Gå til innhold

Sende en gave til utlandet spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sende en gave til Tunisa, en brukt mobiltelefon , til sønnen i en familie.  Men det blir spurt om hva gaven koster på fraktbrevet, hva skriver man der ??   Jeg skjønner ikke disse tingene og jeg har ikke tid nå til å lese meg opp på det.
Noen her som kan hjelpe meg med dette ?   Hva gjør jeg  ?

Anonymkode: 53768...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skrive 200 kr. Det har egentlig ingenting å si men hvis du skriver veldig høy sum så kan det hende mottaker må betale tollgebyr eller en form for gebyr 

Anonymkode: 88c66...3ac

• Liker 1
Skrevet

Du krysser ut for gift, og skriver summen den koster nå i sum, husk NOK etter tallet.

Anonymkode: 26ab2...d65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du krysser ut for gift, og skriver summen den koster nå i sum, husk NOK etter tallet.

Anonymkode: 26ab2...d65

Hva den koster   nå  ?   Det er jo en brukt tlf, iphone 8 med en sprekk i skjermen... 

Men takk for svar :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan skrive 200 kr. Det har egentlig ingenting å si men hvis du skriver veldig høy sum så kan det hende mottaker må betale tollgebyr eller en form for gebyr 

Anonymkode: 88c66...3ac

Ok,  takk for svar.  Da kjører jeg til posten nå og følger rådet ditt.  Takk skal du ha   :)

Skrevet

Trolig så vil toll, moms og avgifter fastsettes utfra det du skriver på dokumentasjonen, og det er det mottaker som betaler (avhengig av reglene i mottakerlandet). Skriver du at det er en iPhone, så er det også stor sjanse for at telefonen forsvinner på veien også. 

Anonymkode: e2839...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...