatt et eventyr under omstendigheter som gjorde at han aldri fikk vite om det, eller å akseptere ting som de er og leve med savnet etter en kvinne. Det siste virker å bli løsningen, men det er ingen drømmesituasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tror nok ikke det er sånn veldig mange av oss funker, ts. Vi velger oss en partner (mann eller kvinne er uvesentlig) fordi vi ønsker å dele hele eller deler av livet med hen. 
At du tiltrekkes både av kvinner og menn er ikke årsaken til det du føler.

For du går jo, ts, selvsagt, like lite «glipp av» en del av livet ved å ikke være med andre som en heterofil, panikk eller aseksuell går glipp av deler av livet ved å ikke ha flere partnere. 

Så rasjonalitet ditt henger ikke sammen. Har du vurdert om du ikke heller er polygam? For det kunne forklare det å være bifil ikke kan forklare.

Anonymkode: 65ac3...865

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror nok ikke det er sånn veldig mange av oss funker, ts. Vi velger oss en partner (mann eller kvinne er uvesentlig) fordi vi ønsker å dele hele eller deler av livet med hen. 
At du tiltrekkes både av kvinner og menn er ikke årsaken til det du føler.

For du går jo, ts, selvsagt, like lite «glipp av» en del av livet ved å ikke være med andre som en heterofil, panikk eller aseksuell går glipp av deler av livet ved å ikke ha flere partnere. 

Så rasjonalitet ditt henger ikke sammen. Har du vurdert om du ikke heller er polygam? For det kunne forklare det å være bifil ikke kan forklare.

Anonymkode: 65ac3...865

Som tidligere nevnt oppe i tråden tror jeg ikke det er det som er greia. For jeg er egentlig nokså romantisk og tosomt anlagt, og de første årene av en ny forelskelse er jeg ikke interessert i noen andre, uansett kjønn. Og jeg er helt uinteressert i å "være sammen med et par" eller andre ting som poly-ene lenger opp i tråden har beskrevet. Jeg har aldri prøvd trekant engang, og synes tanken er mildt frastøtende (for min egen del, ikke for andres, altså). Jeg tror min opplevelse ikke er uvanlig blant bifile, noe vel også andre i denne tråden bekrefter. Og hva jeg "går glipp av" eller ikke ved å ikke kunne være sammen med kvinner vet vel du ikke så mye om, med mindre du fungerer akkurat som meg? Jeg har tilstrekkelig erfaring, både med kvinner og menn, til å ha en viss oversikt over det. Jeg er enig at det nok er mange, også heterofile, i langvarige forhold som opplever å tiltrekkes av andre enn partneren (uten å nødvendigvis være "poly"), og at det å være bifil ikke gir noe frikort. Men å være bifil er en annen erfaring. Som det fremgår av første innlegg er jeg er først og fremst interessert i å høre fra andre med liknende erfaringer hvordan de håndterer det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 12/4/2021 at 4:43 PM, AnonymBruker said:

Nja. Jeg er delvis enig med deg (som i at man uansett ikke har noen "rett" til å være utro), men det er faktisk ikke helt det samme. Det er (for meg) noe helt annet å ha sex med kvinner enn med menn, og jeg blir også en annen i relasjonen, både romantisk og seksuelt. Hvis jeg var heterofil, ville jeg neppe ha følt at det var helt vesentlige deler av meg selv som jeg ikke fikk levd ut.

Min kone ønsker ikke å hverken få eller gi oralsex. Det er bare de færreste som får utløp for alle sine sexuelle lyster, det at en er bifil gjør en ikke spessiel.

Anonymkode: 1eabd...4c9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min kone ønsker ikke å hverken få eller gi oralsex. Det er bare de færreste som får utløp for alle sine sexuelle lyster, det at en er bifil gjør en ikke spessiel.

Det å være bifil handler om ufattelig mye mer enn seksuelle handlinger. Først og fremst handler det om hvem man elsker og ønsker å ha som livsledsager. Deretter handler det om det seksuelle. Du kan ikke redusere en livsledsager til å handle om en spesifikk seksuell praksis 🙄.

Det er enorm forskjell på at man ikke får oralsex, til at man ikke får leve med en man virkelig elsker og begjærer. Har du prøvd å være i et forhold med en mann? Er det det samme for deg hvem du er sammen med og har sex med? Mann eller kvinne? Penis eller vagina? Nei vel. Ikke for bifile heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 16.28):

Han er en god livspartner, og en kjærlig og god pappa for våre barn. I senere år har jeg imidlertid fått et problem, jeg forelsker meg stadig i nye kvinner. Jeg klarer fint å la være å være utro, men jeg strever med at jeg aldri mer skal oppleve romanse og seksuell forening med en annen kvinne.

Det er jo ikke noen forskjell fordi du er bifil. Dette er sikkert en hel normal tanke for mange som er i forhold. 

Anonymkode: 3baaf...876

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ikke noen forskjell fordi du er bifil. Dette er sikkert en hel normal tanke for mange som er i forhold. 

Anonymkode: 3baaf...876

Det er sikkert mange likhetstrekk for heterofile i langvarige forhold som gjerne skulle kjenne på ny forelskelse, føle seg unge, oppleve noe nytt mv. igjen. Det er likevel ikke helt det samme. Og for min del - med den logikken skulle man tro at det også var et problem for meg at jeg aldri skal ha forhold til andre menn enn min egen mann. Det er null problem. Det jeg savner er noe annet, en annen side av meg selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det å være bifil handler om ufattelig mye mer enn seksuelle handlinger. Først og fremst handler det om hvem man elsker og ønsker å ha som livsledsager. Deretter handler det om det seksuelle. Du kan ikke redusere en livsledsager til å handle om en spesifikk seksuell praksis 🙄.

Det er enorm forskjell på at man ikke får oralsex, til at man ikke får leve med en man virkelig elsker og begjærer. Har du prøvd å være i et forhold med en mann? Er det det samme for deg hvem du er sammen med og har sex med? Mann eller kvinne? Penis eller vagina? Nei vel. Ikke for bifile heller.

Om en går bort fra det sexuelle så blir argumentasjonen enda tynnere. Det er da ikke slik at en mann er en mann og en kvinne er en kvinne, alle er forskjellig. Inntrykket som av og til skapes av at bifile har vanskeligere for å få dekket sine behov hos en partner er med på å gi bifile dårlig rykte.

Om en lever med en man virkelig elsker og begjerer har da ingenting med legning å gjøre, det at begjæret og forelskelsen avtar etter hvert skjer da alle. Eneste måten dette kan kobles til legning på er om hun egenlig ikke begjerte mannen sin og at hun kun var med ham for enkelt å få dekket behovet mange har for barn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om en går bort fra det sexuelle så blir argumentasjonen enda tynnere. Det er da ikke slik at en mann er en mann og en kvinne er en kvinne, alle er forskjellig. Inntrykket som av og til skapes av at bifile har vanskeligere for å få dekket sine behov hos en partner er med på å gi bifile dårlig rykte.

Om en lever med en man virkelig elsker og begjerer har da ingenting med legning å gjøre, det at begjæret og forelskelsen avtar etter hvert skjer da alle. Eneste måten dette kan kobles til legning på er om hun egenlig ikke begjerte mannen sin og at hun kun var med ham for enkelt å få dekket behovet mange har for barn. 

Synes du det er det samme for deg om du er sammen med en kvinne eller en mann? Det er jo egentlig det du sier, når du hevder at legning ikke betyr noe.

For min del oppleves det fullstendig annerledes å være sammen med en kvinne enn en mann. Jeg har hatt rundt seks kvinnelige kjærester og litt flere mannlige. Ja, selvsagt er alle forskjellige som mennesker, men det er likevel noe helt annet med en kvinne enn en mann.

Det handler ikke bare om det seksuelle, selv om det handler om det også, men om personen som et kjønnet vesen. Det emosjonelle og det romantiske kjennes helt forskjellig ut med en mann og en kvinne. Energien deres er forskjellig. En kvinne oppleves mykere og en mann hardere, ikke bare fysisk, men også energimessig, om jeg kan si det sånn.

Ja, jeg vet at jeg oppfyller fordommer om bifile, men sånn er det altså for meg, og jeg tror egentlig at mange andre bifile også har det sånn. Vi blir bare opplært til at vi skal snakke om at kjønn ikke betyr noe, det er mennesket som er viktig osv, men hvis alle hadde det sånn, hadde det ikke fantes heterofile, homofile eller bifile, men bare panfile. Og sånn er det jo vitterlig ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes du det er det samme for deg om du er sammen med en kvinne eller en mann? Det er jo egentlig det du sier, når du hevder at legning ikke betyr noe.

For min del oppleves det fullstendig annerledes å være sammen med en kvinne enn en mann. Jeg har hatt rundt seks kvinnelige kjærester og litt flere mannlige. Ja, selvsagt er alle forskjellige som mennesker, men det er likevel noe helt annet med en kvinne enn en mann.

Det handler ikke bare om det seksuelle, selv om det handler om det også, men om personen som et kjønnet vesen. Det emosjonelle og det romantiske kjennes helt forskjellig ut med en mann og en kvinne. Energien deres er forskjellig. En kvinne oppleves mykere og en mann hardere, ikke bare fysisk, men også energimessig, om jeg kan si det sånn.

Ja, jeg vet at jeg oppfyller fordommer om bifile, men sånn er det altså for meg, og jeg tror egentlig at mange andre bifile også har det sånn. Vi blir bare opplært til at vi skal snakke om at kjønn ikke betyr noe, det er mennesket som er viktig osv, men hvis alle hadde det sånn, hadde det ikke fantes heterofile, homofile eller bifile, men bare panfile. Og sånn er det jo vitterlig ikke.

Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...