Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ab_naturals skrev (1 time siden):

Ja, det er ganske mange trollete folk som blir tøffe når de er bak tastaturet sitt 😟  

Var jo en del stygge kommentarer om Martine i denne tråden før modereringen også😔. Synes Martine er søt jeg. Virker som om noen tror det er greit å være usaklig drittsekk så lenge mottaker er en influencer. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Var jo en del stygge kommentarer om Martine i denne tråden før modereringen også😔. Synes Martine er søt jeg. Virker som om noen tror det er greit å være usaklig drittsekk så lenge mottaker er en influencer. 

Men ikke på langt nær like ille som på Facebook, skjønner ikke hvorfor folk er så stygg mot henne. Jeg synes hun er skjønn jeg :) Hun ser også veldig fin ut uten sminke synes jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Var jo en del stygge kommentarer om Martine i denne tråden før modereringen også😔. Synes Martine er søt jeg. Virker som om noen tror det er greit å være usaklig drittsekk så lenge mottaker er en influencer. 

Det er nok mye forhåndsdømming her ja. Jeg husker Martine fra når hun var med i Farmen og da imponerte hun veldig syns jeg 👍

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (Akkurat nå):

Det er nok mye forhåndsdømming her ja. Jeg husker Martine fra når hun var med i Farmen og da imponerte hun veldig syns jeg 👍

Jeg liker henne bedre enn Sophie Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (12 timer siden):

Hun har tatt godt vare på dyrene i det minste, det skal hun ha :)

Ja det gjør hun, det skal hun ha. 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Martine har en heiagjeng, jeg er ikke blant de. Synes hun gjør en sørgelig figur. Duger ikke til mye, full av sminke. Til og med på Torpet!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (Akkurat nå):

Ser at Martine har en heiagjeng, jeg er ikke blant de. Synes hun gjør en sørgelig figur. Duger ikke til mye, full av sminke. Til og med på Torpet!!

Hun har ikke sminke på seg nå lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (7 minutter siden):

Ser at Martine har en heiagjeng, jeg er ikke blant de. Synes hun gjør en sørgelig figur. Duger ikke til mye, full av sminke. Til og med på Torpet!!

Hun har ikke på seg sminke, men mulig hun har tatt permanent makeup. Mange gjør det før farmen/Torpet, så det er hun ikke alene om. Mange bloggere/influensere reklamerer for sånt også. Leser ikke blogger selv og følger ingen influensere, men hender at jeg leser tråder om dem her inne av ren nysgjerrighet. Hun spiser kanskje betakaroten eller har tatt en del sol på forhånd også siden hun er såpass brun så tidlig på sesongen. Selvbruning går jo fort bort, så er nok ikke det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ufortjent tyn på Martine.
Ja, hun er en tidligere Paradise hotel-deltaker, men folk glemmer at hun vant det. Man må faktisk være litt smart for å klare det. Hun har oppnådd mye, skrevet bok, vært programleder, stått i mye hat osv. Jeg føler folk dømmer henne mye pga utseende og at hun er glad i sminke. At folk mener hun er dum og fjollete på Torpet syns jeg er ufortjent. Hun er jo bare en byjente som nå er på en gård! Er maaange som ville forvillet seg litt rundt da. Jeg er en oppegående dame i 30-årene, men jeg har heller aldri hørt om en kjøkkenvogn f.eks. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Mye ufortjent tyn på Martine.
Ja, hun er en tidligere Paradise hotel-deltaker, men folk glemmer at hun vant det. Man må faktisk være litt smart for å klare det. Hun har oppnådd mye, skrevet bok, vært programleder, stått i mye hat osv. Jeg føler folk dømmer henne mye pga utseende og at hun er glad i sminke. At folk mener hun er dum og fjollete på Torpet syns jeg er ufortjent. Hun er jo bare en byjente som nå er på en gård! Er maaange som ville forvillet seg litt rundt da. Jeg er en oppegående dame i 30-årene, men jeg har heller aldri hørt om en kjøkkenvogn f.eks. 

Helt enig! Det er heller ikke sånn at sminke har noe med intellekt å gjøre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hets. Jeg synes det er et vanskelig tema. Hvor går grensene for hva som er hets eller ikke? Hvem definerer hva som er hets? Jeg eller du? Hva og hvor mye bør man tåle og ikke tåle? Hva bør konsekvensene være?

Uansett er jeg enig med Martine at enkelte kommentarer er noe som ikke burde finne sted. Direkte ufint. Jeg ser Martine-hetsen skjer inne i et kommentarfelt på Facebook. Jeg antar dette er hos TV2? Da må jeg spørre: Hvorfor tillater TV2 hetsen?

TV2 har anledning til å moderere kommentarfeltet i sanntid. Det kan slettes eller skjules innlegg på flekken. Følgere kan blokkeres bort. Kommentarfeltet kan stenges. Eventuelt så kan de unnlate å publisere slike saker i det hele tatt, eller slette saken når de ser at det koker over. 

Det er faktisk TV2 og Facebook som har det overordnede ansvaret for at hets og hatefulle ytringer ikke finner sted. Når TV2 publiserer innhold på side sider om sine saker hvor saken inneholder sine deltakere og da lager sitt kommentarfelt, så burde jo TV2 bruke både tid og ressurser på å ivareta både seg selv og deltakerne. Det er slikt man får bukt med hetsen. Skal du ha et kommentarfelt kjemisk fri for hets så må det være nulltoleranse med fjerning, sletting, skjuling og blokkering. 

Det er fryktelig naivt å tro at dagens kommentarfelt og forum oppfører seg som tribuner med heia-skjerf, alle mann alle, og at kommentarfelt bare skal glemmes av. Man kan ikke stole på alle som skriver gjemt bak et tastatur. Og det ser heller ikke ut til at man klarer å endre disse uten å ta i bruk virkemidler. 

Men så var det TV2 da. De elsker blest, provokasjon og oppmerksomhet. De elsker å få mest mulig trykk og reaksjoner. Det er slik de melker kaka og slipper unna reklameutgifter. De ofrer gjerne både noen seere og deltakere på veien for å få drama. Det er en grunn til at klippet mellom Martine og Mini havnet ene og alene som en sak for seg selv og spyttet ut til allmennheten. Ting skal blåses opp. Og aller helst gjentas hvis ikke reaksjonene er sterk nok første gang. Det ser man jo ettersom filmen ble publisert på nytt igjen i saken om at Martine har blitt hetset.

Martine burde aller helst klaget på og til TV2. Å ta et oppgjør med folk på sin Instagramprofil nytter ikke. Det kan fort bli verre av det. Og hetsen flytter seg over til hennes private profil og innboks. Da har man det gående. 

Endret av Ctrl
Tillegg
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/21/2022 at 5:50 PM, Cid said:

Morsomt når de skulle lete etter kuene, minnet meg om høstens torpet 😅

Enig 😅. Jeg synes det samme. Ble faktisk nervøs for at Mini skulle gå utenfor område slik Nils gjorde 🤣

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se igjen Farmen gården fra 2008, og at de fant et Torp til det. Sjekket på Google Maps, de ligger lenger fra hverandre enn jeg trodde. Likte at Dorthe Skappel var storbonde første uka. Passet bra. Skikkelig rå tvekamp med saging, trodde den skulle bli mer jevn.

Isak er bra storbonde. Håper kveldens tvekamp blir like bra. Hvem vil Shabana velge?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (På 19.1.2022 den 9.56):

Jeg forstår ikke reaksjonen din mot "karakter". Ja, de er folk som alle andre, men inne på Farmen er alle karakterer. De er castet basert på karakterene sine. Å være en karakter handler om særpreg. Å ikke spise kjøtt og drikke melk er ett særpreg.

Absolutt ingen grunn til å gjøre dette til en sak. 

At det er naturlig i 2022 får så være. Poenget er at de lever som 1922, og må leve av melk, kjøtt, potet og korn. De som ikke kan/vil innta melk og kjøtt krever ofte særbehandling, og sutringen over matsituasjon deres kommer i fokus. Det er karakterfokuset hver eneste sesong jeg reagerer mot, ikke folk.

Karakter betyr også å spille en rolle. Du definerer rollen deres på noe de ikke spiser, ikke på et personlighetstrekk som de fleste vil tenke på når det er snakk om karakter ( i betydning hvordan noen er, ikke en rolle). Og i hvor stor grad kan du kalle det å ikke spise kjøtt eller drikk melk et særpreg når det er så mye som 23% av befolkninga som ikke er altende? Det er nesten 1/4, ikke så veldig særpreg da.

Med det sagt så skal det også nevnes at ja, de lever i 1922, men har de krevd særbehandling? Det eneste vi har sett i forbindelse med verdivalgene deres, er Shabana som ikke vil være med på slakten. Shabana har allerede sagt at i 1922 spiser hu kjøtt. Har ikke sett denne ukas episoder, men til nå har ikke Sofie laga et nummer ut av det heller?

Er forøvrig enig med deg i karakterfokuset på Farmen, f.eks Rob sin rolle i vanlig Farmen i fjor. Går ut ifra at han har flere sider enn å være en utspekulert klovn. Men jeg er ikke enig med deg at du kan redusere noens karakter til vegetarianer/veganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (På 1/20/2022 den 17.17):

Ja, det stod noe om det i et intervju med VG tror jeg, at de diskuterte det inne på Farmen pga Sophie overhørte at de trengte en vikar 😅

Ja sikkert helt tilfeldig, og ikke fordi hun og D har samarbeidet i årevis allerede🙈 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på instagramstoryen til Sophie i dag, og hun poster bilder av henne, Isak, og Niklas som er ute og ror med den sekken de har med seg på markedet i bakgrunnen hvis jeg ikke tar helt feil. Kan hun ikke la folk vente et par timer til og se på farmen selv for å finne ut om hun blir valgt eller ikke☹️ 

Selv om det ikke var mye snakk om å velge henne i den forrige episoden som jeg husker, irriterte det meg litt likevel😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Bruker40041 skrev (Akkurat nå):

Så på instagramstoryen til Sophie i dag, og hun poster bilder av henne, Isak, og Niklas som er ute og ror med den sekken de har med seg på markedet i bakgrunnen hvis jeg ikke tar helt feil. Kan hun ikke la folk vente et par timer til og se på farmen selv for å finne ut om hun blir valgt eller ikke☹️ 

Selv om det ikke var mye snakk om å velge henne i den forrige episoden som jeg husker, irriterte det meg litt likevel😅

Håper tv2 ber henne fjerne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...