AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Prøver å spare på strømmen, så sitter ofte på badet, for her må jeg ha på litt varme pga rørene, og at det ikke skal blir fuktig pga dusjing. Sitter jeg i stua eller er på kjøkkenet, må jeg ha på boblejakke, og lager meg ofte varm suppe eller noe varmt å drikke. Ser jeg på film, sitter jeg med boblejakke, masse ulltepper og noe varmt å drikke. Flere som må gjøre det sånn? Anonymkode: 8c0dd...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Nei. Jeg kler på meg fremfor å skru opp varmen, men jeg sitter ikke på badet med boblejakke. Anonymkode: 5b71e...039 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 SÅ dyr er da ikke strømmen? Vi har varmekabler i alle gulv og har fått doblet regningen, men nå har vi heller skrudd opp varmen fordi det er så kaldt også da. Anonymkode: e8a46...6fa 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Du må passe på å ha nok varme på kjøkkenet slik at vannet ikke fryser der. Har du vedovn? Anonymkode: c3e8d...2ca 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Nei. Varmepumpa står på slik at det ikke blir iskaldt her, å så fyrer hi med ved i tillegg. Sitter ikke hjemme å fryser, men jeg forstår at mange sliter nå. Anonymkode: 1f4fe...3ec 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Varmepumpe står på 24 grader, har hatt tven på siden sjakk vm kampen startet 13.30. Alle lys i leiligheten er på, juletre med lys også er på. Laget meg god middag. Gode varmegrader på varmekablene på badet og har planer om en lang varm dusj før jeg legger meg. Her gidder jeg ikke lide å fryse, bare for strømmen koster litt mer. Da sparer jeg heller inn andre steder, som å spise mindre take away og annet dritt (godteri, snacks ol), kjøpe mindre kjær. Julegaver er jeg ferdig med, så er lite utgifter utenom regninger og mat frem til jul. Anonymkode: 7d54a...412 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 (endret) Nei, har vedovn ... Endret 3. desember 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Nei, jeg har råd til oppvarming. Anonymkode: 5d6d0...413
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Altså, jeg er sikkert en som "banner i kjerka" nå men jeg har hengt opp julestjerner i år som i fjor, jeg har tent julegrana ute, jeg har skrudd opp varmen i de rom jeg trenger det og jeg påpeker at å varme seg suppe eller noe å drikke betyr vannkoker eller komfyr - som drar mer strøm enn å sette på en varmovn.. Anonymkode: 307a5...29c 11
Cole Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Prøver å spare på strømmen, så sitter ofte på badet, for her må jeg ha på litt varme pga rørene, og at det ikke skal blir fuktig pga dusjing. Sitter jeg i stua eller er på kjøkkenet, må jeg ha på boblejakke, og lager meg ofte varm suppe eller noe varmt å drikke. Ser jeg på film, sitter jeg med boblejakke, masse ulltepper og noe varmt å drikke. Flere som må gjøre det sånn? Anonymkode: 8c0dd...8b6 Haha nei. Hvorfor skulle jeg det? Jeg har da jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har det varmt og godt, med jordvarme som lager varme gulv, en vedovn og en varmepumpe. Men jeg tenker hver dag på de som fryser fordi de ikke har råd til strøm og ved ❤️. Ille at det skal være sånn i vinterlandet Norge. Anonymkode: f7eac...b7a 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Athena79 skrev (9 minutter siden): Nei, har ved ovn... Hva har du der? Anonymkode: 8deea...49f 17
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Hvor mye betaler dere i strøm? Jeg bor i en eldre enebolig på Sørlandet. Bruker strøm som vanlig og betaler ca 2000 mnd. Leser i aviser at folk bruker opptil 330,- i strøm hver dag, noe som resulterer i over 9000,- i strøm i mnd. Hvor skjer dette? Anonymkode: 713fb...c64 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 Jeg ville prioritert å ha ok varme over mye annet. Heldigvis bor jeg billig så det er ikke et stort problem. Anonymkode: cfb61...8f0
Slitenmamma Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 Nei, vi snakker forsåvidt daglig om strømprisene,men har ikke gjort noen tiltak foruten om at vi har fyr i vedovnen hele dagen. Eller jo, nå skrur jeg av lys i rom som ikke er i bruk. Vi har mere lys på nå siden vi har en helt masse julelys oppe både inne og ute. Om vi måtte ha spart så er det ikke strømmen vi hadde spart på. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye betaler dere i strøm? Jeg bor i en eldre enebolig på Sørlandet. Bruker strøm som vanlig og betaler ca 2000 mnd. Leser i aviser at folk bruker opptil 330,- i strøm hver dag, noe som resulterer i over 9000,- i strøm i mnd. Hvor skjer dette? Anonymkode: 713fb...c64 Hos oss har strømregninga mer enn doblet seg fra forrige mnd til nå (fra 450,- til 1100,-), men vi klarer oss helt fint. Bor i underetasjen i blokk i Oslo og gulvvarme er naturligvis skrudd på nå når det er blitt så kaldt ute. Utover det har vi levd som normalt, men har kanskje blitt litt flinkere til å slå av lysene i rom vi ikke oppholder oss i. Anonymkode: 35be5...fc5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 Velger å ha mye lys og mye varme og hjemmekos, og så spare inn andre steder. Det er halv skatt i desember, har ønsket meg tilskudd til strøm i julegave, spiser lite og billig og det jeg har i skapene fremfor å kjøpe det jeg kanskje hadde hatt mere lyst på. Satser på at det dekker mellomlegget mellom det jeg pleier å betale på vinteren, og det jeg må betale ekstra nå. Anonymkode: 959b0...94d 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #19 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Varmepumpe står på 24 grader, har hatt tven på siden sjakk vm kampen startet 13.30. Alle lys i leiligheten er på, juletre med lys også er på. Laget meg god middag. Gode varmegrader på varmekablene på badet og har planer om en lang varm dusj før jeg legger meg. Her gidder jeg ikke lide å fryse, bare for strømmen koster litt mer. Da sparer jeg heller inn andre steder, som å spise mindre take away og annet dritt (godteri, snacks ol), kjøpe mindre kjær. Julegaver er jeg ferdig med, så er lite utgifter utenom regninger og mat frem til jul. Anonymkode: 7d54a...412 ^Dette! Kutter heller ned på andre ting enn å fryse😊 Anonymkode: 6ab37...d45 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #20 Skrevet 3. desember 2021 Fastprisavtale på 45øre så bruker like mye strøm som pleier. Anonymkode: 7b7de...600 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå