AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Del Skrevet 28. november 2021 Ja? Jeg er ødelagt av lavkarbo-tanker, så jeg dår dårlig samvittighet av å spise brød. Er så matlei for tiden så orker ikke å spise lavkarbo lenger. Er så redd for å gå opp i vekt. Anonymkode: c8741...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Del Skrevet 28. november 2021 Jeg blir ikke, spiser brød hver dag. Men jeg trener også da. Anonymkode: 40e80...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Del Skrevet 28. november 2021 Du går opp i vekt om du spiser flere kalorier enn du forbrenner. Enkelt og vanskelig Anonymkode: 64a5e...3c1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Del Skrevet 28. november 2021 Nei. Anonymkode: 2eaf0...450 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Del Skrevet 28. november 2021 Nei. Spiser du mer enn du forbrenner går du opp i vekt. Du kan spise brød, sjokolade, hamburger, chips uten å gå opp i vekt. Anonymkode: 43ee4...63b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Del Skrevet 28. november 2021 Nei. Jeg er undervektig og koser meg med brød Anonymkode: 0082e...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 28. november 2021 #7 Del Skrevet 28. november 2021 Som mange har nevnt. Du kan spise hva du vil Uten å gå opp i vekt, men kanskje ikke så mye du vil. Glem lavkarbo og all verdens dietter. Spis et normalt, sunt kosthold hovedsakelig basert på enkelte ingredienser (grønnsaker, fisk, kylling, svin, frukt) og ikke prosessert mat. Stopp og spis når du er mett. Ro ned på sukkerinntaket. Begynn med regelmessig styrketrening og se at fettet renner av. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Del Skrevet 28. november 2021 Nei. Karbohydrater er ikke farlige og de gjør deg ikke tykk uten et kalorioverskudd. Senk skuldrene og velg variert mat ❤️ Anonymkode: b68a3...431 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Del Skrevet 28. november 2021 Det folk flest legger på seg av er mat/snacks mellom måltidene sine.. et lite kjeks her, en liten sjokoladebit der, et kakestykke til kaffien er vel ”lov”.. Anonymkode: 0e6cd...e23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 28. november 2021 #10 Del Skrevet 28. november 2021 sicario skrev (54 minutter siden): Som mange har nevnt. Du kan spise hva du vil Uten å gå opp i vekt, men kanskje ikke så mye du vil. Glem lavkarbo og all verdens dietter. Spis et normalt, sunt kosthold hovedsakelig basert på enkelte ingredienser (grønnsaker, fisk, kylling, svin, frukt) og ikke prosessert mat. Stopp og spis når du er mett. Ro ned på sukkerinntaket. Begynn med regelmessig styrketrening og se at fettet renner av. Det er jo lavkarbo det du ramser opp her. Sunt og variert kosthold 😄 eller tenkte du at på lavkarbo må man pøse på med unødvendig fett? Det må man heldigvis ikke! Lavkarbo er faktisk så enkelt som; mindre karbohydrater. Ingenting mer komplisert enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Del Skrevet 28. november 2021 Det er kun mengden som avgjør. Anonymkode: 0dbf0...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 28. november 2021 #12 Del Skrevet 28. november 2021 Hottentått skrev (10 minutter siden): Det er jo lavkarbo det du ramser opp her. Sunt og variert kosthold 😄 eller tenkte du at på lavkarbo må man pøse på med unødvendig fett? Det må man heldigvis ikke! Lavkarbo er faktisk så enkelt som; mindre karbohydrater. Ingenting mer komplisert enn som så. De få eksemplene jeg nevnte er lave på karbohydrater ja, men et typisk «lavkarbo» kosthold er unødvendig for å redusere fettprosent. Tvert i mot så trenger man karbohydrater for å fungere optimalt, spesielt om man trener regelmessig. Listen over de som sprekker på rigide lavkarbodietter eller keto er lang som et vondt år. For mange nærmest umulig å leve med resten av livet 😊 Dette gjelder selvfølgelig ikke bare lavkarbodietter, men dietter generelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Del Skrevet 28. november 2021 Det kommer an på hvor mye brød du spiser. Anonymkode: 4120d...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #14 Del Skrevet 28. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja? Jeg er ødelagt av lavkarbo-tanker, så jeg dår dårlig samvittighet av å spise brød. Er så matlei for tiden så orker ikke å spise lavkarbo lenger. Er så redd for å gå opp i vekt. Anonymkode: c8741...970 Jeg har gått ned 38kg totalt. Spiser brød nesten hver dag. Vektnedgang handler om kalorier, ikke karbohydrater. Men fokuser gjerne heller på proteiner, holder deg mett lenger og bygger muskler. Anonymkode: b860d...4bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 29. november 2021 #15 Del Skrevet 29. november 2021 sicario skrev (6 timer siden): De få eksemplene jeg nevnte er lave på karbohydrater ja, men et typisk «lavkarbo» kosthold er unødvendig for å redusere fettprosent. Tvert i mot så trenger man karbohydrater for å fungere optimalt, spesielt om man trener regelmessig. Listen over de som sprekker på rigide lavkarbodietter eller keto er lang som et vondt år. For mange nærmest umulig å leve med resten av livet 😊 Dette gjelder selvfølgelig ikke bare lavkarbodietter, men dietter generelt. Man kan fint spise rent kjøtt og grønt for å gå ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene noe annet. Hva som er "nødvendig" eller ikke for å gå ned i vekt har vel ikke du fasiten på. Hvor mange går ikke opp i vekt etter en diett der man må leve på 1450 kcal hver dag? Er det ikke sunnere i det lange løp å endre kostholdet til mindre sukker og stivelse og mer ren mat? I mitt hode er det veldig logisk, men kanskje ikke i alle andres. Jeg har gått fra å leve et typisk høykarbo-kosthold og svingende humør, kluss med hormoner, blodsukkersvigninger herfra til helvete, til å leve et sunt lavkarbokosthold med rent kjøtt og masse grønt i all hovedsak. Jeg har aldri holdt vekta bedre enn ved å legge bort sukker. Jeg forstår hva du mener, men samtidig er det viktig å huske på at noen trives med et kosthold uten sukker. For meg er det hverken straff eller noe tap. Men det har gitt meg et sinnsykt mye bedre liv både mtp vekt og psykisk helse generelt. For å svare på det siste du skrev; nei man må ikke spise lavkarbo for å gå ned i vekt. Men det er fryktelig mye lettere å gå ned i vekt når blodsukkeret er stabilt. Det er det sjeldent i et høykarbokosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 29. november 2021 #16 Del Skrevet 29. november 2021 Hottentått skrev (1 time siden): Man kan fint spise rent kjøtt og grønt for å gå ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene noe annet. Hva som er "nødvendig" eller ikke for å gå ned i vekt har vel ikke du fasiten på. Hvor mange går ikke opp i vekt etter en diett der man må leve på 1450 kcal hver dag? Er det ikke sunnere i det lange løp å endre kostholdet til mindre sukker og stivelse og mer ren mat? I For å svare på det siste du skrev; nei man må ikke spise lavkarbo for å gå ned i vekt. Men det er fryktelig mye lettere å gå ned i vekt når blodsukkeret er stabilt. Det er det sjeldent i et høykarbokosthold. Tror kanskje du misforsto, eller svarer feil person? Det er jo akkurat det jeg sier. Jeg anbefalte å Spise rent kjøtt og grønt, og mindre sukker. Jo. Jeg har fasiten for hvordan gå ned i vekt (for normalt friske mennesker). Det er Faktisk ikke veldig vanskelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. november 2021 #17 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja? Jeg er ødelagt av lavkarbo-tanker, så jeg dår dårlig samvittighet av å spise brød. Er så matlei for tiden så orker ikke å spise lavkarbo lenger. Er så redd for å gå opp i vekt. Anonymkode: c8741...970 Man går opp i vekt av å spise flere kalorier enn de man forbrenner. Så det er ren matte. Du kan spise bokstavelig talt det du vil så lenge du går i minus i kaloriforbrenningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #18 Del Skrevet 29. november 2021 Klart man kan gå ned i vekt på et hvilket som helst kosthold, bare man spiser lite nok. Men det er heldigvis mulig å gå ned uten å telle kalorier osv, hvis man spiser riktig mat. Riktig vil her si mat som gir deg mye av det du trenger og lite av det du ikke trenger. Sånn sett kan det være greit å kutte ut brød, fordi det først og fremst gir mye energi og lite næring. Og som med de fleste andre karbohydrater kan det gjøre det vanskeligere å holde stabilt blodsukker, med alt det kan medføre av energi og sultfølelse. Hvis du er vant til å regulere lavt blodsukker ved å spise karbohydrater kan det være tøft de første dagene, men mange opplever at de deretter får mer stabil energi og blir sjeldnere sulten. Noen funker best med litt karbohydrater, noen funker best med ingenting. En grei måte å vurdere maten på er å se på mengden protein i forhold til energi. Protein gjør deg mett og er praktisk talt umulig å spise for mye av. For min del velger jeg fett heller en karbohydrater for energi, og mettet fett foran umettet. Det har etter hvert kommet en del forskning som viser at vi bør ha mer mettet og mindre umettet fett enn det som har vært formidlet i kostholdrådene i mange år. Kort sagt har man begynt å finne ut at menneskekroppen fungerer bedre med et fettinntak som ligner mer på det vi hadde gjennom hele historien før mel, sukker og planteoljer overtok for animalsk fett. Anonymkode: 32194...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 29. november 2021 #19 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) sicario skrev (1 time siden): Tror kanskje du misforsto, eller svarer feil person? Det er jo akkurat det jeg sier. Jeg anbefalte å Spise rent kjøtt og grønt, og mindre sukker. Jo. Jeg har fasiten for hvordan gå ned i vekt (for normalt friske mennesker). Det er Faktisk ikke veldig vanskelig. Ja kanskje jeg misforstod? Du sier at man ikke trenger å spise lavkarbo for å gå ned i vekt. Du sier det holder å spise rent kjøtt og grønt og mindre sukker. Og da sier jeg: ja, det er jo i hovedsak det lavkarbo er. Vi er nok enige. PS: du bør nok tørke av deg den holdningen om at du har fasiten på ting. Alt er ikke svart/hvitt selvom det i teorien er veldig enkelt regnestykket på opp og ned i vekt. Endret 29. november 2021 av Hottentått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Del Skrevet 29. november 2021 Hvis man spiser for mye brød, ja. Anonymkode: 0bc1f...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå