Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erdogan skrev (1 minutt siden):

Dette viser jo sannheten alle single mennesker opplever etter fylte 40.

Hvilken sannhet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (2 timer siden):

Ja, jeg er enig i at det er VELDIG åpenbart at serien skal være interseksjonell, men sånn er jo verden også da. Disse folka finnes jo!

Som hvit kvinne kan jeg identifisere meg med veldig mange karakterer på tv og film, men hadde alle tv-serier og filmer f.eks. kun hatt mannlige representasjon så hadde jeg nok ikke følt meg representert. Og sånn er det i virkeligheten for mange. Det er klart at om man er minoritet så blir det automatisk mye mer fokus på seksualiteten/etnisiteten/funksjonsnedsettelsen fordi man er utenfor normen av hva som er vanlig på tv. Det betyr derimot ikke at det er riktig. Håper at om 10 år er det en selvfølge at flere er representert i populærkulturen og at det er bedre "integrert" som normalt hos folk flest.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig, synes det er viktig og riktig at de har flere fargede med og har med transseksuelle, men når det også skal handle om det hele tiden så blir det litt slitsomt, savner litt enklere handling og mer av stemningen fra den gode gamle serien. Synes det er helt greit og fint med Rose/Rocky, men Che er slitsom. Hele den podcast-greia er slitsom. Og det hadde holdt i lange baner om det kun var alkohol Miranda slet med. At de lager stadige problemer over at man ikke kjenner nok fargede eller ikke vet hvordan man skal forholde seg til de blir ganske kunstig. 

Anonymkode: 68b2c...014

Er jo naturlig som forelder å bli stilt ovenfor nye situasjoner, men det er liksom som du sier, alt kommer på én gang. Hvorfor ikke bare ha med folk uten at alt skal opp i debatt i hver episode?🤔

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir så gammeldags! I år 2021 er vi vel vant til å være forskjellige! Lurer på om det kanskje er blitt en serie som ikke er aktuell for europeisk publikum, men kanskje de er litt mer gammeldags i USA? Og at den treffer bedre der?

Jeg er nesten 50 selv, og føler jeg har MYE mer til felles med SATC-gjengen slik de var for 20 år siden, enn AJLT-damene slik de er nå. Hyppig vannlating (også før operasjonen), hofteproblemer, nedsatt hørsel... De er jo bare midt i 50-årene, ikke 80 år!

Anonymkode: 2cac8...510

I første avsnitt traff du kanskje blink! Aner jo ikke, men kjennes liksom litt «ja, altså..verden består jo av all slags folk» 🤣

mamma er 56, og selv om hun ikke får til å laste ned podcast, så er hun jo mildt sagt omringet av all slags mennesker og farger og pronomener uten å falle helt i staver en eneste gang 🤣🤣

Hannah80 skrev (42 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig:) Det enkle er ofte det beste. Jeg savner også den "gamle" Miranda. Hun er ikke til å kjenne igjen nå. Kun Carrie som er sitt gamle jeg. Kanskje like greit at favoritten min Samantha ikke er med lenger. Tør ikke tenke hva de kunne ha funnet på for å ødelegge karakteren hennes😂

Hun hadde vel vært blind og gått med stokk😅

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir vel naturlig at Che fokuserer på det å være ikke-binær siden hen er en slags talsperson for miljøet. Men jeg synes ikke det virker som hele livet hens dreier seg om det, hen snakker jo om andre ting i serien også.

For å svare på spørsmålet ditt: veldig mange bryr seg om ikke-binære. Både de som ikke takler at de finnes, og de som trenger fellesskapet Che skaper. 

Anonymkode: 7c1e2...93b

Hvorfor har ingen visst at det var noe som het ikke binær før i fjor?   Er jo litt spesielt siden det i årtier har vært vanlig og kjent med transeksuelle?   Jeg tror det er oppkonstruert og kommer fra folk som prøver å være interessante.  Det virker ikke for å si det sånn. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke bli enig meg meg selv om jeg liker den eller ikke! Rart å se de så gamle:) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (7 timer siden):

Hvorfor har ingen visst at det var noe som het ikke binær før i fjor?   Er jo litt spesielt siden det i årtier har vært vanlig og kjent med transeksuelle?   Jeg tror det er oppkonstruert og kommer fra folk som prøver å være interessante.  Det virker ikke for å si det sånn. 

Jeg vet ikke, men jeg regner da med at folk har følt seg som ikke-binære før vi fant opp et ord for det. Det er kanskje et moderne ord for oss, men det har jo f.eks. tradisjonelt vært en del av det amerikanske urfolkets kultur.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte den nye episoden. Så at det var Cynthia Nixon som regisserte den. Gav mening! Hele strukturen på den var mye mer lik SATC og følte den ikke var så kjapp i hendelsesløpet som de forrige var. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (21 timer siden):

Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke har eksistert. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien, jeg. Karakterene er jo de samme, de har bare blitt eldre og fokuset er annerledes. Noe som også er helt naturlig i et virkelige liv. Synes det er helt fantastisk å få se de på skjermen igjen, i rollene sine ❤️

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 14.46):

Jeg tenker det kan være vanskelig for hvite nordmenn bosatt i Norge å sette seg inn i rasisme-kulturen i USA. Spesielt nå etter George Floyd-saken og Black Lives Matter-kampanjen. Bare noe å tenke på.. 

Nå er det ikke bare «hvite nordmenn» som diskuterer her. Vi finnes i forskjellige farger men reagerer fortsatt på det samme.

Anonymkode: 054bd...c6d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmuleSMitt skrev (4 timer siden):

Jeg liker serien, jeg. Karakterene er jo de samme, de har bare blitt eldre og fokuset er annerledes. Noe som også er helt naturlig i et virkelige liv. Synes det er helt fantastisk å få se de på skjermen igjen, i rollene sine ❤️

Samme her. Liker serien kjempegodt og ler godt mange ganger i hver episode. Herlig å se dem igjen! ♥️ Savner Samantha da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes dere om 6.episode? 

Anonymkode: 39360...f78

Holdt på å sette ostepoppen i halsen da, da Miranda fortalte Charlotte om Che og omtalte henne som "they". Og Charlotte trodde det var snakk om flere😂😂😂😂

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 13.23):

Helt enig, synes det er viktig og riktig at de har flere fargede med og har med transseksuelle, men når det også skal handle om det hele tiden så blir det litt slitsomt, savner litt enklere handling og mer av stemningen fra den gode gamle serien. Synes det er helt greit og fint med Rose/Rocky, men Che er slitsom. Hele den podcast-greia er slitsom. Og det hadde holdt i lange baner om det kun var alkohol Miranda slet med. At de lager stadige problemer over at man ikke kjenner nok fargede eller ikke vet hvordan man skal forholde seg til de blir ganske kunstig. 

Anonymkode: 68b2c...014

Jeg syntes derimot at det er trist at ikke-hvite mennesker og trans/they/Gud vet hva, skal sidestilles. Det burde vært utrolig mye mer naturlig å inkludere fargede som faktisk sett er født slik, enn å sette dem i samme gruppe som mennesker med forskjellige identiteter. Det er her jeg føler serien er for politisk korrekt. En afro amerikaner kan ikke velge å leve det ut, en trans/they/non-binært og alt det andre, har faktisk ett valg. Det provoserer.

Anonymkode: 08ccb...e57

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fra siste? Han var jo med kun i første 

Anonymkode: 39360...f78

Han skulle komme i siste episode i et flashback.

Syns det er trist han klippes ut. Alt tyder mer eller mindre på at han er skyldig, men hvorfor han må klippes ut er likevel uforståelig for meg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (10 timer siden):

Holdt på å sette ostepoppen i halsen da, da Miranda fortalte Charlotte om Che og omtalte henne som "they". Og Charlotte trodde det var snakk om flere😂😂😂😂

Ikke rart det, når jeg hører om "They" tenker jeg mer på personer som er schizofrene.  Det er jo ikke to personer bare fordi de ikke får bestemt seg for hvilket kjønn de er.  Syns det er utrolig merkelig å omtale en person som flere. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...