Gå til innhold

Fedme - Hvor mye gikk du ned første mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, veide 105 kg i dag morges og nå er det stopp. Dette er fordelt på 161 cm..

Har slitt med overspising siden coronaen kom og det har selvsagt gitt resultater. 

Er supermotivert til å snu dette, så har startet dagen med vann og eple :) 

Vanligvis starter den med cola, påsmurt horn, sjokolade, iskaffe og rislunsj 🙈 Det er 100% kutt på sukker og crap fremover. Og syke mengder!

Det jeg egentlig lurer på er hvor mye  gikk du ned den første måneden, du som har vært like stor som meg og som kuttet alt av sukker/snop/crap og cola?

Har jo hørt at man går fort ned om man har mye å gå på, så hadde vært motiverende å høre om det stemmer 😂 

Andre tips til å holde meg på matta og takle overspisingstanker/triggere  mottas med stor takk!

Anonymkode: 135ad...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 kg. Nå klarer jeg bare 1 kg i mnd. Gått fra 108-80,5 siden februar.

Anonymkode: 7d613...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra 107,8 til 101,1 kg på én måned. Da var jeg veldig intens med tanke på kosthold og trening. Nå veier jeg 68 kilo, går ned ca. et halvt kilo i uka. 

Anonymkode: b34f3...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva jeg gikk ned i måneden, men da jeg begynte gikk jeg ned 20 kilo på 6 måneder. Ikke sånn veldig mye, men nesten ett kilo i uka da. 

Bare pass på at du ikke går for hardt ut, et eple og vann til frokost høres lite ut. Det er fort gjort å sprekke dersom du går for ekstreme endringer over natta. Du må spise selv om du skal gå ned i vekt :) Det å bytte ut påsmurt horn og sjokolade med knekkebrød/grovbrød, og cola og iskaffe med vann, er jo en god endring for eksempel. 

Anonymkode: e25f4...200

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med «Spis deg fri» januar i år. Det går ut på å kutte ut sukker, mel, spise 3 måltider med bestemte mengder mat om dagen. Det har omprogrammet mitt forhold til mat og gitt meg mye mer energi. Lydbok ligger gratis på Spotify om du er nysgjerrig. 

Jeg var 99,7 kg da jeg begynte. Første måneden gikk jeg ned 6,6 kg. Nå er jeg ca 75 kg og det går mye saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips; last ned et kaloriteller-app a'la Lifesum; da lærer man mye nyttig om hva ting inneholder og hvor mye man bør/må spise i løpet av en dag. 

Starter du med å gå for hardt ut ender du opp med å gi opp, som en over her skriver.

Lykke til 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er flott at du vil gjøre endringer mot et sunnere kosthold og en sunnere vekt, men med det kostholdet du beskriver (horn, cola, sjokolade, rislunsj, iskaffe og sjokolade) har du mye å gå på, og kan med fordel starte med å innføre sunn mat i stedet for "hardslanking". Eple og vann til frokost gir lite næring og metthetsfølelse, og vil gjøre at du lettere kan gå på en sprekk. 

Anonymkode: 1c260...51a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Andre tips til å holde meg på matta og takle overspisingstanker/triggere  mottas med stor takk!

Anonymkode: 135ad...363

Mitt beste tips er å ikke starte dagen med et eple og et glass vann. 
Ikke for å virke ufin eller streng, men om dette er nivået du legger deg på, så vil du sprekke innen kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bare pass på at du ikke går for hardt ut, et eple og vann til frokost høres lite ut. Det er fort gjort å sprekke dersom du går for ekstreme endringer over natta. Du må spise selv om du skal gå ned i vekt :) Det å bytte ut påsmurt horn og sjokolade med knekkebrød/grovbrød, og cola og iskaffe med vann, er jo en god endring for eksempel. 

Anonymkode: e25f4...200

Håper virkelig TS lytter til dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra 112,9 til 107,3 første måneden. Går ikke ned like mye nå lenger men har heller ikke et "slanke-opplegg". Mer en livsstilsendring selv om jeg selvsagt nå lever etter et litt strengere mat-regime enn jeg vil gjøre når jeg har nådd målet mitt. Jeg har gått fra 112,9 kg i midten av februar til 84,1 kilo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...