Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Peonjenta skrev (På 2.1.2022 den 23.46):

Ikke jeg heller. Utrolig påtatt.  Som om hele livet hennes (ja det er en dame)  dreier seg om hun ikke identifiserer seg som noe kjønn!!!!!!!!!!!!!   Nei vel, fint for deg.  Hvem bryr seg sånn egentlig? 

Jeg syns serien blir bare verre og verre...men må jo se den ferdig. Er skuffet. 

Synes det faktisk er viktig med en slik personen med jeg, fordi det er jo slik noen har det i virkelig liv også

Anonymkode: ddaed...160

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler liksom jeg «må» se episodene siden de finnes, men syns egentlig de skulle stoppet etter filmene. Alt blir jo ødelagt nå 🤯 Alt var liksom bra sånn de sluttet i serien/evt filmene. 

Anonymkode: 25dca...ae7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2022 at 11:46 PM, Peonjenta said:

Ikke jeg heller. Utrolig påtatt.  Som om hele livet hennes (ja det er en dame)  dreier seg om hun ikke identifiserer seg som noe kjønn!!!!!!!!!!!!!   Nei vel, fint for deg.  Hvem bryr seg sånn egentlig? 

Ikke-binære er utrolig slitsomme personer i virkeligheten også. Ingen bryr seg, men det er kanskje problemet også. De vil så gjerne være spesielle.

Anonymkode: 7109f...4c9

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ikke-binære er utrolig slitsomme personer i virkeligheten også. Ingen bryr seg, men det er kanskje problemet også. De vil så gjerne være spesielle.

Hvis folk ikke bryr seg så lurer jeg på hvorfor mange har så mye formeninger om de? 

Det virker hvertfall som om flere i denne tråden synes det er et problem. Folk som ikke passer inn i tradisjonelle kjønnskategorier får ofte mye kritikk og blir møtt av skepsis. Tror det er sunt at serien "utfordrer" folk som har et utdatert syn på seksualitet og identitet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (49 minutter siden):

Hvis folk ikke bryr seg så lurer jeg på hvorfor mange har så mye formeninger om de? 

Det virker hvertfall som om flere i denne tråden synes det er et problem. Folk som ikke passer inn i tradisjonelle kjønnskategorier får ofte mye kritikk og blir møtt av skepsis. Tror det er sunt at serien "utfordrer" folk som har et utdatert syn på seksualitet og identitet. 

Generasjon krenka igjen?

det er ikke folket vi har et problem med, det er serien.

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Generasjon krenka igjen?

det er ikke folket vi har et problem med, det er serien.

Da bør du lese tråden om igjen.

Hvis krenka betyr å ta utsatte grupper i forsvar, så er jeg vel det da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 7.15):

Synes det faktisk er viktig med en slik personen med jeg, fordi det er jo slik noen har det i virkelig liv også

Anonymkode: ddaed...160

Jeg er i 40 årene og hadde aldri hørt om det før i fjor. Det er en trendgreie. Om 5-10 år er det ingen som snakker om det lengre, garantert! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (42 minutter siden):

Da bør du lese tråden om igjen.

Hvis krenka betyr å ta utsatte grupper i forsvar, så er jeg vel det da. 

Har fulgt med. Det blir bare for wannabe-woke å ha alt. Alt som mangler er en funksjonshemmet…Oh nevermind 🤪

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fulgt med. Det blir bare for wannabe-woke å ha alt. Alt som mangler er en funksjonshemmet…Oh nevermind 🤪

Ja, jeg er enig i at det er VELDIG åpenbart at serien skal være interseksjonell, men sånn er jo verden også da. Disse folka finnes jo!

Som hvit kvinne kan jeg identifisere meg med veldig mange karakterer på tv og film, men hadde alle tv-serier og filmer f.eks. kun hatt mannlige representasjon så hadde jeg nok ikke følt meg representert. Og sånn er det i virkeligheten for mange. Det er klart at om man er minoritet så blir det automatisk mye mer fokus på seksualiteten/etnisiteten/funksjonsnedsettelsen fordi man er utenfor normen av hva som er vanlig på tv. Det betyr derimot ikke at det er riktig. Håper at om 10 år er det en selvfølge at flere er representert i populærkulturen og at det er bedre "integrert" som normalt hos folk flest.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig, synes det er viktig og riktig at de har flere fargede med og har med transseksuelle, men når det også skal handle om det hele tiden så blir det litt slitsomt, savner litt enklere handling og mer av stemningen fra den gode gamle serien. Synes det er helt greit og fint med Rose/Rocky, men Che er slitsom. Hele den podcast-greia er slitsom. Og det hadde holdt i lange baner om det kun var alkohol Miranda slet med. At de lager stadige problemer over at man ikke kjenner nok fargede eller ikke vet hvordan man skal forholde seg til de blir ganske kunstig. 

Anonymkode: 68b2c...014

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje feil å si, men kunne ønske Miranda hadde fortsatt å drikke, blir kjedelig om hun nå skal gå inn i en eller annen AA-prosess og være helt edru. Hun burde fortsatt og gjort noe absurd på fylla. Hele plottet med at hun er alkoholiker har jo bare dradd episoden videre, hun har ikke en eneste gang fremstått påvirket.

Anonymkode: 1c2b8...379

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Zooey said:

Fordi de skriker så utrolig høyt. Ingen annen grunn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (På 2.1.2022 den 23.46):

Haha, det verste er jo at det ikke er påtatt. Sara Ramirez har jo kommet ut som ikke-binær i det virkelige liv også. Blitt skilt fra mannen, og har i tillegg også stått frem som bifil. Jeg var utrolig fan av henne da hun spilte Callie i Grey's Anatomy. Hun var Grey's for meg.  Men i denne serien så syns jeg at hele karakteren er fullstendig overflødig, og totalt uinteressant. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må se hver episode, men blir så skuffet hver gang. Det er ikke en morsom og fengende tv-serie, men mer en slags dokumentar/reality-serie om woke som virkelig lager stereotypier av hvite folk som stokk dumme. Ærlig talt, hvis det er miljøer som oppfører seg så teit som charlotte før den middagen i episode 4, og som miranda på første forelesning, så er de virkelig i mindretall, og det blir så rart å lage en hel serie som fremstiller disse personene som om de er normale.

Det blir så gammeldags! I år 2021 er vi vel vant til å være forskjellige! Lurer på om det kanskje er blitt en serie som ikke er aktuell for europeisk publikum, men kanskje de er litt mer gammeldags i USA? Og at den treffer bedre der?

Jeg er nesten 50 selv, og føler jeg har MYE mer til felles med SATC-gjengen slik de var for 20 år siden, enn AJLT-damene slik de er nå. Hyppig vannlating (også før operasjonen), hofteproblemer, nedsatt hørsel... De er jo bare midt i 50-årene, ikke 80 år!

Anonymkode: 2cac8...510

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (På 2.1.2022 den 17.46):

Det blir vel naturlig at Che fokuserer på det å være ikke-binær siden hen er en slags talsperson for miljøet. Men jeg synes ikke det virker som hele livet hens dreier seg om det, hen snakker jo om andre ting i serien også.

For å svare på spørsmålet ditt: veldig mange bryr seg om ikke-binære. Både de som ikke takler at de finnes, og de som trenger fellesskapet Che skaper. 

Anonymkode: 7c1e2...93b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (17 minutter siden):

Haha, det verste er jo at det ikke er påtatt. Sara Ramirez har jo kommet ut som ikke-binær i det virkelige liv også. Blitt skilt fra mannen, og har i tillegg også stått frem som bifil. Jeg var utrolig fan av henne da hun spilte Callie i Grey's Anatomy. Hun var Grey's for meg.  Men i denne serien så syns jeg at hele karakteren er fullstendig overflødig, og totalt uinteressant. 

Det samme gjelder jo Cynthia Nixon som spiller Miranda. Hun var gift med en mann som hun har barn med og nå er hun gift med en kvinne som hun også har et barn med. Ikke for å spoile hendelsesløpet i serien altså 😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker det kan være vanskelig for hvite nordmenn bosatt i Norge å sette seg inn i rasisme-kulturen i USA. Spesielt nå etter George Floyd-saken og Black Lives Matter-kampanjen. Bare noe å tenke på.. 

Anonymkode: 7c1e2...93b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (6 minutter siden):

Det samme gjelder jo Cynthia Nixon som spiller Miranda. Hun var gift med en mann som hun har barn med og nå er hun gift med en kvinne som hun også har et barn med. Ikke for å spoile hendelsesløpet i serien altså 😆

Hehe, i knooow😂 Syns derfor det ble ekstra rart at Miranda skulle gjennomgå det samme i serien, som hun allerede har gjort på privaten. Handlingen har bare blitt helt merkelig🤭

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Hehe, i knooow😂 Syns derfor det ble ekstra rart at Miranda skulle gjennomgå det samme i serien, som hun allerede har gjort på privaten. Handlingen har bare blitt helt merkelig🤭

Jeg synes egentlig de presser inn veldig mye handling på kort tid. Det hadde vært mer naturlig om hendelsesforløpene skjedde over flere sesonger. Det jeg likte i den originale serien var at vi så noe mer hverdagslige sysler og at New York var en større del av serien. De pleide jo sitte og diskutere tematikken til Carrie's spalter som var basert på hva som skjedde i datinglivet deres, jeg savner den delen. Og så savner jeg kyniske Miranda! 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (11 minutter siden):

Jeg synes egentlig de presser inn veldig mye handling på kort tid. Det hadde vært mer naturlig om hendelsesforløpene skjedde over flere sesonger. Det jeg likte i den originale serien var at vi så noe mer hverdagslige sysler og at New York var en større del av serien. De pleide jo sitte og diskutere tematikken til Carrie's spalter som var basert på hva som skjedde i datinglivet deres, jeg savner den delen. Og så savner jeg kyniske Miranda! 

Kunne ikke vært mer enig:) Det enkle er ofte det beste. Jeg savner også den "gamle" Miranda. Hun er ikke til å kjenne igjen nå. Kun Carrie som er sitt gamle jeg. Kanskje like greit at favoritten min Samantha ikke er med lenger. Tør ikke tenke hva de kunne ha funnet på for å ødelegge karakteren hennes😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...