Erdogan Skrevet 5. januar 2022 #461 Del Skrevet 5. januar 2022 Dette viser jo sannheten alle single mennesker opplever etter fylte 40. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. januar 2022 #462 Del Skrevet 5. januar 2022 Erdogan skrev (1 minutt siden): Dette viser jo sannheten alle single mennesker opplever etter fylte 40. Hvilken sannhet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #463 Del Skrevet 5. januar 2022 Zooey skrev (2 timer siden): Ja, jeg er enig i at det er VELDIG åpenbart at serien skal være interseksjonell, men sånn er jo verden også da. Disse folka finnes jo! Som hvit kvinne kan jeg identifisere meg med veldig mange karakterer på tv og film, men hadde alle tv-serier og filmer f.eks. kun hatt mannlige representasjon så hadde jeg nok ikke følt meg representert. Og sånn er det i virkeligheten for mange. Det er klart at om man er minoritet så blir det automatisk mye mer fokus på seksualiteten/etnisiteten/funksjonsnedsettelsen fordi man er utenfor normen av hva som er vanlig på tv. Det betyr derimot ikke at det er riktig. Håper at om 10 år er det en selvfølge at flere er representert i populærkulturen og at det er bedre "integrert" som normalt hos folk flest. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig, synes det er viktig og riktig at de har flere fargede med og har med transseksuelle, men når det også skal handle om det hele tiden så blir det litt slitsomt, savner litt enklere handling og mer av stemningen fra den gode gamle serien. Synes det er helt greit og fint med Rose/Rocky, men Che er slitsom. Hele den podcast-greia er slitsom. Og det hadde holdt i lange baner om det kun var alkohol Miranda slet med. At de lager stadige problemer over at man ikke kjenner nok fargede eller ikke vet hvordan man skal forholde seg til de blir ganske kunstig. Anonymkode: 68b2c...014 Er jo naturlig som forelder å bli stilt ovenfor nye situasjoner, men det er liksom som du sier, alt kommer på én gang. Hvorfor ikke bare ha med folk uten at alt skal opp i debatt i hver episode?🤔 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir så gammeldags! I år 2021 er vi vel vant til å være forskjellige! Lurer på om det kanskje er blitt en serie som ikke er aktuell for europeisk publikum, men kanskje de er litt mer gammeldags i USA? Og at den treffer bedre der? Jeg er nesten 50 selv, og føler jeg har MYE mer til felles med SATC-gjengen slik de var for 20 år siden, enn AJLT-damene slik de er nå. Hyppig vannlating (også før operasjonen), hofteproblemer, nedsatt hørsel... De er jo bare midt i 50-årene, ikke 80 år! Anonymkode: 2cac8...510 I første avsnitt traff du kanskje blink! Aner jo ikke, men kjennes liksom litt «ja, altså..verden består jo av all slags folk» 🤣 mamma er 56, og selv om hun ikke får til å laste ned podcast, så er hun jo mildt sagt omringet av all slags mennesker og farger og pronomener uten å falle helt i staver en eneste gang 🤣🤣 Hannah80 skrev (42 minutter siden): Kunne ikke vært mer enig:) Det enkle er ofte det beste. Jeg savner også den "gamle" Miranda. Hun er ikke til å kjenne igjen nå. Kun Carrie som er sitt gamle jeg. Kanskje like greit at favoritten min Samantha ikke er med lenger. Tør ikke tenke hva de kunne ha funnet på for å ødelegge karakteren hennes😂 Hun hadde vel vært blind og gått med stokk😅 Anonymkode: a0cd6...694 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. januar 2022 #464 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir vel naturlig at Che fokuserer på det å være ikke-binær siden hen er en slags talsperson for miljøet. Men jeg synes ikke det virker som hele livet hens dreier seg om det, hen snakker jo om andre ting i serien også. For å svare på spørsmålet ditt: veldig mange bryr seg om ikke-binære. Både de som ikke takler at de finnes, og de som trenger fellesskapet Che skaper. Anonymkode: 7c1e2...93b Hvorfor har ingen visst at det var noe som het ikke binær før i fjor? Er jo litt spesielt siden det i årtier har vært vanlig og kjent med transeksuelle? Jeg tror det er oppkonstruert og kommer fra folk som prøver å være interessante. Det virker ikke for å si det sånn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 5. januar 2022 #465 Del Skrevet 5. januar 2022 Klarer ikke bli enig meg meg selv om jeg liker den eller ikke! Rart å se de så gamle:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #466 Del Skrevet 5. januar 2022 Peonjenta skrev (7 timer siden): Hvorfor har ingen visst at det var noe som het ikke binær før i fjor? Er jo litt spesielt siden det i årtier har vært vanlig og kjent med transeksuelle? Jeg tror det er oppkonstruert og kommer fra folk som prøver å være interessante. Det virker ikke for å si det sånn. Jeg vet ikke, men jeg regner da med at folk har følt seg som ikke-binære før vi fant opp et ord for det. Det er kanskje et moderne ord for oss, men det har jo f.eks. tradisjonelt vært en del av det amerikanske urfolkets kultur. Anonymkode: 7c1e2...93b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 6. januar 2022 #467 Del Skrevet 6. januar 2022 https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fjernet-fra-sesongavslutningen.7_GrPKNrO?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row10_pos2 Chris Noth fjernes fra siste episoden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #468 Del Skrevet 6. januar 2022 Highhopes skrev (12 minutter siden): https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fjernet-fra-sesongavslutningen.7_GrPKNrO?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row10_pos2 Chris Noth fjernes fra siste episoden. Ffs! Neeei! Anonymkode: a0cd6...694 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 6. januar 2022 #469 Del Skrevet 6. januar 2022 Likte den nye episoden. Så at det var Cynthia Nixon som regisserte den. Gav mening! Hele strukturen på den var mye mer lik SATC og følte den ikke var så kjapp i hendelsesløpet som de forrige var. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 6. januar 2022 #470 Del Skrevet 6. januar 2022 Peonjenta skrev (21 timer siden): Hvorfor har ingen visst at det var noe som het ikke binær før i fjor? Er jo litt spesielt siden det i årtier har vært vanlig og kjent med transeksuelle? Jeg tror det er oppkonstruert og kommer fra folk som prøver å være interessante. Det virker ikke for å si det sånn. Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke har eksistert. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmuleSMitt Skrevet 6. januar 2022 #471 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg liker serien, jeg. Karakterene er jo de samme, de har bare blitt eldre og fokuset er annerledes. Noe som også er helt naturlig i et virkelige liv. Synes det er helt fantastisk å få se de på skjermen igjen, i rollene sine ❤️ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #472 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 14.46): Jeg tenker det kan være vanskelig for hvite nordmenn bosatt i Norge å sette seg inn i rasisme-kulturen i USA. Spesielt nå etter George Floyd-saken og Black Lives Matter-kampanjen. Bare noe å tenke på.. Anonymkode: 7c1e2...93b Nå er det ikke bare «hvite nordmenn» som diskuterer her. Vi finnes i forskjellige farger men reagerer fortsatt på det samme. Anonymkode: 054bd...c6d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 6. januar 2022 #473 Del Skrevet 6. januar 2022 SmuleSMitt skrev (4 timer siden): Jeg liker serien, jeg. Karakterene er jo de samme, de har bare blitt eldre og fokuset er annerledes. Noe som også er helt naturlig i et virkelige liv. Synes det er helt fantastisk å få se de på skjermen igjen, i rollene sine ❤️ Samme her. Liker serien kjempegodt og ler godt mange ganger i hver episode. Herlig å se dem igjen! ♥️ Savner Samantha da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 6. januar 2022 #474 Del Skrevet 6. januar 2022 Ryddet for brukerdebatt,samt svar. Chantielle mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #475 Del Skrevet 8. januar 2022 Highhopes skrev (På 6.1.2022 den 8.59): https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fjernet-fra-sesongavslutningen.7_GrPKNrO?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row10_pos2 Chris Noth fjernes fra siste episoden. Fra siste? Han var jo med kun i første Anonymkode: 39360...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #476 Del Skrevet 8. januar 2022 Hva synes dere om 6.episode? Anonymkode: 39360...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 8. januar 2022 #477 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva synes dere om 6.episode? Anonymkode: 39360...f78 Holdt på å sette ostepoppen i halsen da, da Miranda fortalte Charlotte om Che og omtalte henne som "they". Og Charlotte trodde det var snakk om flere😂😂😂😂 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #478 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 13.23): Helt enig, synes det er viktig og riktig at de har flere fargede med og har med transseksuelle, men når det også skal handle om det hele tiden så blir det litt slitsomt, savner litt enklere handling og mer av stemningen fra den gode gamle serien. Synes det er helt greit og fint med Rose/Rocky, men Che er slitsom. Hele den podcast-greia er slitsom. Og det hadde holdt i lange baner om det kun var alkohol Miranda slet med. At de lager stadige problemer over at man ikke kjenner nok fargede eller ikke vet hvordan man skal forholde seg til de blir ganske kunstig. Anonymkode: 68b2c...014 Jeg syntes derimot at det er trist at ikke-hvite mennesker og trans/they/Gud vet hva, skal sidestilles. Det burde vært utrolig mye mer naturlig å inkludere fargede som faktisk sett er født slik, enn å sette dem i samme gruppe som mennesker med forskjellige identiteter. Det er her jeg føler serien er for politisk korrekt. En afro amerikaner kan ikke velge å leve det ut, en trans/they/non-binært og alt det andre, har faktisk ett valg. Det provoserer. Anonymkode: 08ccb...e57 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highhopes Skrevet 8. januar 2022 #479 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra siste? Han var jo med kun i første Anonymkode: 39360...f78 Han skulle komme i siste episode i et flashback. Syns det er trist han klippes ut. Alt tyder mer eller mindre på at han er skyldig, men hvorfor han må klippes ut er likevel uforståelig for meg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2022 #480 Del Skrevet 9. januar 2022 Hannah80 skrev (10 timer siden): Holdt på å sette ostepoppen i halsen da, da Miranda fortalte Charlotte om Che og omtalte henne som "they". Og Charlotte trodde det var snakk om flere😂😂😂😂 Ikke rart det, når jeg hører om "They" tenker jeg mer på personer som er schizofrene. Det er jo ikke to personer bare fordi de ikke får bestemt seg for hvilket kjønn de er. Syns det er utrolig merkelig å omtale en person som flere. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå