AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Hei. Jeg lurer på om noen har fått slettet halve studielånet med kun vanlig ufør uten noe annen gjeld? Anonymkode: 6b388...042
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/ufor/ Anonymkode: 7f151...07f 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg lurer på om noen har fått slettet halve studielånet med kun vanlig ufør uten noe annen gjeld? Anonymkode: 6b388...042 Jeg fikk slettet hele studielånet mitt på vanlig ufør, 300 000 kroner. Bare søkte, enkelt og greit. Anonymkode: 1cc58...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Utrolig bra ordning at man får slettet hele studielånet! Anonymkode: 07d78...e16 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Fikk slettet hele studielånet da jeg ble ufør, hadde ca 100 000 igjen på lånet. Du må være 50% eller mere for å få slettet hele eller deler av studielånet. Så bare send inn en søknad (men de fryser ikke lånet etter at du har søkt og frem til de evt innvilger, så du må betale som vanlig under behandlingstiden) Anonymkode: d6641...353
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fikk slettet hele studielånet da jeg ble ufør, hadde ca 100 000 igjen på lånet. Du må være 50% eller mere for å få slettet hele eller deler av studielånet. Så bare send inn en søknad (men de fryser ikke lånet etter at du har søkt og frem til de evt innvilger, så du må betale som vanlig under behandlingstiden) Anonymkode: d6641...353 Vet du om det blir problematisk at jeg har søkt om gradert ufør(blir vel rundt 85%), og prøver å karre til meg de siste 20sp jeg mangler på graden, og søker om delvis eller full sletting senere? Har 450 000 i lån, og brukt årevis på dette studiet. Men dessverre bare blitt dårligere🥲Snakket med LK og de sa dette var uproblematisk, og oppfordret meg til å bli ferdig. Og jeg ønsker jo å bruke den lille restarbeidsevnen på noe jeg liker. NAV synes det er positivt at jeg tenker slik, og det er jo en mulighet for at ting kan bli bedre ila noen år. Og kanskje kan jeg bruke utd feks 50% senere. Det blir bare 10 sp+10 sp; altså ett år. Muligens mer om jeg stryker da. Men lån i ett år. Anonymkode: 164dc...0cf
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet du om det blir problematisk at jeg har søkt om gradert ufør(blir vel rundt 85%), og prøver å karre til meg de siste 20sp jeg mangler på graden, og søker om delvis eller full sletting senere? Har 450 000 i lån, og brukt årevis på dette studiet. Men dessverre bare blitt dårligere🥲Snakket med LK og de sa dette var uproblematisk, og oppfordret meg til å bli ferdig. Og jeg ønsker jo å bruke den lille restarbeidsevnen på noe jeg liker. NAV synes det er positivt at jeg tenker slik, og det er jo en mulighet for at ting kan bli bedre ila noen år. Og kanskje kan jeg bruke utd feks 50% senere. Det blir bare 10 sp+10 sp; altså ett år. Muligens mer om jeg stryker da. Men lån i ett år. Anonymkode: 164dc...0cf Hvorfor tror du noen på KG vet dette bedre enn Lånekassen og Nav? Når du har spurt begge de og begge instanser ser positivt på det, så klarer du ikke stole på svarene og vil heller ha ukvalifiserte råd fra forumbrukere? 🤔 Anonymkode: e1484...619
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor tror du noen på KG vet dette bedre enn Lånekassen og Nav? Når du har spurt begge de og begge instanser ser positivt på det, så klarer du ikke stole på svarene og vil heller ha ukvalifiserte råd fra forumbrukere? 🤔 Anonymkode: e1484...619 Har brent meg på beskjeder fra NAV før. Tapte ca 15000kr på en forsikring jeg kjøpte hos dem som var ugyldig. Derfor er jeg skeptisk. Har opplevd ulike episider med andre instanser der jeg har fått opplysninger som ikke stemmer. Så er nok litt farget/skadet av fortiden😄 Anonymkode: 164dc...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå