AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Hei, Jeg har kommet inn i en litt uheldig situasjon og har stått uten bosted i nesten ett år uten å klare og finne bosted. Jeg mistet jobben da bedriften gikk konkurs, og hadde akkurat fått en ny når korona inntraff i mars 2020 og jeg sto nokk en gang uten jobb. Tiltros for aktiv søking etter jobb har jeg enda ikke klart og skaffe ny. Vært inne på flere intervju men virke som jeg akkurat ikke får den. Jeg mangler også ett par fag fra vidregående som jeg gjerne skulle ha fått fikset men jeg har rett og slett ikke råd til å ta de opp akkurat nu selv om jeg vet att det hadde hjulpet mye med jobb søkingen. Jeg har i nesten ett år byttet mellom å sove hos venner og mine to brødre. Jeg er rett og slett utslitt av å ikke ha bosted. Jeg føler meg som den største sosiale taperen som verken klare å skaffe jobb eller bosted. Jeg har vært i kontakt med nav men virke nesten som att man må vite akkurat hva man har rett på for å få hjelp- så der er jeg litt fortapt. Er det virkelig slik att det skal bare være slik? Hver gang jeg snakker med nav fokusere de mest på att jeg har en katt og att det er hovedproblemet mitt. Jeg har fått beskjed om å både gi hun vekk og avlive henne for da mener dem att jeg blir å finne bosted. Ja det hadde vært enklere å finne leilighet uten katt men mitt problem er det økonomiske. Har ikke hatt mulighet til å søke på leilighet for jeg får ikke klart svar fra nav om dem kan hjelpe meg med det økonomiske til jeg har fått jobb. per dags dato får jeg ca 8000-9000kr av nav i månden og det er ikke nært nokk til å leie leilighet i denne byen jeg bor i. En liten leilighet her i dårlig tilstand kommer på 8500-1100 i månden. Istedenfor svar fra Nav har jeg fått tilbakesvar om att hvis jeg finner meg en partner så hadde han kunne betalt halve leien, men jeg er singel akkurat nu så må nesten stå for leien selv😅 Er det noen som vet hva jeg har rett på? Hilsen kvinne 28 år Anonymkode: 51fcd...ad6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Serveringsbransjen skriker etter folk, så der bør du klare å skaffe deg jobb på dagen om du tar en runde. Bhg er også i beit for vikarer, så å melde seg til kommunens vikarpool eller kontakte ulike private barnehager bør være en greit måte å få jobb på, forutsatt at du klarer å levere en politiattest. Du kan be nav om hjelp til et sted å bo, men de har ingen plikt til å hjelpe deg med et sted som aksepterer katt. Så insisterer du på å ha med deg katta så er det din egen feil at du flytter fra sofa til sofa. Anonymkode: 08b79...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå