Gå til innhold

Dyrlegen tar seg godt betalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min katt er forsikret. I går fikk jeg uforutsette utgifter på grunn av tannresorpsjon. Jeg spurte hos dyrlegen om de kan sende parpirene rett til forsikringsselskapet, for å gjøre det enklere. Da svarte de at de tar 500 ekstra for denne jobben. Behandlingen var dyr, og forsikringspremien er til å dekke mine utgifter til pus. Derfor avslo jeg. Jeg kan gjøre det selv. Men vurderer å bytte firma. Fins det andre dyrleger som gjør dette parpirarbeidet uten å ta seg betalt? 

Spm. 2: Kan daglig tannpuss av pusens tenner forebygge tannresorpsjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske vanlig at dyrlegen tar betalt for direkteoppgjør, det tar jo mer tid for dem. Sånn er det vel med de fleste servicer, man kan velge å betale noen for å gjøre en jobb man ikke selv gidder. Alternativet er å legge ut selv og opprette sak på egenhånd for deretter vente på utbetalingen. 

Anonymkode: a82b9...05c

• Liker 7
Skrevet

Snakket med Empet. De sier de tar bare ca 100,- for førstegangs ekspedisjonen. Resten er gratis. Noen som har erfaring med Empet og kan bekrefte/ avkrefte dette?

Skrevet

Det er mye papirarbeid med direkteoppgjør. Først skal veterinæren skrive forsikringsattest. Så skal denne sendes inn til forsikringsselskapet. Er ofte forskjellige ting som må fylles ut i tillegg hos disse. Så skal man vente på oppgjør, så skal dette avregnes og regning sendes til kunden. Ting som tar tid og koster penger. Er ikke bare å sende inn som mange kunder tror.

Anonymkode: 72866...ba2

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjenner flere veterinærer som sier at det tar månedsvis å få oppgjør fra selskapene. Da må klinikken legge ut disse pengene, penger de kunne brukt på å sende ansatte på kurs, kjøpe inn utstyr osv. Det er derfor forståelig at klinikken tar seg betalt for å legge ut penger kunden ikke er i stand til å legge ut selv.

Anonymkode: 21560...50a

• Liker 3
Skrevet
Olaug Olsen skrev (1 time siden):

Spm. 2: Kan daglig tannpuss av pusens tenner forebygge tannresorpsjon?

For å forebygge tannproblemer hos katt, er det viktig at den får et godt tørrfòr til daglig. Vil du gi den noe ekstra, hold deg til lørdagskosen. Du kan forsøke å pusse tennene, men de fleste katter hater det. 

• Liker 2
Skrevet
Troyamin skrev (51 minutter siden):

For å forebygge tannproblemer hos katt, er det viktig at den får et godt tørrfòr til daglig. Vil du gi den noe ekstra, hold deg til lørdagskosen. Du kan forsøke å pusse tennene, men de fleste katter hater det. 

Jeg gir den kvalitetsfor. Varierer typen for å dekke ulike behov. Tannfor innimellom. Men vurderer å innføre tannpuss, siden det kan da ikke være sunt å bli sedert og tannrenset årlig, hvis man kan unngå det. Usikker på effekten av tannpuss, utenom at jeg selv blir oppklort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...